Przewozy Regionalne na taborowych zakupach!

inforail
05.12.2019 14:45
0 Komentarzy

Dwa lata temu wGdańsku Przewozy Regionalne zapowiedziały zakup 238 nowych pociągów. Minęły jużponad dwa lata i jak widać przewoźnik konsekwentnie realizuje swój cel. Właśnieogłosił przetarg.

Co prawda obejmuje on pojazd używany, nie nowy, ale nie mato chyba większego znaczenia. Liczy się sam fakt podjęcia próby zakupieniapojazdu. Jednego. To drugie, po prezentacji innowacyjnego systemuwentylacyjnego dla EN57, jakże istotne wydarzenie dla największego przecież –jak sam wielokrotnie to podkreśla – polskiego przewoźnika. Może jeszcze nieprzełomowe, ale patrząc na działania Przewozów Regionalnych można chyba ówprzetarg nazwać krokiem milowym.

Do końca 2018 r. Polregio (czyli Przewozy Regionalne)otrzyma 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów. To jednak nie koniec. PrzewozyRegionalne są zainteresowane zakupem 238 nowych pociągów – mówił na targachTrako w 2017 roku szef Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski.

Przechodząc do konkretów. Przetarg obejmuje dostawę jednegoużywanego spalinowego zespołu trakcyjnego. Jak łatwo się domyśleć chodzi oLinka, którego może sprzedać Przewozom Regionalnym PESA.

Pojazd musi między innymi:

1) być przystosowany do realizacji pracy przewozowej w ruchuregionalnym na różnych kategoriach linii kolejowych o wysokości peronów 300–760mm;

2) posiadać bezterminowy dokument wydany przez PrezesaUrzędu Transportu Kolejowego uprawiający do jego eksploatacji nainfrastrukturze kolejowej na terenie Polski, w szczególności na infrastrukturzekolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowej S.A.;

3) być sprawny technicznie i posiadać w chwili przekazaniado Zamawiającego ważne świadectwo sprawności technicznej, a także – wgposiadanej dokumentacji utrzymaniowej – nie może wymagać wykonania czynnościutrzymaniowych poziomu P4 w okresie co najmniej 4 lat od dnia upływu terminuskładania ofert w postępowaniu;

4) być zarejestrowany w krajowym rejestrze pojazdówkolejowych (NVR) i posiadać nadany europejski numer pojazdu kolejowego (EVN);

5) posiadać system informacji pasażerskiej, klimatyzacjękabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat.      

Oferty można składać do 7 stycznia 2020 roku.


Komentarze