TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne idą w zaparte: Nie będzie pociągów na Pol and Rock
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.06.2019 11:44:00 6 komentarzy
Przewozy Regionalne idą w zaparte: Nie będzie pociągów na Pol and Rock

Na nic apele, prośby i groźby. Przewozy Regionalne idą w zaparte i nie uruchomią pociągów na Pol and Rock. Argumenty te same, mimo, że zostały one już obalone, chociażby przez poprzedniego szefa spółki Tomasza Pasikowskiego.

I tak przewoźnik twierdzi, że uruchomienie dodatkowych komercyjnych pociągów przez Przewozy Regionalne na 25. Pol'And'Rock Festival jest nieuzasadnione ekonomiczne. Spółka ograniczała koszty i nie dysponuje już tak dużą nadwyżką taboru, jak w latach ubiegłych – to dwa kluczowe argumenty, których twardo trzymają się Przewozy Regionalne. Dalej wskazywane są koszty ubiegłorocznego uruchomienia projektu musicREGIO, które wyniosły 3 mln zł, a których nie pokryły przychody, gdyż wyniosły one około 2 mln zł. Tymczasem Tomasz Pasikowski, były szef Przewozów Regionalnych jasno wskazał, m.in. w wypowiedzi dla telewizji TVN, że na połączeniach woodstockowych spółka zarabiała. Obecne kierownictwo twierdzi, że było inaczej…

Spółka rzekomo ograniczyła też koszty funkcjonowania poprzez dostosowanie ilości eksploatowanego taboru do oferty, którą zamawiają marszałkowie województw. Oznacza to, że nie ma już takiej nadwyżki taboru, jaka miała wcześniej, dlatego nie jest w stanie uruchomić pociągów musicREGIO. Ale nie wyklucza to uruchamiania pociągów na festiwale folkowe, dożynki prezydenckie w Spale, a także weekendowych połączeń SuperRegio. Udało się także uruchomić zupełnie nieudany projekt połączeń majówkowych nad morze. Czyli tabor do ich realizacji jednak jest, trzeba tylko odpowiednio nim gospodarować. Dodatkowo w weekendy wolne stoją składy, który obsługują połączenia InterRegio Łódź – Warszawa. Przy odrobinie dobrych chęci dałoby się. Tyle, że tych w Przewozach Regionalnych nie ma ani trochę…

PAP przypomina, że w przesłanym w czwartek do mediów piśmie skierowanym do prezesa Przewozów Regionalnych marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak wyraziła opinię, że brak dodatkowych pociągów przy tak dużej imprezie masowej wywoła problemy komunikacyjne nie tylko w regionie, ale w całym kraju. Znacząco większe obłożenia pociągów planowych w całym kraju podczas trwania tej imprezy, przy braku reakcji przewoźników wykonujących zadania w ramach Ustawy o transporcie publicznym, może doprowadzić do chaosu komunikacyjnego, który odbije się szerokim echem nie tylko w Polsce. – napisała Polak. Według marszałek argumenty spółki mówiące o stratach generowanych podczas realizacji połączeń dodatkowych są "intencjonalnie nierzetelne". W tej kwestii powołała się na informacje byłego prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego mówiące o tym, że za jego czasów dodatkowe pociągi przynosiły spółce zyski, a o których wspomnieliśmy już wcześniej.

Dalej PAP przypomina, że pod koniec maja br. o rezygnacji Przewozów Regionalnych z organizacji dodatkowych pociągów na festiwal w Kostrzynie poinformowała Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, wskazując, że taka sytuacja zdarza się po raz pierwszy od 25 lat. Pol'and'Rock Festival to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Przez wiele lat był znany pod nazwą Przystanek Woodstock. Jego 25. edycja odbędzie się w terminie 1-3 sierpnia 2019 r. w Kostrzynie nad Odrą. Na czterech scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata. Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
  • Daniel Mrotek – 15.06.2019

    Żałosne.

  • Lech Malinowski – 15.06.2019

    Sprywatyzować te całe kolejowe tałatajstwo, inaczej ciągle będziemy "rozwiązywać" te socjalistyczne problemy.

  • Radosław Cudzich – 15.06.2019

    A co oni mają zrobić jak przyszedł zakaz z Wiejskiej? Trzeba było myśleć przy urnach kto będzie rządził w kraju, a nie teraz płakać że durne decyzje polityczne destabilizują kolejne elementy państwa.

  • Wiktor Świeboda – 15.06.2019

    I bardzo dobrze, też bym się nie podjął przewozu i niechce się brzydko wyrażać kogo bo wiem jak to w rzeczywistości wygląda, takie przewozy przynoszą tylko kolei ogromne straty i różnego rodzaju problemy

  • Piotr Marczak – 15.06.2019

    wośp i tak do tego nie dokładał ani złotówki

  • Bogusław Piecuch – 15.06.2019

    Jak dewastuja pociągi to na nogach na pielgrzymki też chodzą na nogach

  • Rafał Jendrzejewski – 15.06.2019

    Mln straty mieli na tej imprezie.

  • Andrzej Cebula – 15.06.2019

    Dużo gadania a fakty są takie ,że przewoźnik nie posiada taboru by zrealizować to zamówienie. Niedawno 120 EZT poszło na żyletki więc po co strzępić języki i doszukiwać się afery. Jak nie masz czym to nie pojedziesz.

  • Łukasz Butryn – 15.06.2019

    Oczywiście, że kolej na tych pociągach zarabiała, bo warunki były żenujące, a frekwencja 300%, to raz. Dwa, jakieś szkody się zdarzały, ale mowy o żadnym demolowanie składów absolutnie nigdy nie było. To ściema dla ciemnego luda, żeby "wytłumaczyć" żałosne i złośliwe, żeby nie powiedzieć podłe, zachowanie wobec Jurka Owsiaka. Nic więcej. Typowa komuna w wydaniu PISowskich aparatczyków.

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 15.06.2019

    Poziom kolei w Polsce jest żenujący... Poziom SKM i KM to tylko wyjątek potwierdzający regułę - na każdym kroku zarządy spółek i spółeczek z grupy PKP udowadniają, że chcą zawijać, a nie rozwijać kolei. Samo mieszanie się w wojenki ideologiczne jest skrajnie niekompetentne. Oj Polska będzie cierpieć dopóki leśne dziadki z PRL-u nie wyginą...

  • Jacek Derewońko – 15.06.2019

    I bardzo dobrze. Gonić to resortowe dziecko, co Owsiak się zwie.

  • Joanna Podeszwicka – 15.06.2019

  • Michał Piotr Sumisławski – 15.06.2019

    Pociągi PolRegio i tak już są całkowicie porozpieprzane w środku i to nie ma znaczenia czy wyjadą czy nie, bo one mogą się rozjebac nawet w trakcie podróży

  • Tadeusz Polar – 15.06.2019

    Nie rozumiem. Ponoc pieniądze.leza na ulicy i nikt po nie nie chce się schylić. Co więcej...zmusza się do tego PRy

  • zeus04 – 15.06.2019

    Nie tylko brakuje taboru, ale maszynistów i kierowników pociągów którzy muszą znać szlak i chcą robić nadgodziny w takich warunkach jakie panują na tamtych klimatycznych relacjach...

  • mechanik – 16.06.2019

    @Wawerskie Linie Autobusowe To długi proces, Mojżeszowi zajęło to 40 lat. @Tadeusz Polar Przecież marszałkowie już zamówili, pora ale zmusić własną betonową głowę do myślenia. @zeus04 Tradycyjnie konfabulujesz. Są zamówione dodatkowe relacje, do których ludzi i tabor znaleziono. To jakiś cud, po prostu cud :xD

  • zeus04 – 16.06.2019

    Na razie marszałek dał "ukaz", a ludzi i tabor zacznie się dopiero szukać. Pewnie się znajdzie chętny do "służby" życia i pojedzie na zapoznanie szlaku 4-razy tam i z powrotem, ale to inna skala, gdy marszałek wyśle jeden skład, a PR-y musiały co roku wysyłać kilkadziesiąt takich...

  • Paweł Obelnicki – 16.06.2019

    Bardzo dobrze, nic nie musi być ustawiane

  • Grzegorz Wzgarda – 16.06.2019

    Takie trupy to tylko dobic i na zlom

  • daarst – 17.06.2019

    Ojciec Dyrektor zabronił...

  • mechanik – 17.06.2019

    @zeus04 "a PR-y musiały" - Jak widać, po latach pracy w takim otoczeniu, nieźle ci się coś w mózgu pomerdało. Przejrzyj na oczy, zacznij myśleć.

  • mechanik – 18.06.2019

    @zeus04, mam dla Ciebie przykrą wiadomość: "poleciłem ministrowi infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi przygotowanie pociągów, które dowiozą uczestników na miejsce." No, to teraz choćby szyny sr*ły a zeusy tyle łgały... :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....