Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne będą naprawiać wrak SA109-009. Dorzucą ponad milion zł!

inforail
13.05.2020 11:45
0 Komentarzy

Przewozy Regionalnejednak dorzucą ponad milion złotych do naprawy wraku SA109-009. Jednostkę,która wstępnie została zakwalifikowana do złomowania, będzie naprawiać konsorcjumSerwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon i ASO Mieczkowski.

Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl swoje usługi wyceniłoono na 5.412.000,00 zł. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 4.367.000,00zł. A to oznacza, że tego interesu Przewozy Regionalne, które wrak odkupiły odMałopolskiego Urzędu Marszałkowskiego, dołożą ponad milion złotych! Według Prezesa Zgorzelskiego, który wypowiedział się w zaprzyjaźnionych z Przewozami Regionalnymi mediach, zakup i naprawa tego wraku to element realizowania strategii taborowej, obok zakupu jednostek EN57AL.  

Wykonawcę naprawy udało się znaleźć dopiero za drugim razem.Oferta została oceniona na 100 pkt, co trochę dziwi, skoro oferent zaproponowałkwotę tak znacznie przewyższającą kosztorys. Czekamy zatem na efekty prac.

Zakres uszkodzeń SA109-009 jest bardzo duży.

Jednostka została wyprodukowana w 2004 roku przez Kolzam.Autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerską jednostką trakcyjną onapędzie spalinowym, przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchu lokalnego iregionalnego. Układ napędowy pojazdu umieszczono pod podłogą w części przedniejobu członów pojazdu. W obniżonej części środkowej pojazdu zabudowanoobustronnie drzwi odskokowo-przesuwne. Nadwozie każdego członu wykonane jestjako samonośne pudło wspierające się n układzie biegowym składającym się zdwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego).

Podstawowe dane techniczne:

Szerokość toru: 1435 mm

Prędkość konstrukcyjna/eksploatacyjna: 120/100 km/h

Układ osi: A+1 – 1+A

Długość ze zderzakami: 27 897 m

Liczba miejsc siedzących stałych + uchylnych: 62 + 11

Masa pojazdu w stanie służbowym: 45t

Silnik wysokoprężny: liczba / typ / moc: 2 / RABA 10 UTSLL /190 KW

Data wycofania z eksploatacji 23.10.2017r.

Przebieg pojazdu na chwilę zderzenia: 286 523 km

Opis uszkodzeń powypadkowych

Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0

– Popękana szyba czołowa,

– Rozbite czoło SA,

– Brak poszycia lewego boku kabiny,

– Zniszczone reflektory przednie,

– Zerwany lewy zderzak,

– Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki

– Zerwany hak cięgłowy,

– Zerwany przedni alternator,

– Brak sprężarki klimatyzacji,

– Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,

– Brak wsporników czołowych,

– Zbita szyba boczna kabiny (prawa),

– Lewy bok kabiny wyrwany,

– Brak kurka i węża przewodu głównego,

– Uszkodzenia silnika spalinowego,

– Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,

– Uszkodzony wymiennik ciepła,

– Zniszczona obudowa filtra powietrza,

– Uszkodzony kolektor wydechowy,

– Pogięte zgarniacze szynowe,

– Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,

– Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,

– Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,

– Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawiekołowym,

– Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,

– Zerwana rura doboru wody,

– Zerwana rozetka elektryczna,

– Pogięte zbiorniki powietrza,

– Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne,powietrzne,

– Zerwany łącznik Hibnera między członami,

– Pogięte ściany między członami A i B,

– Zerwane połączenia górne między członami,

– Pogięte poszycie boczne członu,

– Brak drzwiczek zbiornika piasku,

– Zbite trzy szyby pakietowe,

– Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,

– Brak lewego lusterka ze wspornikiem,

– Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,

– Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych oraz połączeniaczłonów wewnątrz SA,

– Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,

– Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,

– Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,

– Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,

– Uszkodzone INTELO,

– Uszkodzony fotel maszynisty,

– Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,

Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7

– Zerwana roleta szyby czołowej,

– Spękania sufitu prawa strona,

– Uszkodzony pojemnik na śmieci,

– Zerwane mocowania osłony plexi,

– Zerwane poręcze w przedziałach,

– Zerwany pomost między przedziałami,

– Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,

– Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,

– Pogięty główny zbiornik paliwa,

– Brak czujnika SHP lewa strona,

– Uszkodzone zbiorniki powietrza,

– Przegięta chłodnica powietrza,

– Przegięty zgarniacz torowy prawy,

– Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,

– Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,

– Oberwane zabezpieczenia półwózków,

– Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,

– Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.

Przypomnijmy, że do wypadku z udziałem jednostki doszło naprzejeździe w Nowym Gronowie niedaleko Człuchowa (Pomorskie). Po zderzeniupojazdów do szpitali przewieziono 15 osób. W dniu wypadku pociąg obsługiwałtrasę Chojnice – Piła.

Komentarze