Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne sprzedały elektrowozy, bo to był zysk

inforail
29.10.2019 12:45
0 Komentarzy

Jak informowaliśmy nałamach InfoRail.pl Przewozy Regionalne pozbyły się lokomotyw EU/P07. Po ceniezłomu, co dla przewoźnika oznacza znaczną stratę, biorąc pod uwagę ceny zakupumaszyn.

Dla Przewozów Regionalnych to jednak … zysk. Działając w interesie Spółki, decyzjąZarządu Przewozów Regionalnych, w latach 2018 – 2019 dokonano sprzedaży 6lokomotyw EP07 jako wraków po cenie złomu z łącznie ponad milionowym zyskiemdla Spółki – podano w komunikacie. Decyzjętę poprzedzono analizą różnych możliwości wykorzystania tychże lokomotywelektrycznych, która wykazała, że są one nieprzydatne do bieżącej działalnościSpółki. Działania te zamknęły nierozwiązaną do 2016 roku kwestię nieużytkowanychprzez Spółkę lokomotyw elektrycznych zakupionych w latach 2011 – 2012. W wynikuprzeprowadzonej jeszcze w 2014 roku w Spółce kontroli wewnętrznej oceniono, że lokomotywyelektryczne są niezdatne do dalszej pracy z przeznaczeniem na zezłomowanie, dokonującwówczas odpisu księgowego. Wykazano jednocześnie, że kwota zakupu lokomotywkilkukrotnie przewyższała ich faktyczną wartość – dodano.

W 2011 roku, kiedy Przewozy Regionalne odkupiły od PKPIntercity lokomotywy o numerach 154, 155, 160 oraz 207 każda z nich kosztowała960 tys. zł. Zapewne nie udało się ich odsprzedać za taką kwotę. Jak jużpisaliśmy na łamach InfoRail.pl ich ceny wywoławcze wahały się od 320 do 350tys. zł. Zapytaliśmy, w drodze zapytania o udostępnienie informacji publicznej,ile musiał zapłacić nowy właściciel każdej z lokomotyw. Niestety (tradycyjniejuż) Przewozy Regionalne takiej informacji nie udzieliły, odsyłając do zacytowanegokomunikatu, z którego nijak nie wynika za ile elektrowozy zostały sprzedane.

Pozostają zatem dalsze kroki prawne, których podjęcie w tejchwili jest przez nas rozważane.

Przypomnijmy, że trzy lokomotywy trafią do firmy PONAR zŻywca, czwarta do firmy Mateusz Pietrzak GTC-Global ze Skarbimierza.

W Przewozach Regionalnych lokomotywy miały prowadzić pociągiInterRegio, obecnie, nie wiadomo po co przechrzczone na SuperRegio. Przewoźnikjednak woli je obsługiwać EN57 niż składami wagonowymi. Jego wybór.


Komentarze