TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Siła wyższa lub błąd ludzki to przyczyny 60% wyłączeń SU160
InfoRail - Opublikowano: 07.04.2016 08:53:43 12 komentarzy
Siła wyższa lub błąd ludzki to przyczyny 60% wyłączeń SU160

W ostatnim czasie docierają do opinii publicznej informacje o problemach eksploatacyjnych lokomotyw SU160.

Z informacji przedstawionych przez PKP Intercity wynika, że w przypadku Gam bardzo niski współczynnik jest spowodowany przede wszystkim wyłączeniami i naprawą taboru po kolizjach ze zwierzyną leśną, a także wyłączeniem jednej z lokomotyw (na 4 miesiące) po wykolejeniu się na stacji Białystok. Przyczyny te nie leżą po stronie producenta pojazdu, a są spowodowane działaniami siły wyższej lub błędami ludzkimi. Warto również zaznaczyć, że z przedstawionego powyżej zestawienia najniższymi współczynnikami niezawodności charakteryzują się serie lokomotyw o najniższym ilostanie (SU160 oraz EU07A). Działanie siły wyższej lub błąd ludzki stanowią około 60% wszystkich wyłączeń lokomotyw SU160.

Tabor odebrany prawidłowo

W trakcie realizacji umowy zakupu lokomotyw serii SU160 nigdy nie doszło do sytuacji, w której odbiorca, tj. PKP Intercity SA, odebrałby niesprawny tabor. Takiej sytuacji zapobiegają wewnętrzne procedury odbiorowe spółki ? poinformował Piotr Stomma Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

I dalej wyjaśnił, że umowa na dostawę 10 lokomotyw spalinowych serii SU160 ściśle określała procedurę kontroli procesu produkcji oraz odbiór pojazdów. Przedstawicielami PKP Intercity upoważnionymi do kontroli produkcji oraz odbiorów pojazdów są komisarze odbiorczy. Jak podał Stomma dokonywali oni kontroli zarówno w trakcie procesu produkcji, jak i odbioru fabrycznego każdego pojazdu z osobna. Odbiór fabryczny obejmował próby stacjonarne lokomotywy i następnie jej próby ruchowe. Pozytywny wynik powyższych odbiorów stanowił podstawę do przeprowadzenia odbioru końcowego lokomotywy, po czym następowało podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego (indywidualnie dla każdego pojazdu), który podpisywany był przez strony umowy.

Zgodnie z regulaminem organizacyjnym spółki osobami odpowiedzialnymi za odbiór lokomotyw byli Dyrektor Biura Taboru, Dyrektor Wykonawczy ds. Technicznych oraz Członek Zarządu do spraw Operacyjnych ? poinformował Stomma.

Relokacja SU42 niemożliwa

PKP Intercity posiadają 10 sztuk lokomotyw SU42, które zgodnie z projektem unijnym dedykowane są do obsługi pociągów na odcinku Wrocław ? Kudowa Zdrój oraz w sezonie letnim na odcinku Gdynia ? Hel. W przypadku konieczności korzystania z ogrzewania elektrycznego lokomotywy te umożliwiają obsługę pociągów w zestawieniu 3-4 wagony z prędkością maksymalną 90km/h = przypomina Stomma.

Realokacja tych lokomotyw do lokalizacji Rzeszów, Białystok i Krzyż wiązałaby się z dużym rozproszeniem serii oraz koniecznością znalezienia autoryzowanego podmiotu uprawnionego do utrzymania i naprawy tych lokomotyw, ponieważ PKP Intercity SA nie posiada w omawianych lokalizacjach własnych punktów utrzymania i naprawy lokomotyw. Ponadto zmiana wiąże się z koniecznością uzyskania zgody na odstępstwo od założeń projektu dofinansowanego ze środków UE ?Modernizacja 20 lokomotyw spalinowych serii SU42? ? wyjaśnia Stomma.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Gama
  • Ba-dum-tsss – 07.04.2016

    Tak, główną przyczyną wyłączeń Gam PKP IC jest wymieniony w tytule błąd ludzki. Konstruktorów wózków, gdyż wózkom tym pękają różne elementy na potęgę. Dziś w Lublinie z powodu urwania tłumika wężykowania padła SU160-004.

  • obywatel pl – 07.04.2016

    no cóz Gamy ajk widać nie są zwierzynoodporne :) więc nie powinny przejeżdżać przez tereny zamieszkane przez sarny, jelenie, zające, i inne dzikie węże , co za absurdalne tłumaczenia

  • krakowianin – 07.04.2016

    NEWAG jest w przeciwieństwie do PESY firma solidną !!

  • ka-ta-stro-fa – 07.04.2016

    Oczywiście błąd ludzki, bo przecież akumulatory który same wypadają, nastawniki które się zacinają, problemy z odhamowaniem, piasecznicą itp, no i przedewszystkim ergonomia i bhp kabin (pomiędzy fotelami jest jakiś panel, który uniemożliwia szybką ucieczkę z kabiny, hamulce są po drugiej stronie niż w większości lokomotyw, szpary na szerokość 1 cm w drzwiach) to są nieliczne 'błędy ludzkie'. Kogo oni oszukują?

  • Erazm – 07.04.2016

    To, że SU160 mają problemy to wszyscy wiedzą, ale też nie przeginajmy w drugą stronę i nie pomijajmy czynników zewnętrznych, bo to jest nieuczciwe intelektualnie podejście.

  • gaga – 07.04.2016

    eeeeee.....tam grunt że było tanio...

  • Uper – 07.04.2016

    Jak za 10.6 mln za sztuke to co IC by chciał? Mercedesa w cenia Fiata? Newag chcial ponad 14mln więc przegrali. Brawo pesa. Przemy do przodu. Pesa podbija swiat a newag robi pod siebie. Tyle w temacie

  • DarekP – 07.04.2016

    W sumie się cieszę, że aż pan podsekretarz odpowiedział na propozycje, moje i wielu innych osób, relokacji lokomotyw z Gdynii na południe kraju. Ale przy tej okazji warto by było być rzetelnie poinformowanych, bo mowa o lokomotywach SU42, a nie SM42. A co do samych SU160 to jak padały, jak muchy, tak nadal padają. Jedyną okolicznością ratującą sytuację jest to, że prawie połowa pociągów obsługiwanych tymi lokomotywami jeździ tylko w soboty i niedziele, dzięki temu w ciągu tygodnia da się obsłużyć prawie wszystkie składy. Natomiast Intercity nadal nie jest w stanie sobie poradzić z zapewnieniem odpowiedniej rezerwy lokomotyw do realizacji wszystkich zaplanowanych kursów. Poza tym, jak można było nie odebrać lokomotyw dofinansowanych przez UE? Przecież po tym to by było sprzątanie w spółce od dołu do góry, a teraz się mówi, że odbiory były robione rzetelnie. W trakcie odbiorów lokomotywa jeździła, a że padła po kilku dniach, bo za ciepło.zimo (do wyboru), to już problem Intercity, bo przecież lokomotywy odebrał.

  • InfoRail – 07.04.2016

    SU42. Nasz błąd.

  • pytam – 09.04.2016

    Newag przegrał? A nie odwoływali się? Jakto?

  • eMBe – 23.05.2016

    Takie są efekty, gdy krajem i koleją rządzą ignoranci lub kombinatorzy. PiS niestety kontynuuje karygodną politykę transportową PO. W niczym się nie różnicie od poprzedników...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....