Prezes FPS: Musimy w sposób przemyślany podchodzić do przetargów

inforail
23.01.2020 10:45
0 Komentarzy

PKP Intercity ogłosiłydwa duże przetargi na modernizację wagonów – na 90 i 125 jednostek. Naturalnymfaworytem do ich „zgarnięcia” wydaje się poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych.

Jej szef Hubert Stępniewicz do tematu podchodzi jednakostrożnie. Kierowana przez niego firma ma bowiem sporo pracy i może się okazać,że nie starczy mocy przerobowych aby podjąć się modernizacji 205 wagonów.Oczywiście wśród potencjalnych wykonawców pozostaje jeszcze PESA, tyle że wBydgoszczy też moce przerobowe wydają się być zapchane. Czy to oznacza, że PKPIntercity, mimo że chcą zmodernizować kolejne wagony, nie znajdą wykonawcy tychprac?

Program realizowany przez PKP Intercity jest bardzo dużymprogramem – otwarcie przyznał Hubert Stępniewicz. Musimy w sposób bardzoprzemyślany rozkładać nasze moce produkcyjne – dodał.

Szef FPS przypomniał, że w momencie podpisywania umowy namodernizację 60+30 wagonów (do standardu 174A) było wiele wątpliwości czywyjadą one w terminie. Jak wiadomo kontrakt został zrealizowany pięć miesięcyprzed terminem. To pokazuje, że nie zawsze do końca udaje się oszacować czas nawykonanie danego zadania. Jak wiadomo PKP Intercity całą zaplanowaną strategiętaborową chciałoby zrealizować do 2023 roku.

Hubert Stępniewicz nie mówi jednak nowym przetargomstanowczego „nie”. Niemniej jednak FPS realizuje teraz inne zamówienia od PKPIntercity – czy to na budowę nowych i modernizację kolejnych wagonów czy modernizacjęlokomotyw. Prowadzone są też prace nad pojazdem hybrydowym i wagonami dlawojska. Na brak zajęć zatem w Poznaniu nie narzekają.

Nie pozostaje nam zatem nic innego jak tylko czekać naoferty w dwóch dużych wagonowych przetargach PKP Intercity. I o ile w pierwszymz nich (na 90 wagonów) udział FPS można postrzegać niemal jako pewny, o tylejuż drugi z nich – na 125 pojazdów – pozostaje niewiadomą.      


Komentarze