TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Producent napojów ratuje Tabor Szynowy Opole
PAP - Opublikowano: 31.01.2014 15:08:42
Producent napojów ratuje Tabor Szynowy Opole
Nowy właściciel Taboru Szynowego, który kupił zadłużoną firmę zadeklarował, że chce ratować ten zakład. W czwartek zapewniał załogę, że do 17 lutego spłaci zaległe pensje. Zapowiedział też, że chce dofinansować działalność firmy. 1-->Jak poinformowały w czwartek na spotkaniu z pracownikami nowe władze Taboru Szynowego - prezes Tadeusz Młynarczyk i dyrektor zarządzający Zenon Sroczyński, większościowy pakiet akcji opolskiego Taboru nabyła 25 stycznia reprezentowana przez nich Grupa Leo Maks sp. z o.o. Sroczyński mówił, że sytuacja opolskiego zakładu jest skomplikowana, że jest on \'praktycznie sparaliżowany\'. Zapewnił jednak, że nowy właściciel ma pieniądze, by pokryć zaległe zobowiązania Taboru i rozwijać firmę. Zaznaczył, iż \'gwarantuje publicznie\', że do 15-17 lutego zostaną pracownikom wypłacone wszystkie zaległe wynagrodzenia (pracujący w taborze nie dostali pieniędzy za końcówkę listopada, grudzień i styczeń). Na spotkaniu w czwartek odczytane zostało też pismo, które Grupa Leo Maks skierowała do sądu, z wnioskiem o odroczenie terminu rozprawy, która miała dotyczyć upadłości likwidacyjnej Taboru. W piśmie nowy właściciel informuje sąd o fakcie nabycia Taboru, powołaniu nowego zarządu oraz podjętej decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które ma podjąć uchwałę o podniesieniu kapitału zakładowego o 15 mln zł, i powołać nową radę nadzorczą. Firma zapewnia w piśmie, iż ma środki na rozwój oraz spłatę zaległości wobec skarbu państwa i wnioskuje o odroczenie rozprawy, by walne zgromadzenie mogło podjąć deklarowane decyzje. Sroczyński mówił też załodze, iż nowe władze Taboru chcą go rozwijać, produkować wagony towarowe, nawet w ilości tysiąca sztuk rocznie, i wejść na rynki na Wschodzie. Po spotkaniu grupa pracowników opolskiego taboru uznała, że póki co, jest \'nieufna wobec nowych władz\'. Pracownicy dodali, że gdyby nowi właściciele chcieli wyjść naprzeciw pracownikom, to wypłaciliby zaległe pensje na początku urzędowania. \'Wielu z nas przez brak wypłat pozadłużało się, żyjemy na kredyt\' - mówili. Część poddała też w wątpliwość plany dotyczące produkcji wagonów towarowych i ich liczby. \'Brak nam do tego aparatury, maszyn, bazy inżynieryjnej. Sprzęt jest stary i w kiepskim stanie\' - mówili. 20 stycznia ok. 200 pracowników Taboru Szynowego protestowało przed siedzibą firmy, domagając się wypłaty zaległych pensji i szybszych działań sądu ws. upadłości, co ich zdaniem jest najlepszą drogą do uporządkowania sytuacji i pozyskania inwestora. Była to druga taka pikieta w ostatnich tygodniach, poprzednia odbyła się w grudniu. Historia starań o upadłość Taboru Szynowego jest jednak dłuższa. W marcu ub. roku wniosek o tzw. upadłość układową zgłosił sam Tabor. We wrześniu układ w tej sprawie został zawarty. W listopadzie zarząd Taboru najpierw złożył wniosek o wycofanie tego układu, ale po dwóch dniach zmienił decyzję. Potem sprawa zyskała drugi bieg. W związku z niewywiązywaniem się Taboru z zobowiązań układu, w grudniu wniosek o upadłość likwidacyjną do opolskiego sądu złożył urząd skarbowy. Ewa Kosowska-Korniak z biura prasowego Sądu Okręgowego w Opolu podała, że termin rozprawy w tej sprawie wyznaczono na 5 lutego. Rozpatrzy ją sekcja upadłościowa wydziału gospodarczego Sądu Rejonowego w Opolu. Sąd ma podjąć decyzję, co dalej: czy zostanie ogłoszona upadłość, czy też będzie realizowany zawarty wcześniej układ. Kosowska-Korniak wyjaśniała, że różnica między ogłoszeniem upadłości a układem jest taka, iż układ zmierza do zachowania przedsiębiorstwa, a dłużnik zobowiązuje się do spłaty wszystkich zadłużeń na zasadach wypracowanych przez zgromadzenie wierzycieli. Na realizację zapisów postanowień układu zarząd ma 6 miesięcy. Dodała, że termin ten jeszcze nie minął i jeśli Tabor będzie mieć środki na realizację ustaleń, to postępowanie układowe może się toczyć. Upadłość natomiast związana jest z likwidacją firmy, ale na takich zasadach, by były wypłacone wynagrodzenia dla pracowników i by w miarę możliwości zostali zaspokojeni wierzyciele. Tabor Szynowy Opole S.A. to firma działająca w branży kolejowej od ponad 100 lat. Spółka podała w poniedziałek, że pracuje w niej obecnie ok. 350 osób.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TS Opole
Opole
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....