Przez rok nawet nie drgnęło w temacie odnowy taboru Przewozów Regionalnych
Dokładnie rok temupojawiła się odpowiedź na interpelację poselską dotyczącą taboru PrzewozówRegionalnych. Miały być inwestycje, a nie ma kompletnie nic. Status quo.
Sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ŁukaszSchreiber, powołując się zapewne na informacje przekazane przez samegoprzewoźnika stwierdził wówczas, iż ZarządSpółki „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. od kwietnia 2017 r., zgodniez Planem Restrukturyzacji Spółki, prowadzi szereg działań, w tym mających nacelu modernizację posiadanego taboru kolejowego lub zakup nowych pojazdów.Aktualnie ta Spółka dysponuje taborem w 1/3 nowym lub zmodernizowanym. Wnajbliższych latach jest planowana kontynuacja procesu wymiany taboru, jakrównież pozyskanie pojazdów hybrydowych, mogących korzystać z dwóch źródełenergii: elektrycznej oraz spalinowej.
Przez ostatni rok nawet nie drgnęło. Owszem pojawił sięprzetarg na hybrydy, ale został ogłoszony przez samorząd województwa zachodniopomorskiego.Jeśli składy uda się kupić trafią najpewniej do Przewozów Regionalnych. Trudnoto jednak nazwać ich zakupami.
Udało się Przewozom Regionalnym podpisać umowę na dostawęużywanego Linka, po którym jakoś słuch zaginął. I mimo że fizycznie pojazd tenjuż istnieje – i to od 6 lat – to jakoś do Przewozów Regionalnych nie trafił.Jeszcze?
Udało się też pozyskać trzy zmodernizowane EN57AL odwspomnianego już samorządu województwa zachodniopomorskiego.
I to by było na tyle, jeśli chodzi o „proces wymiany taboru”.
Z dobrych informacji warto podkreślić, że spółka nadaldysponuje taborem w 1/3 nowym lub zmodernizowanym. Odsetek ten nieznacznietylko spadł, bo udało się rozbić kilka pojazdów.
EN57AL-2108, który od prawie dwóch lat gnije, jestrozkradany przez złomiarzy i trudno przypuszczać, by szybko wrócił do ruchu.Nasze zapytanie co dalej z tą jednostką pozostało oczywiście bez odpowiedzi.
Wychodzi zatem na to, że proces wymiany taboru PrzewozówRegionalnych trwa. W bezruchu, ale ani Kancelaria Premiera ani ARP nie widzą wtym nic złego. Bo już na pewno nic złego w takim a nie innym procesie niewiedzą same Przewozy Regionalne. Podczas gdy inni przewoźnicy walczą o unijneśrodki i mimo wszystkich napotykanych trudności ogłaszają przetargi taborowePrzewozy Regionalne chwalą się sukcesami. Przypomnijmy. Pozytywne zamknięcie procedury kontrolnej przez Komisję Europejską codo oceny prawidłowości przyznanej w 2015 r. pomocy publicznej umożliwi”Przewozom Regionalnym” sp. z o.o. staranie się o pozyskanie środkówzewnętrznych, w tym z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, co równieżbędzie miało korzystny wpływ na tempo unowocześniania taboru kolejowego. Tyleże od tego wiekopomnego wydarzenia minęło już prawie 5 lat. A PrzewozyRegionalne dalej zachwycają się tym sukcesem.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze