Przewozy Regionalne sprzedały elektrowozy, bo to był zysk
Jak informowaliśmy nałamach InfoRail.pl Przewozy Regionalne pozbyły się lokomotyw EU/P07. Po ceniezłomu, co dla przewoźnika oznacza znaczną stratę, biorąc pod uwagę ceny zakupumaszyn.
Dla Przewozów Regionalnych to jednak … zysk. Działając w interesie Spółki, decyzjąZarządu Przewozów Regionalnych, w latach 2018 – 2019 dokonano sprzedaży 6lokomotyw EP07 jako wraków po cenie złomu z łącznie ponad milionowym zyskiemdla Spółki – podano w komunikacie. Decyzjętę poprzedzono analizą różnych możliwości wykorzystania tychże lokomotywelektrycznych, która wykazała, że są one nieprzydatne do bieżącej działalnościSpółki. Działania te zamknęły nierozwiązaną do 2016 roku kwestię nieużytkowanychprzez Spółkę lokomotyw elektrycznych zakupionych w latach 2011 – 2012. W wynikuprzeprowadzonej jeszcze w 2014 roku w Spółce kontroli wewnętrznej oceniono, że lokomotywyelektryczne są niezdatne do dalszej pracy z przeznaczeniem na zezłomowanie, dokonującwówczas odpisu księgowego. Wykazano jednocześnie, że kwota zakupu lokomotywkilkukrotnie przewyższała ich faktyczną wartość – dodano.
W 2011 roku, kiedy Przewozy Regionalne odkupiły od PKPIntercity lokomotywy o numerach 154, 155, 160 oraz 207 każda z nich kosztowała960 tys. zł. Zapewne nie udało się ich odsprzedać za taką kwotę. Jak jużpisaliśmy na łamach InfoRail.pl ich ceny wywoławcze wahały się od 320 do 350tys. zł. Zapytaliśmy, w drodze zapytania o udostępnienie informacji publicznej,ile musiał zapłacić nowy właściciel każdej z lokomotyw. Niestety (tradycyjniejuż) Przewozy Regionalne takiej informacji nie udzieliły, odsyłając do zacytowanegokomunikatu, z którego nijak nie wynika za ile elektrowozy zostały sprzedane.
Pozostają zatem dalsze kroki prawne, których podjęcie w tejchwili jest przez nas rozważane.
Przypomnijmy, że trzy lokomotywy trafią do firmy PONAR zŻywca, czwarta do firmy Mateusz Pietrzak GTC-Global ze Skarbimierza.
W Przewozach Regionalnych lokomotywy miały prowadzić pociągiInterRegio, obecnie, nie wiadomo po co przechrzczone na SuperRegio. Przewoźnikjednak woli je obsługiwać EN57 niż składami wagonowymi. Jego wybór.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze