Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozpaczliwa akcja ratunkowa w Wolsztynie. Parowozownia walczy z rdzą

inforail
01.10.2018 07:27
0 Komentarzy

Do końca roku powinnapotrwać renowacja czterech najbardziej zniszczonych zabytkowych lokomotywstojących w Parowozowni Wolsztyn.

Prace uchronią eksponaty przed dalszą degradacją. Konserwacjalokomotyw powinna się rozpocząć w najbliższych dniach, a obejmie wykonaniezewnętrznych prac renowacyjnych, zabezpieczających i malarskich. Według planówParowozowni w tym roku mają być wyremontowane parowozy Ty5-10, Ty45-379, Ty51-223i Ty2-406.

Dyrektor Parowozowni Wolsztyn Wojciech Marszałkiewiczprzyznał, że zakres zaplanowanych prac jest bardzo ograniczony przez budżet,jednak lokomotywy pilnie potrzebują konserwacji.

„Gruntowne odrestaurowanie jednej lokomotywy toprzekraczający nasze możliwości koszt 130-150 tys. zł. Jednak nasze niektóreeksponaty są w takim stanie, że serce się kraje. Stąd koncepcja, byprzeprowadzić chociaż takie prace, które pozwolą uchronić od rdzy i kompletnegozniszczenia te lokomotywy, które są w najgorszym stanie” – powiedział PAPMarszałkiewicz.

Pieniądze na renowację pochodzą z budżetu wielkopolskiegosamorządu. Dyrektor Parowozowni Wolsztyn powiedział, że podobnych pracrenowacyjnych pilnie wymagają cztery kolejne eksponaty. Trwają starania opieniądze na ten cel.

Parowozownia Wolsztyn może się poszczycić zbiorem około 30unikatowych lokomotyw, w tym trzech czynnych, które m.in. prowadzą liniowepociągi osobowe z Wolsztyna do Poznania i do Leszna. W kolekcji jest też około20 historycznych wagonów, a także inne pojazdy szynowe: dźwig warsztatowy ipług odśnieżny z 1883 roku.


Komentarze