Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rośnie rola Kolei Wielkopolskich w obsłudze połączeń w regionie

inforail
06.12.2019 18:45
0 Komentarzy

Od 15 grudnia br.pociągi Poznańskiej Kolei Metropolitalnej będą dojeżdżać do Wrześni i Rogoźna.Mieszkańcy Leszna zyskają połączenie kolejowe z Zieloną Górą i Głogowem. Togłówne zmiany nowego rozkładu jazdy pociągów regionalnych w Wielkopolsce.

Wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiakpodkreślił na piątkowej konferencji prasowej, że samorząd zwiększył o 8 proc. wstosunku do obecnego roku zamówienie na tzw. pracę przewozową. „Na przyszły rokna ten cel mamy zaplanowane 220 mln zł. To jest kwota niewspółmierna do tego codo tej pory mieliśmy. Rok 2019 zakończymy kwotą poniżej 200 mln zł” –powiedział Jankowiak.

Na zlecenie samorządu województwa połączenia regionalne wWielkopolsce obsługują Przewozy Regionalne i samorządowa spółka KolejeWielkopolskie, która realizują połączenia m.in. w ramach Poznańskiej KoleiMetropolitalnej.

Od 15 grudnia pociągi Kolei Wielkopolskich w ramachPoznańskiej Kolei Metropolitalnej zaczną wozić pasażerów na części liniipomiędzy Poznaniem i Piłą. PKM zacznie dojeżdżać do Rogoźna. Dłuższą trasę zPoznania do Piły, oraz dalej do Kołobrzegu, w dalszym ciągu obsłużą składyPrzewozów Regionalnych. Samorząd w tym przypadku zamówił dodatkowe trzy parypołączeń.

Kolejne nowe połączenie PKM obejmie Wrześnię. „Pociągi którejechały do Kostrzyna i tam kończyły swój bieg teraz będą jechały do Wrześni” –wyjaśnił Jankowiak.

Samorządy województw lubuskiego, dolnośląskiego iwielkopolskiego wraz z nowym rozkładem jazdy wprowadzają kursy pociągówpomiędzy Lesznem, Zieloną Górą i Głogowem. Pomiędzy Lesznem i Głogowem kursowaćbędzie w sumie 6 par pociągów w ciągu doby.

„To połączenie przebiega przez teren 3 województw i zgodniez zasadami, zamawiającym jest to województwo, przez które przebiega najdłuższaczęść trasy. W tym przypadku jest to województwo lubuskie. Natomiast pozostałewojewództwa proporcjonalnie się do tego dokładają” – powiedział Jankowiakdodając, że koszt tego połączenia dla budżetu Wielkopolski to 1 mln zł w skaliroku.

Jankowiak dodał, że na innych liniach kolei metropolitalnejzlecono dodatkowe kursy. „Zwiększamy częstotliwość na trasie m.in. do Zbąszynkai Nowego Tomyśla. Do tego dokładamy jedną dodatkową parę pociągów do Wolsztyna”– wyliczył.

Dodał, że uruchomione zostanie także bezpośrednie połączenieprzyspieszone łączące Poznań i Ostrów Wlkp. Czas przejazdu pociągów pomiędzytymi miastami ma wynosić godzinę i 12 minut.

W związku z remontem linii kolejowej Poznań-Szczecinsamorząd zawiesi dwie pary pociągów kursujących pomiędzy Poznaniem i KrzyżemWlkp. Z powodu modernizacji linii Poznań-Wrocław dwie pary pociągów zacznąjeździć w skróconej relacji Poznań-Kościan, a nie jak do tej poryPoznań-Leszno. Z uwagi na modernizację obu linii kolejowych, w przyszłym rokuna odcinkach pomiędzy Poznaniem a Lesznem i Krzyżem Wlkp. mogą być wprowadzanekolejne, okresowe zmiany kursowania pociągów.


Komentarze