Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK

inforail
06.10.2020 12:45
0 Komentarzy

Kierowcy mogą jużkorzystać z dwóch nowych wiaduktów nad Centralną Magistralą Kolejową. Przejazdynad torami w Koziej Wsi i Motycznie (woj. świętokrzyskie) mają usprawnićkomunikację w regionie i zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym idrogowym.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 47 mlnzł to element przygotowania Centralnej Magistrali Kolejowej do podniesienia prędkościpociągów do 250 km/h.

Inwestycje naCentralnej Magistrali Kolejowej umożliwią szybsze przejazdy pociągów, a tymsamym atrakcyjne podróże koleją. Poziom bezpieczeństwa zwiększają m.in. nowewiadukty drogowe w Koziej Wsi i Motycznie, wybudowane za ok. 47 mln zł ześrodków budżetowych. Bezkolizyjne skrzyżowania to rozwiązania coraz częściejstosowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na polskiej sieci kolejowej– powiedział członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Arnold Bresch.

Na każdym wiadukcie są dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dlapieszych i rowerzystów przygotowano ścieżki oddzielone od jezdni barierami.Wiadukt w Koziej Wsi ma 141 m długości, jezdnia znajduje się 10 m nad liniąkolejową. Obiekt zapewnia bezkolizyjną komunikację drogą powiatową Rudka -Kozia Wieś. Obiekt w Motycznie o długości 149 m ułatwia komunikację drogąpowiatową Międzylesie – Biedaszek.

Budowa i oddanie do użytku bezkolizyjnych skrzyżowań oznaczamożliwość wyłączenia z ruchu przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn.Wiadukty są elementem większego projektu zakładającego kompleksową modernizacjęCentralnej Magistrala Kolejowej.

Kolejne dwa bezkolizyjne obiekty budowane są obecnie nad toramiCMK w Radwanie i Zachorzowie Kolonii w województwie łódzkim. W przebudowie sąobiekty inżynieryjne na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami. Na koniec2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej MagistraliKolejowej oraz uruchomieniu nowoczesnych systemów łączności: ERTMS/GSM-R orazsystemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250km/h.

Centralna Magistrala Kolejowa zapewnia połączenia międzyWarszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchuregionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego imazowieckiego. (PAP)

Komentarze