Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne będą jeździć po Nowym Sączu. Umowa podpisana

inforail
05.01.2018 21:16
0 Komentarzy

MiejskiePrzedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu podpisało umowę z PrzewozamiRegionalnymi na zorganizowanie kolejowej komunikacji zastępczej na czas budowynowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu, jednej z głównych przepraw w mieście.

Budowa nowego mostu heleńskiego wraz z przebudową układukomunikacyjnego po obu stronach rzeki będzie się wiązała z całkowitymzamknięciem dla ruchu samochodowego starej przeprawy, która następnie zostanierozebrana. Dlatego sądecki przewoźnik, aby utrzymać połączenie między obiemaczęściami miasta, chce wykorzystać przebiegającą przez nie linię kolejową.

Jak poinformował PAP w piątek wiceprezes MPK SławomirRybarski, pociągi przystosowane do przewozu co najmniej 100 osób będą jeździćmiędzy przystankami Nowy Sącz Miasto – Nowy Sącz Chełmiec 15 razy w ciągu dnia.Kursy rozpoczną się na kilka dni przed zamknięciem mostu, które planowane jestobecnie na przełom lutego i marca tego roku. Kursy będą się odbywać od godziny6 do 18.

Przedstawiciel MPK zastrzegł, że termin uruchomienia kursówmoże się zmienić, bo będzie on skoordynowany z rozpoczęciem prac na przeprawie.

Zgodnie z warunkami przetargu umowa z przewoźnikiem zostałazawarta na rok, przy czym w przypadku zbyt małego zainteresowania ze stronypasażerów zamawiający zastrzegł sobie prawo rozwiązania umowy po pół roku.

Przewozy Regionalne zadeklarowały, że do wykonywania zadaniachciałyby wykorzystać nowoczesny skład EN99 Acatus, produkcji bydgoskiej Pesy.Pojazd jest własnością Województwa Małopolskiego, a przewoźnik go dzierżawi dorealizacji połączeń na terenie Małopolski.

W przetargu na zorganizowanie kolejowej komunikacji zastępczejna czas budowy nowego mostu w Nowym Sączu oferty złożyło dwóch przewoźników:Przewozy Regionalne Oddział Małopolski z ceną 397 tys. zł netto oraz firma SKPLCargo z ceną ponad 1,5 mln zł netto.

Budowa nowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu wraz zprzebudową układu komunikacyjnego po obu stronach rzeki rozpoczęła się wlistopadzie ub.r. Inwestycja będzie kosztować prawie 76,5 mln zł. Nowaprzeprawa zastąpi wysłużony stary most heleński, który znajduje się w fatalnymstanie technicznym. Most leżący w ciągu drogi krajowej nr 75 i 28 stanowi jednąz najważniejszych przepraw w Nowym Sączu.

Zakres inwestycji obejmuje kompletną przebudowę mostu naDunajcu, polegającą na całkowitej rozbiórce istniejącego obiektu i budowie wjego miejsce nowego, dwuprzęsłowego mostu. Droga krajowa nr 75 i 28, w ciąguktórej jest zlokalizowany most, zostanie dostosowana do parametrówodpowiadających klasie GP (główna przyspieszona). Przeprawa przez Dunajecbędzie mieć cztery pasy ruchu i ścieżkę rowerową.

Zaplanowano też modernizację istniejących skrzyżowań wrejonie ulic Bulwar Narwiku – Legionów – Tarnowska i ulic Krakowska – Dunajcowa- Starowiejska, gdzie powstaną dwa ronda ułatwiające wjazd na nowy most.Zakończenie prac przewidziane jest na styczeń 2019 r.

Zdaniem władz miasta, inwestycja ta rozwiąże problemykomunikacyjne w centrum Nowego Sącza. Miasto otrzymało na realizację inwestycjidotację z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.


Komentarze