TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

SKM zrywa umowę z PESĄ
- Opublikowano: 17.10.2019 13:00:00 8 komentarzy
SKM zrywa umowę z PESĄ

Zarząd warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej podjął decyzję o odstąpieniu od umowy z Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. na dostawę 13 pojazdów z powodu niewywiązania się z przyjętych w harmonogramie terminów dostaw – poinformował 17 października 2019 roku przewoźnik.

Jak podał w oświadczeniu termin dostawy pojazdów był jednym z ważniejszych kryteriów oceny ofert projektu SKM pod względem pozyskania dofinansowania z Unii Europejskiej. Ze względu na wielkość projektu, jak i kwotę dofinansowania, podlega on bezpośredniemu nadzorowi i kontroli Komisji Europejskiej w Brukseli. Harmonogram umowy przewidywał, że do końca 2019 r. PESA powinna wyprodukować i dostarczyć 10 z 13 zamówionych przez SKM pojazdów.

SKM wyjaśniła, że może odstąpić od umowy w całości lub w części, jeżeli zwłoka PESA z wykonaniem któregokolwiek z pojazdów objętych przedmiotem umowy, trwa dłużej niż 30 dni w stosunku do harmonogramu dostaw zawartego w umowie. W chwili obecnej PESA ma opóźnienia w dostawach: pierwszego pojazdu – 87 dni, drugiego – 56 dni, trzeciego pojazdu – 25 dni.

W komunikacie podkreślono, że prawo odstąpienia od umowy może być wykonane przez SKM w terminie 60 dni liczonych od dnia, w którym terminy określone w harmonogramie dostaw zostały przekroczone o 30 dni. W przypadku odstąpienia od umowy przez SKM z przyczyn leżących po stronie PESA, SKM przysługuje kara umowna w wysokości 20% wynagrodzenia netto za dostawę 13 pojazdów. SKM nie może odstąpić od należnych Spółce kar umownych, ponieważ stanowiłoby to naruszenie przepisów Prawa Zamówień Publicznych.

Dalej podano, że Zarząd SKM został poinformowany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, że zmiana terminów dostaw pojazdów i niektórych innych warunków umowy, może się wiązać z zatrzymaniem dofinansowania unijnego dla 25% wartości kontraktu. Mogło to oznaczać dla Spółki wstrzymanie ponad 100 mln zł dofinansowania. Dodatkowo, mogłoby to także powodować konieczność zwrotu przez SKM 20 mln zł ze środków unijnego dofinansowania w ramach tego projektu. W tej sytuacji Zarząd SKM musiał wziąć pod uwagę przede wszystkim potencjalne straty finansowe Spółki.

Pragniemy podkreślić, że decyzję o odstąpieniu od umowy poprzedziły liczne działania w celu wypracowania najbardziej optymalnego rozwiązania tej sytuacji dla obu stron. Zlecono szczegółowe analizy prawne, biznesowe, przeprowadzono liczne rozmowy pomiędzy przedstawicielami SKM i producenta, przedstawicielami właściciela prawnego PESY czyli Polskiego Funduszu Rozwoju, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz CUPT – napisała SKM w oświadczeniu.

I dalej wskazała, że SKM jako spółka służebności publicznej przede wszystkim musi wywiązywać się z powierzonych jej zadań, czyli dbałości o jakość i zapewnienie stałości realizowanych przejazdów, rozbudowę i coraz atrakcyjniejszą siatkę połączeń, również poprzez zapewnienie odpowiedniego taboru.

Szybka Kolej Miejska poinformowała, że analizuje obecnie najskuteczniejsze warunki i możliwości do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę nowych pojazdów. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Michał Grossmann – 17.10.2019

    Brawo PESA👏👏👏😠😠😠

  • Anh Minh Nguyen – 17.10.2019

    Nie dziwię się

  • Grzegorz Rutka – 17.10.2019

    Dla dobra SKM 😁

  • Krzysztof Mietła – 17.10.2019

    Piotr Klęp

  • Mikołaj Radziwonowicz – 17.10.2019

    Szkoda, a tak się cieszyłem że będą nowe Elfy w Warszawie, a nie Impuls od Newagu.

  • Bartosz Bieczysko – 17.10.2019

    Super! Oby Newag teraz wygrał ;)

  • Michał Paweł Łukasz – 17.10.2019

    I teraz te co produkują sprzedadzą...? Werble..... Zgaduj zgadula :)

  • Michał Grossmann – 17.10.2019

    Kible wyremontują, przemalują w barwy SKM i będzie git👍.

  • Sebbastian Pioro – 17.10.2019

    Gdyby PESA nie utrudniała kontraktu na tramwaje i podpisania umowy z Hyundai - może miasto by laskawszym okiem spojrzało 😂😂😂😂 A tak... Kto mieczem wojuje ten od miecza ginie... 😁😁😁😁 PESA ma to na własne życzenie...

  • Paweł Pitok – 17.10.2019

    XDDDDDD IBARDZO DOBRZE

  • Jakub Płatek – 17.10.2019

    PESA Bydgoszcz SA coś wam znowu nie wyszło😂 Warszawa odesłała was do zajezdni. Tak samo jak wasze produkty każdego dnia😂

  • Sławomir Błaszak – 17.10.2019

    trudno winić SKM za ich ruch - byliby ,,w plecy" 120 mln, czyli byliby bankrutem.

  • Elżbieta Cupryjak – 17.10.2019

    Tak mi przeszło przez głowę. Czy nie dwie strony z tego się cieszą. Warszawa niestety też teraz zaciska pasa.

  • Maciej Makowski – 17.10.2019

    Czekam aż CBA ogłosi, że muszą przeprowadzić kontrolę w SKM. 😂

  • Piotr Smoliński – 17.10.2019

    Opóźnienia w realizacji kontraktu to jedno, ale kasa na drugą rurę pod Wisłą też potrzebna.

  • Michał Piwowarczyk – 17.10.2019

    Przynajmniej średnica nie będzie stać...

  • Robert Chodacki – 17.10.2019

    Ch*je... Ale Polak Polakowi pomoże...

  • Przemysław Mach – 17.10.2019

    Czyli w przyszłym roku pewnie usłyszymy o zamknięciu manufaktury w Bydgoszczy bo za chwilę kontrakt pewnie zerwie db Schenker także

  • Łukasz Ignacyk – 18.10.2019

    Tramwaje dla Gdańska, pociągi dla Kolei Śląskich i wagony dla IC też mocno opóźnione

  • Adrian Włodarczyk – 19.10.2019

    Dlaczego że Stadlera zawsze wszyscy są zadowoleni? Żadnych opóźnień, wpadek? Mazowieckie flirty z 2008 są bez porównania w lepszym stanie niż nowsze elfy.

  • mechanik – 19.10.2019

    @Adrian Włodarczyk Wywołujesz wilka z lasu. Zaraz pojawi się combino i napisze, że to nieprawda.

  • zeus04 – 19.10.2019

    Wczoraj jechałem śląskim Flirtem i trudno mi powiedzieć czy jest w lepszym stanie niż nowsze Elfy, bo co niby ma w lepszym stanie? Taborety lepiej trzymają się podłogi, czy co?

  • mechanik – 19.10.2019

    Pomyliłem się. Drugi cymbał wyskoczył... :xD

  • mechanik – 19.10.2019

    - zeus, rzecz dotyczy porównania taboru różniącego się wiekiem o 11 lat...

  • zeus04 – 20.10.2019

    Pierwsze śląskie Elfy mają w metryce 2010 rok, a do Katowic przyjechały jeszcze z emblematami Przewozów Regionalnych na wiosnę 2011, więc są młodsze o 3 góra 4 lata a nie 11...

  • mechanik – 20.10.2019

    @zeus, Bardzo, bardzo delikatnie pisząc z tobą naprawdę jest coś nie halo. Cytat: "Adrian Włodarczyk (..) Mazowieckie flirty z 2008 są bez porównania w lepszym stanie niż nowsze elfy."

  • zeus04 – 20.10.2019

    Wow...mazowieckie Elfy (od EN76-10 do 025) są z 2011, czyli ile lat młodsze od ER75?

  • mechanik – 21.10.2019

    @zeus04 Ale co to ma do kontekstu wypowiedzi, dobrze się czujesz? Po co to w ogóle piszesz?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....