TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przetarg na lubelskie ezt-y: PESA składa odwołanie
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.03.2018 10:04:28 3 komentarze
Przetarg na lubelskie ezt-y: PESA składa odwołanie

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Lubelski Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostawę 11 nowych ezt-ów. Odwołanie złożyła PESA, kwestionując zarówno terminy dostaw, jak i techniczne parametry pojazdów.

Firma z Bydgoszczy zarzuca zamawiającemu nierówne traktowanie wykonawców, w związku z dokonaniem opisu przedmiotu zamówienia w sposób nieuprawniony i uniemożliwiający jednemu z wykonawców wykorzystanie rozwiązania wypracowanego i rozwijanego przez niego poprzez narzucenie zastosowania pochodzącego od producenta systemów hamulcowych.

Ponadto PESA podnosi, że opis przedmiotu zamówienia został sporządzony w sposób nieuwzględniający wszystkich wymagań mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, niejednoznaczny i niewyczerpujący. Zdaniem PESY naruszona została też równość stosunku cywilnoprawnego, projekt umowy przenosi całe ryzyko gospodarcze na wykonawcę.

W związku z powyższym bydgoska firma wnosi o zmianę SIWZ poprzez m.in:

1. wprowadzenie do SIWZ zapisu: system sterowania hamulcem powinien mieścić się na modułowych tablicach hamulcowych, łatwych do montażu i demontażu. Ze względu na niskie koszty LCC i łatwość późniejszego montażu wszystkie komponenty montowane na tablicy hamulcowej muszą być wykonane przez tego samego, jednego producenta;

2. wprowadzenie terminów wykonania zamówienia:

1 etap do 15 kwietnia 2019 roku,

2 etap do 15 listopada 2019 roku.

3. zmianę do załącznika, w ten sposób, aby pojazdy obsługiwały perony do wysokości 900 mm;

4. zmiany w zapisach dotyczących kar umownych;

5. zmianę zapisów dotyczących jazdy na dwóch pantografach.

PESA domaga się zatem wydłużenia terminów dostaw pojazdów, argumentując to faktem, że proces projektowania oraz budowy pojazdu szynowego jest złożony i wymaga czasu. Producent podaje, że w ostatnio ogłaszanych przetargach zamawiający określał czas dostawy pierwszej jednostki na co najmniej 11 miesięcy. PESA podaje także, że jest to związane z czasem oczekiwania na komponenty.

Ciekawą kwestią jest ta, dotycząca peronów. Zamawiający wpisał w SIWZ wysokość 1000 mm. Tymczasem PESA stwierdza, że rozporządzenie Komisji Europejskiej nie obejmuje takiej wartości. Przepisy tego aktu prawnego obejmują tylko perony o wysokości 550 i 760 mm. PESA stwierdza, że peron o wysokości 1000 mm uniemożliwia zastosowanie rampy dla niepełnosprawnych czy windy, która będzie obsługiwać peronu od 760 do 1000 mm. Taka budowa może być też zagrożeniem dla wsiadających i wysiadających pasażerów, z uwagi na zmniejszenie prześwitu portalu drzwiowego.

Przypomnijmy, że zamówienie dotyczy 11 ezt-ów przeznaczonych do obsługi kolejowego, regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm (to jeden z elementów kwestionowany przez PESĘ).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
przetarg
ezt
lubelskie
  • Komentator – 05.03.2018

    Wymagania w tym przetargu są kompletnie nieprzemyślane. Rzadko to mówię, ale tym razem PESA ma rację.

  • komes – 05.03.2018

    Widzę, że nie tylko ja mam podobne wrażenia w kwestii tego przetargu. Coś ich w tym Urzędzie Marszałkowskim poniosło.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....