Rynek zakupów taboru kolejowego okiem Newagu

inforail
20.11.2019 07:45
0 Komentarzy

Newag cyklicznieprzedstawia informacje na temat rynku zakupów taboru kolejowego. Ostatnie danena ten temat zostały opublikowane 15 listopada, w ramach komentarza do wynikówfinansowych po III kwartałach 2019 roku.

EZT-y

W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych zgodnie z przewidywaniamiw 2019 roku ogłoszono ponownie trzy postępowania na dostawę taboru unieważnionew roku poprzednim. Były to postępowania województw podkarpackiego,małopolskiego i lubelskiego. Dwa z nich zakończyły się wygraną NEWAG. Istotnymwydarzeniem było odstąpienie przez Szybką Kolej Miejską w Warszawie od umowy zPesą na dostawę nowych EZT i informacja o planowanym ponownym ogłoszeniuprzetargu.

SZT-y

W segmencie spalinowych zespołów trakcyjnych rozstrzygniętopostępowanie na dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych dla Kolei Wielkopolskich– umowę podpisano we wrześniu 2019 roku.

Plany

Grupa według swojej najlepszej wiedzy przewiduje w ciągunajbliższych miesięcy:

▪ W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych ogłoszeniepostępowań przez Koleje Dolnośląskie, PKP SKM w Trójmieście oraz Szybką KolejMiejską w Warszawie;

▪ NEWAG bierze także udział w dialogu technicznymorganizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na zaprojektowanie idostawę nowych EZT do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego;

▪ W segmencie spalinowych zespołów trakcyjnych spodziewanejest ponowne ogłoszenie postępowania przez Koleje Dolnośląskie;

▪ W segmencie hybrydowych zespołów trakcyjnych spółka uczestniczyw dialogu technicznym ogłoszonym przez Województwo Zachodniopomorskie, a takżeprowadzi rozmowy z innymi zainteresowanymi klientami;

▪ W segmencie wagonów osobowych, gdzie głównym Zamawiającymjest PKP Intercity S.A. NEWAG będzie analizował wszystkie postępowania iselektywnie je wybierał kierując się potencjałem marży i wymaganych zasobów dozaangażowania;

▪ W segmencie lokomotyw spalinowych planuje się pozyskaćkilka zamówień na modernizację lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 z rynkuprzewoźników prywatnych. Emitent kontynuuje realizacje kontraktu namodernizację 60 lokomotyw SM48 dla PKP Cargo;

▪ W segmencie lokomotyw elektrycznych kontynuowane będą rozmowyz kilkoma przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw cztero isześcioosiowych. Producent oczekuje obecnie na rozstrzygnięcie postępowaniaprzez Lotos Kolej na dostawę jednej lokomotywy czteroosiowej. Na dzień publikacjiraportu trwa przetarg ogłoszony przez Pol-Miedź Trans, również na dostawęjednej lokomotywy.


Komentarze