Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens tworzy spółkę serwisową dla lokomotyw. Wspólnie z MRCE

inforail
28.03.2018 11:23
0 Komentarzy

Siemens oraz MitsuiRail Capital Europe (MRCE), uzgodniły ustanowienie spółki typu joint venture doserwisowania i konserwacji lokomotyw.

Umowa przewiduje, że obie spółki posiadają po 50% udziałów iwspólnie zarządzają nowopowstałą firmą. Założenie spółki, po uzyskaniu zgodyurzędu antymonopolowego, ma zakończyć się w pierwszej połowie tego rokukalendarzowego.

Holenderska spółka działać pod nazwą Locomotive WorkshopRotterdam (LWR) z siedzibą w Rotterdamie. Obaj partnerzy wspólnie inwestują wnową firmę, przede wszystkim w budowę nowego zakładu naprawczego dla lokomotyw.Nowa placówka zostanie otwarta latem 2019 r.

Siemens oraz MRCEwspółpracowały na ścisłych zasadach przez ostatnie lata. Po ustanowieniu spółkijoint-venture, przenosimy naszą współprace na wyższy poziom. Razem będziemyutrzymywać flotę MRCE wraz z serwisem i maksymalnie dużą dostępnością dlaklientów z zewnątrz. Dzięki nowej zajezdni w rotterdamskim porcie, rozszerzamynaszą międzynarodową sieć warsztatów, co przełoży sie na jeszcze lepszą jakośćusług dla naszych klientów – powiedział Johannes Emmelheinz, dyrektor pionuCS branży Mobility w Siemens AG.

MRCE ma ponad 10letnie doświadczenie w serwisowaniu lokomotyw w całej Europie. Jako firmaspecjalizująca się w usługach leasingowych taboru jesteśmy świadomi, jak ważnesą innowacyjne strategie umożliwiające zaoferowanie jeszcze większejdostępności oferowanego taboru. W nowa spółkę wniesiemy nasze doświadczenie istworzymy ważny węzeł usługowy dla kolei europejskich w Rotterdamie. Jest tojedno z kluczowych miejsc na głównym korytarzu RailNetEurope, stowarzyszeniaoptymalizującego ruch komunikacyjny w europejskiej sieci kolejowej -powiedział Junichi Kondo, prezes Mitsui Rail Capital Europe.

Nowy zakład w Rotterdamie pozwoli operatorom taborówkolejowych zoptymalizować długoterminowe plany dotyczące przestojówtechnicznych lokomotyw. Port w Rotterdamie to idealne miejsce na serwisowanielokomotyw działających na terenie całej Europy; wyeliminuje potrzebę odbywaniadługich i kosztownych przejazdów technicznych.

Rotterdam, jako największy port morski w Europie, jestkluczowym węzłem logistycznym dla europejskiej sieci kolejowej. Ponad 250 połączeńkolejowych jest obsługiwanych w tym miejscu każdego tygodnia. Serwisowanie orazprzestoje techniczne można łączyć i koordynować z normalną pracą lokomotyw.Zakład będzie przeprowadzał przeglądy, prace konserwacyjne, w tym prewencyjne,oraz proste naprawy i usprawnienia.


Komentarze