TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne z Kielc do Warszawy?
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.12.2018 11:20:51
Pomysł nowego marszałka świętokrzyskiego: Przewozy Regionalne do Warszawy (foto: Newag)

Nowy marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski ma pomysł na usprawnienie komunikacji kolejowej Kielc z Warszawą. Chce na tę trasę wysłać pociągi Przewozów Regionalnych.

Pomysł wydaje się niewykonalny tylko na pierwszy rzut oka. Po głębszym zastanowieniu, biorąc uwagę pod uwagę polityczną przynależność marszałka i obecnych władz przewoźnika to może się udać. Zagadką pozostaje natomiast finansowanie takich połączeń, musiałyby to być chyba kursy komercyjne, realizowane na ryzyko Przewozów Regionalnych. A na to przewoźnika nie stać. Nie bardzo mogą dostać też dofinansowanie od Urzędu Marszałkowskiego, bo nie pozwala na to ustawa o publicznym transporcie zbiorowym.

O pomyśle marszałka informuje Radio Kielce, nie wspominając jednak, na jakich zasadach te połączenia miałyby być uruchamiane. My pomysłu na nie nie mamy, ale pewnie ma go marszałek.

Jeśli ten pomysł nie wypali jest inny. Skomunikowanie pociągów Kolei Mazowieckich i Kolei Małopolskich. Pomysł znowu dość dziwny, zważywszy, że ten pierwszy przewoźnik jeździ do Skarżyska-Kamiennej, a Koleje Małopolskie nie jeżdżą nawet do Kielce. Być może autor tego pomysłu miał na myśli skomunikowanie pociągów Przewozów Regionalnych z Kolejami Mazowieckimi w Skarżysku Kamiennej i to jest już scenariusz bardziej realny.

Całe to zamieszanie spowodowane jest ograniczeniem połączeń na trasie Warszawa – Kielce przez PKP Intercity. Jak donosi Radio Kielce marszałek wystosował już w tej kwestii pismo do ministra Adamczyka. Ten natomiast może pomóc, ale tylko w zakresie połączeń obsługiwanych przez PKP Intercity. Przewozy Regionalne i ich kursy to już "działka" marszałka. A ten jest ograniczony ustawą. I koło trochę się zamyka, no chyba, że przewoźnik zacznie na tej trasie jednak jeździć komercyjnie. I koło się trochę zamyka. Naszym zdaniem nie zacznie, bo go na to nie stać... 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Kielce
Warszawa
Przewozy Regionalne
  • Anh Minh Nguyen – 17.12.2018

    I dodatku pewnie będą puścić klasyczne EN57 znając życie :)

  • Maciej Ryszawy – 17.12.2018

    Jak na klasycznych EN57, to proszę bardzo. Dermiaczki do Warszawy 😋

  • Wieczorek Dariusz – 17.12.2018

    Myślę, że połączenie komercyjne mógłby na siebie zarobić. Dotowane również może być na odcinku świętokrzyskim z ceną przypadkowo pokrywającą również mazowiecką część trasy. Ja w takich sytuacjach zawsze cieszę się, że "moje" lubuskie choć kolejowo kuleje, to jako tako ma ofertę regionalnych połączeń międzywojewódzkich ze Szczecinem, Poznaniem a nawet Międzylesiem przez Wrocław. Trasy między stolicami sąsiednich województw powinny być w pierwszej kolejności obsługiwane połączeniami regionalnymi i to, że z takiego Szczecina do Gdańska nie da się dojechać Regio to jakaś porażka.

  • Piotr Figiel – 17.12.2018

    To nie jest taki nierealny pomysł. Można skopiować rozwiązanie zastosowane na linii IR Łódź - Warszawa.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....