Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Są wykonawcy remontów linii kolejowych do Wisły i Cieszyna

inforail
20.09.2019 15:56
0 Komentarzy

Najkorzystniejszeoferty w przetargu na rewitalizację linii kolejowych wiodących od magistraliCzechowice-Dziedzice – Zebrzydowice do Wisły Głębiec i do Cieszyna wybrały PKPPolskie Linie Kolejowe. Przy łącznym budżecie ok. 432 mln zł, opiewają onełącznie na 647 mln zł.

Obecnie zasadnicza część tych linii, tworząca blisko41-kilometrowe połączenie do Wisły Głębiec, jest wykorzystywana przedewszystkim przez Koleje Śląskie. Przejazd między Głębcami, a Chybiem (namagistrali E65 między Czechowicami-Dziedzicami i Zebrzydowicami) zajmuje dziś75 min. (do Katowic 135 min.).

Niespełna 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn jestnieprzejezdne od 2013 r. Pociągi do Cieszyna mogą dojeżdżać innym, odnawianym wostatnich miesiącach szlakiem – od strony Zebrzydowic (stacja w polskimCieszynie jest także skomunikowana z dużym dworcem w Czeskim Cieszynie).

Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt pod nazwą”Rewitalizacja linii nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów –Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” jest jedynym projektem modernizacji infrastrukturykolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego na lata 2014-20.

Wniosek dotyczący dofinansowania tej inwestycji – oszacunkowej wartości 441,7 mln zł – PLK zgłosiły w listopadzie ub. roku dokonkursu RPO dotyczącego transportu kolejowego. Zarządca kolejowejinfrastruktury ubiega się w nim o 273,5 mln zł dofinansowania.

Od 17 grudnia ub. roku PLK prowadzą przetarg nazaprojektowanie i wykonanie robót. Podzielono go na trzy części: dotyczącerewitalizacji odcinka Bronów (obok Chybia) – Wisła Głębce (o budżecie 304,9 mlnzł brutto), odbudowy odcinka Goleszów – Cieszyn (o budżecie 81,4 mln zł brutto)oraz robót w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym (o budżecie 45,7 mlnzł brutto). Jedynym kryterium oceny jest cena, wszystkie części przewidująwykonanie prac do 23 grudnia 2021 r.

Podczas lutowego otwarcia ofert okazało się, że złożyło jeczternastu wykonawców (mogli oni składać oferty na jedną lub więcej częścizamówienia). Pod kątem największej części (rewitalizacja Bronów – Głębce)spłynęły cztery oferty opiewające na kwoty od 466,9 mln zł brutto do 575,2 mlnzł brutto. Najtańszą przedstawiło konsorcjum spółek Track Tec Construction iIntop Warszawa.

Chęć wykonania prac na odcinku Goleszów – Cieszyn wyraziłoośmiu oferentów. Zaproponowane przez nich ceny mieściły się w przedziale: 93,4– 174,6 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia i PBSTranskol. Z kolei na roboty w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowymnapłynęły cztery oferty – między 33,1 mln zł, a 45,7 mln zł. Autorem najtańszejbyło konsorcjum spółek Elkol i Prvni Signalni.

W połowie marca PLK podały, że po aukcji elektronicznej dlaodcinka Bronów-Głębce największą liczbę punktów uzyskała oferta złożona przezTrakcję PRKiI. W czerwcu spółka poinformowała o unieważnieniu tej częścipostępowania ze względu na brak oferty niepodlegającej odrzuceniu; jednak powyroku Krajowej Izby Odwoławczej, wskutek odwołania, pod koniec lipca PLKcofnęły unieważnienie.

Dla odcinka Goleszów-Cieszyn w połowie marca zarządcakolejowej infrastruktury podał, że po aukcji elektronicznej najwięcej punktówuzyskała oferta konsorcjom Torkol i Mar-Bud.

Zgodnie z informacją opublikowaną na platformie zamówieńpublicznych PLK, w czwartek wybrano najkorzystniejsze oferty we wszystkichczęściach zamówienia.

Dla odcinka Bronów – Głębce za najkorzystniejszą uznanoofertę złożoną przez Trakcję PRKiI (za 520,1 mln zł brutto), dla odcinkaGoleszów-Cieszyn złożoną przez konsorcjom Torkol i Mar-Bud (za 93,4 mln złbrutto), a dla urządzeń SRK – ofertę Krakowskich Zakładów Automatyki (za 34 mlnzł brutto).

Komentarze