TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rail Baltica jednym z priorytetów Komisji Europejskiej
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.03.2017 11:06:40 3 komentarze
Rail Baltica jednym z priorytetów Komisji Europejskiej

Rozmowy w sprawie budowy Rail Balica są trudne. Ale nie odpuścimy ? mówi nam Catherine Trautmann, odpowiedzialna w Komisji Europejskiej za korytarz "Morza Bałtyckiego". To jeden z priorytetowych projektów ? dodaje.

Catherine Trautmann zwraca uwagę, że władzom Polski, Litwy i Estonii trudno czasem znaleźć porozumienie. Tu do akcji wkraczają unijni urzędnicy. Kiedyś zamknęliśmy się wszyscy w pociągu jadącym z Białegostoku do Kowna. Nie było możliwości wysiadki. Oni wtedy zrozumieli, że da się, że można coś robić razem ? opowiada Catherine Trautmann. Niestety do Białegostoku przedstawicielka Komisji Europejskiej musiała dojechać autobusem, nad czym ubolewa.

22 marca w Sofii doszło do spotkania Ministra ds. Transportu i Komunikacji Litwy Rokasa Masiulisa z Komisarz Catherine Trautmann. Jego celem było omówienia postępów w realizacji projektu Rail Baltica, w tym budowy linii 1.435 mm z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii.

Trautmann zapewniła, że Komisja Europejska uważa Rail Balticę za projekt priorytetowy i powiedziała, iż z przyjemnością przyjmuje informację, że nowy rząd Litwy zapewnia kontynuację projektu Rail Baltica i chce wdrożyć ten projekt w szybkim tempie.

Masiulis przewiduje natomiast, że w najbliższym czasie rozpoczną się regularne przewozy towarowe na torach 1.435 mm, które zostały położone pomiędzy polską granicą a Kownem, co wskazywałoby na ekonomiczną wartość projektu. Trasa ta ma zostać przedłużona do kolejnych terminali już w latach 2019-20.

Plany na 55 km nowy odcinek z Kowna do granicy łotewskiej zostały zatwierdzone, a Litwa zapewniła dotację w ramach środków UE w wysokości 340 mln EUR. Mają one zostać przeznaczone na Rail Balticę do 2021 r. Minister powiedział również, że konieczne będzie zabezpieczenie finansowania połączenia z Kowna do Wilna, które nie znajduje się na głównej trasie Rail Baltica. Na to potrzebny byłby dalszy zastrzyk finansowy z UE w latach 2021-27. Wskazana jest również pomoc przy kontynuacji budowy linii na Łotwę i Estonię. Członkowie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego odwiedzą Litwę w maju tego roku i wówczas zobaczą postępy prac, jakie udało się osiągnąć do tej pory.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rail Baltica
Komisja Europejska
Litwa
Estonia
  • Czarna Hańcza – 26.03.2017

    Dlaczego "Hańcza" nie jeździ do Kowna?

  • xtrain – 27.03.2017

    Najlepszym odcinkiem linii Rail Baltica jest odcinek z Ełku p. Olecko do Suwałk... . Ten odcinek stanowi wzór projektu. Pociągów jest dużo, mają wysoką prędkość szlakową, wysoka frekwencję i nie potrzebują postojów na mijanki itd... Warto się temu przyjrzeć- Można? Można!

  • jwr – 20.08.2017

    To niestety zupełnie nierealne politycznie, ale prawda jest taka, że optymalne byłoby poprowadzenie tej linii przez... Grodno (369 tysięcy mieszkańców).Nie byłoby to najlepsze rozwiązanie dla Polski, ale optymalne z punktu widzenia rozwoju całego korytarza. Taka linia byłaby krótsza (relacja Helsinki-Białystok wynosiłaby ~910 km, a nie ~990 km), przebiegałaby zarazem przez duże miasto, jakim jest Grodno i zapewniałaby dużo bardziej efektywne włączenie Wilna (540 tys. mieszkańców) do Rail Baltica.Za to dla poprawienia dostępności Augustowa i Suwałk można byłoby zbudować zachodnie obejście Sokółki (Czarna Białostocka-Dąbrowa Białostocka).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....