Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne modernizują ED72. Podróż ma być komfortowa do 4 godzin!

inforail
18.04.2017 09:03
0 Komentarzy

Przewozy Regionalneogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą piątego poziomuutrzymania czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72.

Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracyprzewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną co najmniej 120 km/h naróżnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokościach 300-1000 mm. Powinnyspełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego.Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasieprzejazdu co najmniej do 4 godzin.

Prace modernizacyjne mają zostać wykonane do 31 października2018 roku. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania w postępowaniu z prawaopcji, zgodnie z którym może zwiększyć liczbę pojazdów maksymalnie do 7. Wtakim przypadku umowa, obejmie maksymalnie 12 pojazdów, tj. 5 w ramachzamówienia podstawowego i 7 w ramach prawa opcji.

O zamówienie może powalczyć wykonawca, który w okresieostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tymokresie) zrealizował modernizację lub produkcję 3 pasażerskich elektrycznychzespołów trakcyjnych, przy czym modernizacja jest rozumiana jakozmodernizowanie pojedynczego pojazdu, w tym wykonanie naprawy w zakresieodpowiadającym zakresowi piątego poziomu utrzymania wg definicji zawartej wrozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznycheksploatacji pojazdów kolejowych, a produkcja musi obejmować zastosowaniefalowników trakcyjnych i silników asynchronicznych. Pojazdy, o których mowapowyżej, zarówno w zakresie modernizacji, jak i produkcji muszą spełnić wymógdopuszczenia do eksploatacji.

Oferty można składać do 22 maja 2017 roku. Decyduje cena.

Jak wspomnieliśmy prędkość pojazdów ma wynosić 120 km/h. Osiągnięciejej ma być możliwe poprzez modernizację napędu i wózków. Nowe będą silniki ?asynchroniczne. Nowa będzie też malatura ? wg obowiązującego pomarańczowo-czerwonegoschematu. Pojazdy zostaną przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych.Łatwiejsze będzie wsiadanie, przyjazne toalety. Pojawią się nowe fotele dlapasażerów. Wnętrze otrzyma nową kolorystykę.

Nowe będzie też czoło – o zaoblonym kształcie na stalowejramie z pojedynczą szybą czołową panoramiczną bez drzwi zewnętrznychbezpośrednich do kabiny.

Nie będzie natomiast biletomatów. Ale ma być miejsceprzygotowane pod ewentualny szybki montaż takiego urządzenia. Będą za togniazdka elektryczne i USB. Pojawią się defibrylatory.

Nowa będzie kabina maszynisty. Pojazd musi być przystosowanydo obsługi jednoosobowej. Stanowisko maszynisty umieszczone w osi wzdłużnejpojazdu. Rozmieszczenie stanowiska maszynisty powinno zapewniać bezpieczneprowadzenie pociągu, prawidłową obserwację szlaku kolejowego, drzwiwejściowych, jak również ergonomiczną obsługę urządzeń sterowania i kontroli pojazduznajdujących się w kabinie.


Komentarze