TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

SKM Warszawa pozbywa się 14WE. Były za wolne i przestarzałe
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.03.2017 15:58:56 7 komentarzy
W poniedziałek startuje „Lato w Mieście” 2017

Warszawska SKM sprzedała wszystkie 14WE. Obecnie we flocie przewoźnika są jeszcze dwie takie jednostki. Do roku 2018 znikną z warszawskich torów całkowicie.

14WE to najstarsze pojazdy, które SKM eksploatuje ? mówi nam Krystyna Pękała, Prezes przewoźnika. Sześć składów już zostało wycofanych. Dwa kolejne zostaną przekazane kupującemu ? Industrail Division ? na początku 2018 roku. Firma ta zaproponowała je Kolejom Śląskim. Dwa 14WE, już po modernizacji, jeżdżą w barwach śląskiego przewoźnika. Czy będą kolejne? Musimy zaczekać na rozstrzygnięcie przetargu. Rywalem, z tańszą ofertą, są Przewozy Regionalne.

Pojazdy zostały sprzedane dlatego, że technologicznie są stare. Trasy, które obsługujemy wymagają pojazdów szybszych ? tłumaczy nam Krystyna Pękała. To 120 km/h. Prędkość 14WE to tylko 110 km/h. Na trasie np. do Legionowa nie sprawdzały się ? dodaje Prezes SKM. Poza tym pojazdy powinny zostać poddane modernizacji. Jeśli, rzecz jasna, przewoźnik chciałby je dalej eksploatować. Zarząd, po przeprowadzeniu szeregu analiz technicznych i ekonomicznych, podjął decyzję o ich sprzedaży. Stwierdziliśmy, że taka modernizacja jest absolutnie nieopłacalna ? wyjaśnia Krystyna Pękała.

Te pojazdy chcieliśmy sprzedać już w 2013 roku ? dodaje szefowa SKM. Wówczas jednak, mimo, że pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży nie było chętnych do ich zakupienia. Dopiero w 2016 roku pojawił się podmiot, który zdecydował się na nabycie 14WE. To wspomniana firma Industrial Division, która dotychczas zajmowała się wynajmem lokomotyw, m.in. dla Lotos Kolej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SKM Warszawa
ezt
14WE
  • okl – 27.03.2017

    Nie wiem czy to się ekonomicznie kalkuluje ale teraz wypadałoby zrobić "tuning" tym 14WE na napęd asynchroniczny.Wizualnie te jednostki prezentują się bardzo dobrze, co tylko potwierdziła ostatnia prezentacja zmodyfikowanych 14WE dla KŚ...

  • www – 27.03.2017

    Niestety to tylko EN57 z inną budą. Wizualnie fajne, ale przyszłości większej nie mają.

  • Starosta – 28.03.2017

    No i jak mają czuć się pasażerowie Kolei Śląskich. 14WE za wolne dla Warszawy ale dobre dla Katowic? Panie Marszałku Województwa Śląskiego co Pan na to? Budujemy zaściankową kolej na Śląsku? Może by tak w końcu odważniej pomyśleć i jakiś sensowny tabor zaproponować tak dużej aglomeracji a nie brnąć tylko w tą mentalną siermiężność.

  • soad – 28.03.2017

    @StarostaZ wypowiedzi wynika nieznajomość tematu. W woj. śląskim zmodernizowanych na 160 km linii jest 20-30 km. O stanie infrastruktury zależnym od MIB i PLK najlepiej świadczy zamówienie ELF 2 na 120 km/h bo nie ma gdzie szybciej jeździć. 14WE obsługują linię Tarnowskie Góry - Katowice - Oświęcim - tam 110 km/h to aż nadto. Najbliższe 2 lata to 19 nowych ELF 2 na śląskich torach. A tu chodzi tylko o roczną dzierżawę.

  • sfix – 28.03.2017

    Gdyby te kaczokible dostały wózki choć od EW58 to byłby to całkiem fajny pociąg. Już nie wspomnię o wózkach od 19WE...

  • PetKo – 28.03.2017

    @sfix Dlatego właśnie SKM się pozbyła tych pociągów iż uznano, że wobec różnych problemów z nimi jedynym sesnsownym wyjściem była by wymiana wózków, ale takie rozwiązanie okazało się być, choć technicznie możliwe, ekonomicznie nieopłacalne.

  • Koko – 02.04.2017

    Zapraszamy do Skansenu Kolei Miejskiej w Trójmieście. A raczej w zmotoryzowanym po rosyjsku Truj-mnieście...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....