TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
PAP - Opublikowano: 07.11.2016 08:03:57 4 komentarze
Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Ponad 127 tys. turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna. Od początku listopada jej pracownicy remontują torowisko i tabor.

"W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku kursujemy w weekendy, w czasie wakacji codziennie. W weekendy jeździmy także w okresie ferii zimowych. Natomiast niezależnie od pory roku zawsze możemy przygotować kursy na zamówienie" ? przypomniał w rozmowie z PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

Od kilku lata systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów. "Turyści odwiedzający Bieszczady wiedzą, że jest Bieszczadzka Kolejka Leśna i chętnie korzystają z jej usług. Należymy do sprawdzonych produktów turystycznych regionu" ? dodał Wermiński.

Jak dodał, kolejką leśną podróżują zarówno grupy zorganizowane jak i turyści indywidualni. "Wśród blisko 200 pasażerów w każdym pociągu mamy pełny przekrój wiekowy. Są dzieci, ich rodzice, ale również osoby starsze pamiętające jeszcze czasy, kiedy kolejka przewoziła drewno, a dla podróżnych był przeznaczony tylko jeden wagon" ? zauważył prezes fundacji zarządzającej BKL.

Od początku listopada pracownicy bieszczadzkiej wąskotorówki remontują torowisko i tabor. Remontowany jest m.in. parowóz "Las"; podobne przed laty woziły drewno z bieszczadzkich lasów. "Chcemy, żeby w przyszłym roku, wraz już jeżdżącym od kilku lat parowozem Kp-4, pojawił się na trasie kolejki" - zaznaczył Wermiński.

W skład taboru kolejki wchodzą także lokomotywy spalinowe oraz 21 wagonów osobowych. W każdym składzie są zarówno wagony odkryte, jak i zabudowane. BKL jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r.; przez dziesięciolecia służyła tylko do przewozu drewna. Kiedy w okresie międzywojennym przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła również przewóz ludzi.

Na początku lat 90. ubiegłego stulecia z przyczyn ekonomicznych została wyłączona z eksploatacji. 20 lat temu powstała Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu oraz uczynić z niej atrakcję turystyczną.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
BKL
Cisna
  • reporter1945 – 07.11.2016

    A ja pamiętam (lata 60. ub. wieku), jak można było się przesiąść w Rzepedzi na wąskotorówkę i u stóp Chryszczatej oraz Magurycznego dojechać do rozjazdu na Łupków a dalej przez Balnicę zjechać do Cisnej i Wetliny. Na lorach do przewozu drewna za zgodą kolejarzy można było dotrzeć aż do Moczarnego.

  • bun – 07.11.2016

    Nic tylko inwestować skoro taki popyt. To samo na Koszalińskiej wąskotorówce oraz przede wszystkim na mierzei Wiślanej. Z czasem można by nawet się pokusić o tradycyjne kursy, a nie tylko turystyczne. Może nawet jakieś Volkano z Newagu by do tego celu pozyskać?

  • dodo – 07.11.2016

    Byłem w Nowym Łupkowie w październiku i właściciel pociągu hotelowego (dawnego pociągu (rządowego) chce przedłużenia wąskotorówki do tej stacji ,ale fundacja kolejki bieszczadzkiej nie chce o tym słyszeć.Ciekawe prawda? Zresztą byłem pasażerem w pażdzierniku kursu do Balnicy pod parowozem,tragedia pytam sie gdzie jest BHP i Inspekcja Pracy w takich warunkach jak pracowała drużyna lokomotywy i hamujący to zagraża życiu pasażerów.NNiech ktoś profesjonalny zajmie sie tą koleją.Choćby nawet Lasy Polskie.

  • Opolanin – 07.11.2016

    @Dodo parę lat temu (gdy remontowano odcinek Balnica-Smolnik) zrodził się pomysł, aby kolejka dojeżdżała aż do Łupkowa ( od Nowego Łupkowa do Łupkowa jej tory miały biec "pomiędzy" szynami tamtejszej normalnotorówki), ale nic z tego nie wyszło, ponieważ pociągi przez rok jeździły do Smolnika i ta relacja nie była zbytnio oblegana przez ludzi bo pociąg jechał tam 2 godziny a ławki drewniane i wygodnickich mieszczuchów bolały od nich tyłki, więc woleli jeździć do Balnicy lub Przysłupia. Tak więc niestety tory nowe od Balnicy do Smolnika a zarośnięte po pas. Cały szczęście, że tylko trawą. Tak więc może kiedyś doczekamy się pociągów do Nowego Łupkowa......Ps. Kiedyś pracownicy kolejki chcieli odzyskać tory między Wetliną a Moczarnym, ale BPN ich nie wpuścił no bo rezerwat ścisły.....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....