Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Próby obciążeniowe na wiaduktach w Krakowie

inforail
30.10.2018 07:12
0 Komentarzy

Kończy sięmodernizacja wiaduktów kolejowych w Krakowie. Pomyślnie wykonano próbyobciążeniowe trzech obiektów.

To zapowiedź otwarcia nowych torów w kierunku Katowic. Efektrealizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe projektu za 250 mln zł,modernizacji linii kolejowej E 30, Katowice – Kraków na odcinku Kraków Łobzów –Kraków Mydlniki, to m.in. większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym idrogowym. Inwestycja współfinansowana jest ze środków UE.

Pomyślne przeprowadzenie testów obciążeniowych przybliża PLKdo wprowadzenia pociągów na nowe tory. Za kilka tygodni przewoźnicy będąkorzystać z dwóch torów pomiędzy stacjami Zabierzów i Kraków Mydlniki.Dogodniejszy stanie się dojazd do Krakowa. Na torach będzie miejsce na większąliczbę pociągów.

W ostatni październikowy weekend wykonawca sprawdzał 2wiadukty i przejście podziemne. Próby dynamiczne, z wykorzystaniem przejazdu,115 tonowej lokomotywy, przebiegły pomyślnie.

Nad ul. majora Łupaszki stary wiadukt został zastąpionynowoczesną żelbetową konstrukcją. Pierwszy fragment obiektu oddano do użytku wkwietniu. W październiku zakończyła się budowa kolejnej części.

W rejonie ul. Armii Krajowej testowano dwa obiekty – wiaduktkolejowy i przejście podziemne na przystanku Kraków Bronowice. Nowy wiaduktpowstał także nad ul. Zielony Most.

Dużo większy od dotychczasowego, zapewni miejsce nabezpieczny chodnik i szeroką jezdnię. Po otwarciu, będzie pod nim miejsce naruch dwukierunkowy, a nie wahadłowy, jak pod starym obiektem. Konstrukcjawiaduktu nad ul. Zielony Most jest gotowa. Prace skupiają się na budowie chodnikówi drogi. Odkryta, nieuwzględniona na mapach, kanalizacja niestety wymagadodatkowych prac i uzgodnień. Wykonawca szacuje, że droga będzie oddana doużytku. W połowie listopada.

Na nasypie przy ul. Armii Krajowej budowany jest nowy węzełkomunikacyjny. To przystanek w Bronowicach. Połączy kolej aglomeracyjną zkomunikacją miejską. Na nowoczesnym przystanku zatrzymywać się będą pociągi wkierunku Kraków Airport i Katowic. Podróżni otrzymają do dyspozycji czterywygodne perony. Dostaną się na nie szerokim przejściem podziemnym. Przystanekbędzie dostępny dla podróżnych w połowie przyszłego roku.

Budowa nowego przystanku to część większej inwestycji. WKrakowie, na odcinku od przystanku w Łobzowie do stacji w Mydlnikach, trwaprzebudowa linii kolejowej E30. Obejmuje m.in. budowę nowych wiaduktówkolejowych. Dzięki nim pociągi przyspieszą, a kierowcy skorzystają zwygodniejszych, bezkolizyjnychprzejazdów.

PLK prowadzą inwestycje niemal na całej długości trasyKraków – Katowice. W 2020 roku pociągi, łączące miasta, po uzyskaniuodpowiednich certyfikatów, pojadą z prędkością 160 km/h. Wartość inwestycji took. 2 mld zł.


Komentarze