Siemens tworzy spółkę serwisową dla lokomotyw. Wspólnie z MRCE
Siemens oraz MitsuiRail Capital Europe (MRCE), uzgodniły ustanowienie spółki typu joint venture doserwisowania i konserwacji lokomotyw.
Umowa przewiduje, że obie spółki posiadają po 50% udziałów iwspólnie zarządzają nowopowstałą firmą. Założenie spółki, po uzyskaniu zgodyurzędu antymonopolowego, ma zakończyć się w pierwszej połowie tego rokukalendarzowego.
Holenderska spółka działać pod nazwą Locomotive WorkshopRotterdam (LWR) z siedzibą w Rotterdamie. Obaj partnerzy wspólnie inwestują wnową firmę, przede wszystkim w budowę nowego zakładu naprawczego dla lokomotyw.Nowa placówka zostanie otwarta latem 2019 r.
Siemens oraz MRCEwspółpracowały na ścisłych zasadach przez ostatnie lata. Po ustanowieniu spółkijoint-venture, przenosimy naszą współprace na wyższy poziom. Razem będziemyutrzymywać flotę MRCE wraz z serwisem i maksymalnie dużą dostępnością dlaklientów z zewnątrz. Dzięki nowej zajezdni w rotterdamskim porcie, rozszerzamynaszą międzynarodową sieć warsztatów, co przełoży sie na jeszcze lepszą jakośćusług dla naszych klientów – powiedział Johannes Emmelheinz, dyrektor pionuCS branży Mobility w Siemens AG.
MRCE ma ponad 10letnie doświadczenie w serwisowaniu lokomotyw w całej Europie. Jako firmaspecjalizująca się w usługach leasingowych taboru jesteśmy świadomi, jak ważnesą innowacyjne strategie umożliwiające zaoferowanie jeszcze większejdostępności oferowanego taboru. W nowa spółkę wniesiemy nasze doświadczenie istworzymy ważny węzeł usługowy dla kolei europejskich w Rotterdamie. Jest tojedno z kluczowych miejsc na głównym korytarzu RailNetEurope, stowarzyszeniaoptymalizującego ruch komunikacyjny w europejskiej sieci kolejowej -powiedział Junichi Kondo, prezes Mitsui Rail Capital Europe.
Nowy zakład w Rotterdamie pozwoli operatorom taborówkolejowych zoptymalizować długoterminowe plany dotyczące przestojówtechnicznych lokomotyw. Port w Rotterdamie to idealne miejsce na serwisowanielokomotyw działających na terenie całej Europy; wyeliminuje potrzebę odbywaniadługich i kosztownych przejazdów technicznych.
Rotterdam, jako największy port morski w Europie, jestkluczowym węzłem logistycznym dla europejskiej sieci kolejowej. Ponad 250 połączeńkolejowych jest obsługiwanych w tym miejscu każdego tygodnia. Serwisowanie orazprzestoje techniczne można łączyć i koordynować z normalną pracą lokomotyw.Zakład będzie przeprowadzał przeglądy, prace konserwacyjne, w tym prewencyjne,oraz proste naprawy i usprawnienia.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze