Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remtrak będzie wykonywał naprawy wagonów krótkich serii

inforail
16.09.2019 07:04
0 Komentarzy

PKP Intercity odkilku lat mają problemy ze znalezieniem wykonawców przeglądów okresowych wagonówkrótkich serii, w tym sypialnych czy barowych. Rozwiązaniem ma być przekazanierealizacji tych prac do Remtraku.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl w Idzikowicachrozpoczyna się właśnie III etap prac przy rozbudowie zakłady. To niewątpliwiezasługa Prezesa Remtraku Zbigniewa Ciemnego oraz przychylnego inwestycji ZarządowiPKP Intercity. Szefowie przewoźnika mają w tym jednak interes.

W Idzikowicach będziemy mogli wykonywać naprawy okresoweprawie wszystkich typów wagonów – potwierdza Zbigniew Ciemny. Wiadomo, że niebyło chętnych na wykonywanie prac przy krótkich seriach (np. wagonachsypialnych czy restauracyjnych – red.). Teraz będziemy mogli naprawiać jesamodzielnie – dodaje.

Przypomnijmy, że rozpoczynająca się kolejna inwestycja wIdzikowicach dla PKP Intercity Remtrak obejmuje budowę dwóch hal naprawczych. Wjednej będą wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków, druga natomiastbędzie przeznaczona do realizacji napraw lokomotyw i wagonów. Ponadto w ramachzadania inwestycyjnego powstaną dodatkowe budynki i pomieszczenia: budynekwarsztatowo-socjalno-administracyjno-diagnostyczny, akumulatorownia,portiernia, magazyny na podzespoły, części, materiały, gazy techniczne, oleje ismary.    

Nowością w Idzikowicach są lokomotywy. Dotychczas zakładspecjalizował się w naprawach wagonów. Teraz dołączają do nich takżeelektrowozy.

Będzie wykonywali naprawy okresowe P4 lokomotyw EP/U07, EP08i EP09 – potwierdza Zbigniew Ciemny. Husarze na razie są obsługiwane przezproducenta – dodaje. Jak zaznacza Marek Chraniuk, szef PKP Intercity Remtrakcały czas uczy się nowych pojazdów. Nie jest zatem wykluczone, że i EU44niebawem zameldują się w Idzikowicach. W2024 roku kończy się umowa na ichutrzymanie z Siemensem.  

Jak poinformował szef Remtraku w Idzikowicach rocznienaprawianych będzie 2700 zestawów kołowych. Do tego należy dodać 90% pracpoziomu P4 przy wagonach osobowych PKP Intercity, 25% poziomu P5 oraz 60%przeglądów P4 lokomotyw elektrycznych.     

Zbigniew Ciemny wyjaśnia, że na rynku nie ma podmiotów, którechciałyby wykonywać naprawy poziomu P4. Stąd rola Remtraku jest tak istotna. Sąfirmy, które chcą robić przeglądy P5, nikt nie chce wykonywać prac P4 –tłumaczy.  


Komentarze