TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rail Balica nie zostanie dokończona?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 21.11.2017 15:57:53 6 komentarzy
Rail Balica nie zostanie dokończona?

Platforma Obywatelska w Podlaskiem obawia się, że po 2023 roku nie powstanie ostatni polski odcinek trasy Rail Baltica.

Przypomnijmy, że Rail Baltica to międzynarodowa trasa kolejowa z Berlina, przez Warszawę, do Helsinek. W Polsce jej modernizacja obejmuje 341 km, od Warszawy przez Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk, do Trakiszek na granicy z Litwą.

Rail Baltica była tematem konferencji prasowej polityków PO, zorganizowanej we wtorek w Białymstoku. Jej powodem była wypowiedź wiceministra rozwoju Jerzego Kwiecińskiego, w trakcie debaty zorganizowanej przed miesiącem w Warszawie przez "Gazetę Polską", na temat rozwoju transportu kolejowego w Polsce.

"My pewnie byśmy nie budowali linii kolejowej, która się w tej chwili nazywa Rail Baltica, bo dla nas z punktu widzenia gospodarczego znacznie ważniejsze są inne połączenia kolejowe w kraju, niż połączenie województwa podlaskiego, które ja bardzo lubię i często jeżdżę, z Warszawą, prawda? Ono nie ma dla nas znaczenia, Podlaskie ma mniej, niż milion ludzi" - mówi w trakcie tej debaty wiceminister Kwieciński.

W związku z tą wypowiedzią poseł PO Robert Tyszkiewicz skierował we wtorek do premier Beaty Szydło interpelację "w sprawie strategii rządu dla województwa podlaskiego". Pyta m.in. czy to oficjalne stanowisko rządu. Wypowiedź nazywa "skandaliczną".

Wicemarszałek województwa podlaskiego Anna Naszkiewicz mówiła dziennikarzom, że Rail Baltica to inwestycja strategiczna dla regionu nie tylko ze względów gospodarczych, ale i społecznych.

Odnosząc się do wypowiedzi wiceministra Kwiecińskiego wyraziła obawę, że po 2023 roku projekt nie będzie realizowany; chodzi o odcinek Ełk-Trakiszki (czyli do granicy z Litwą).

PKP PLK zapewnia, że aktualne są wszystkie, podawane wcześniej, plany i terminy związane z modernizacją międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica.

Według tych planów, wiosną 2018 r. ma być ogłoszony przetarg na budowę 70 km odcinka Czyżew-Białystok - potwierdził we wtorek w rozmowie z PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Jak podawała we wrześniu spółka, prace na tym odcinku mają kosztować ok. 1,6 mld zł i mają być zakończone w latach 2020-2021. Pieniądze pochodzą z UE z programu CEF "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility).

PKP PLK przypominała również wtedy, że gotowy jest odcinek o długości 66 km Warszawa-Sadowne (prace kosztowały ok. 1,5 mld zł), od sierpnia 2017 r. trwają prace na odcinku Sadowne-Czyżew (koszt ok. 1 mld zł). Inwestycje są dofinansowane z UE. PKP PLK planują, że odcinek Sadowne-Czyżew ma być gotowy w 2019 r.

Zastępca dyrektora rejonu centralnego PKP PLK Krzysztof Pietras mówił wtedy także, że budowa Rail Baltica na odcinku od Białegostoku do Ełku jest planowana na drugą połowę 2020 r.

Prace miałyby się zakończyć w 2023 r. Dopiero po ich zakończeniu planowana jest modernizacja ostatniego polskiego odcinka Rail Baltica Ełk-Trakiszki. Całość ma być gotowa w 2025 r. - mówił we wrześniu w Białymstoku dyrektor Pietras.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Rail Balica
Podlaskie
  • www – 21.11.2017

    Ten wiceminister jeszcze jest wiceministrem? Mało mnie obchodzi kiedy zbudujemy tory do samej granicy, ale unowocześnienie kolei na Podlasiu i Mazurach powinien być dla nas priorytetem. Jakim cudem ktoś ma inwestować w małych miejscowościach jeżeli nie będzie miał dostępu do kolei?

  • no pasaran – 21.11.2017

    Troska o Polskę wschodnią, w tym o Podlasie, pożera wręcz pewną partię, która z takimi sukcesami rządziła całe 8 lat. Trudno się dziwić, że teraz, mimo że spotkała ją głęboko krzywdząca, całkowicie niezasłużona klęska wyborcza, nie spocznie ona w obronie jakże ukochanej przez nią Polski wschodniej. Nie odpuści PiS-owi, który jak wiadomo nienawidzi wszystkich i wszystkiego, a szczególnie tej części kraju. Czy można mieć wątpliwości, kto o nas z całego serca dba i to całkowicie bezinteresownie. Ludzie tej partii, a zwłaszcza jej gremia kierownicze, słyną z niepojętej wręcz osobistej bezinteresowności. Tym co ich teraz nieznośnie boli jest wyłącznie to, że utracili możliwość dalszego czynienia nam dobrze. Tyle dróg wybudowali już na wschodzie kraju, a ministerialne szuflady, które zostawili, aż pękały od gotowych, ambitnych planów kolejnych dróg i generalnie szeroko pojętej infrastruktury. Niestety, barbarzyńcy, którzy przyszli nie tylko nic nowego nie budują, ale niszczą zastane. Tworzą kompletną pustynię.

  • Zetes – 22.11.2017

    Obecny rząd zabrał fundusze z Pomorza Środkowego i przeznaczył je na inwestycje w okręgach wyborczych członków gabinetu. Wstrzymanie na etapie rozpisania przetargu całkowicie przygotowanej budowy S6 z Koszalina do Trójmiasta, ograniczenie środków na modernizację linii 202 -oto dokonania ministera Adamczyka.

  • gutek – 22.11.2017

    od zakończenia stanu wojennego w Polsce skasowano ponad 20 tyś km linii kolejowych -odbudujmy więc to co zostało i co w miarę da się uruchomić

  • Kszyhu – 22.11.2017

    Tam jest pustkowie i bezludzie. Niech unia w całości finansuje ten projekt jeżeli Helsinki chcą połączyć z Berlinem

  • xtrain – 23.11.2017

    Wcale mnie to nie dziwi, biorąc pod uwagę idiotyczny pomysł "modernizacji" linii E20 , który pochłonie ponad 2,5mld złotych a czas przejazdu pociągów będzie krótszy o 4-7min. to więcej chyba nie trzeba. Oprócz tego od kilku dobrych lat piszę maile oraz informuję w rocznej ankiecie PKP IC brak pociągów nocnych dalekobieżnych z Podlasia i Warmii i Mazur do Wrocławia/Poznania i jak zwykle jak grochem o ścianę. Brak pociągów na linii 223 Ełk-Czerwonka(Olsztyn) czyli odcięci od kolei mieszkańcy Orzysza, Mikołajek, Mrągowa, Biskupca oraz z Ełku i Olsztyna do tych miast. Oczywiście należy dodać tutaj brak pociągów z Ełku do Olecka - Suwałk/Ełku-Olecka-Gołdapi. Na zachodniej stronie województwa o czym powszechnie wiadomo brak pociąg Elbląg Braniewo (kolej nadzalewowa). Odnośnie projektu Rail Baltica o którym politycy przebąkują od około 12 lat co się zmieniło- w zasadzie niewiele - obecnie pociągi z B-stoku do Warszawy jeżdżą z podobnym czasem jak przed rozpoczęciem modernizacji - po skończeniu będzie lepiej na tym odcinku , lecz dalej widzę ciemność, tzn projekt był okrajany z założeń co v=200km do 160km/h , portem do 120km/h po jednym torze. Teraz ostatnio ktoś przebąkuje o odcnku B-stok- Ełk 160km/h na dwóch torach, lecz z Ełku do Suwałk/granicy 120km/h po jednym torze + elektryfikacja - oby???!!! A najbardziej prawdopodobne w polskim bagienku będzie tak , że z EŁku do Suwałk na odcinku Olecko-Suwałki wymienią tory i puszczą jakiś skład spalinowy (szynobus oraz GAMA dla PICu)... I tak się skończy okrzyczana Rail Baltica. A wyglądać to powinno tak: od co najmniej 2-3 lat winna ona być modernizowana na kilku odcinkach jednocześnie na całej długości jako dwutorowa (elektryfikacja) z v=160-200km/h. Do tego w celu sprawnego skomunikowania regionu z Polską Zachodnią / Pomorzem oraz Szczecinem linia 38 w jak najszybszym czasie winna być modernizowana (elektryfikowana) również jako dwutorowa (taką była pierwotnie) z V=120-140km/h. No niestety są to tylko głosy rozsądku lecz rozwiązania dla polityków zbyt trudne do ogarnięcia, którzy to w nieskończoność będą remontować/przerabiać/modernizować za grube miliardy linie z W-wy do Gdyni, Krakowa, Katowic, Poznania. A teraz będzie jeszcze gorzej bo przy projekcie CPK wszystkie wolne środki pójdą na KDP jako lepsze skomunikowanie wyżej wspomnianych miast aglomeracyjnych, no więc przy astronomicznych nakładach może w przeciągu 30 lat uda się wykonać KDP.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....