TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Skoda wchodzi na polski rynek modernizacji?
Karol Wach - Opublikowano: 08.03.2012 10:14:23 10 komentarzy
Skoda wchodzi na polski rynek modernizacji?

Trzech oferentów złożyło oferty w przetargu na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, ogłoszonym przez PKP Szybka Kolej Miejska. Są to:

1. Konsorcjum Tabor Szynowy Opole oraz Skoda Polska –wartość oferty 128,86 mln zł;

2. Konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki –wartość oferty 141,52 mln zł;

3. Newag –174,61 mln zł.

Przypomnijmy, że przewoźnik na modernizację pociągów chce przeznaczyć nieco ponad 139 mln zł. Pewnym zaskoczeniem jest oferta złożona przez Tabor Szynowy Opole i Skodę Polska. Jeśli pracująca obecnie komisja przetargowa nie stwierdzi uchybień formalnych to właśnie to konsorcjum zwycięży w przetargu. Będziemy zatem mieli kolejnego gracza na polskim rynku modernizacyjnym. Mowa oczywiście o Skodzie. Zamówienie jest współfinansowane z ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 –2013. To drugie podejście do wyboru wykonawcy. Za pierwszym razem nie udało się podpisać umowy z Newagiem, który nota bene w powtórce okazał się najdroższy.

Przypomnijmy, że PKP SKM podpisała 30 grudnia 2011 roku umowę o dofinansowanie dla projektu „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”. Inwestycja warta ponad 351 mln zł obejmuje m.in. modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 250 na odcinku ponad 30 km, budowę wydłużenia linii kolejowej dwutorowej o 1,5 km oraz właśnie modernizację 22 sztuk składów pociągów. Warto przypomnieć, że zmodernizowany w ramach projektu tabor będzie obsługiwał główny ciąg komunikacyjny na odcinku: Tczew - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny - Sopot - Gdynia Główna - Rumia - Reda - Wejherowo - Lębork - Słupsk. Projekt otrzymał ponad 167 mln zł dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach priorytetu VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.3 - Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Infrastruktura i Środowisko. O wyborze wykonawcy modernizacji 21 eztów PKP SKM poinformujemy na łamach InfoRail.        

Dołącz do nas na Facebooku
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SKoda
Tabor Szynowy Opole
Newag
PESA
ZNTK Mińsk Mazowiecki
PKP SKM
EN57
modernizacja
  • kierowca – 09.03.2012

    no to gratulacje dla newagu i pesy...

  • kierowca – 09.03.2012

    no to gratulacje dla newagu i pesy...

  • miko – 09.03.2012

    Skoda swojego rodzimego rynku pilnuje i nie dopuszcza innych producentów do przetargów w Czechach . Więc odwdzięczmy im się za to .

  • wujek samo zło – 09.03.2012

    A kiedy oni kupią coś fabrycznie nowego? Czy my wiecznie będziemy żyli modernizacjami?

  • sphinx – 09.03.2012

    Kupią jak udziały PKP trafią do samorządów. Inaczej bez szans.

  • poznaniak zżyty z wrocławiem :) – 09.03.2012

    @sphinx wejdź na artykuł o skm trójmiasto na wikipedii, a zobaczysz że udziały już w znacznej części należą do samorządów.

  • sphinx – 09.03.2012

    W znacznej? Ok. 65% procent udziałów należy do PKP SA i Skarbu Państwa. Samorządy nie mają żadnej większości, nie mają więc też mocy decyzyjnej. I w takiej sytuacji mają wykładać grube setki milionów z własnych budżetów na coś, na co nie mają wpływu?

  • UIC 60 – 10.03.2012

    Opole "modernizowało" do tej pory jedynie wagony ze wskazaniem na towarowe.Zero doświadczenia w "modernizacji" EZT-ów wiec potrzebowało tzw. "słupa". Znalazło go po sąsiedzku.....No cóż, na kimś trzeba się uczyć ,padło na SKM Trójmiasto.Marnie to widzę....Co do nowego taboru...to tzw. władze SKM zapowiadały swego czasu na EURO nie tylko zmodernizowany ale i nowy tabor...A wyszło po Polsku....machanie szabelką i g...o

  • Adam – 19.03.2012

    @UIC 60: pierwsza jednostka SKM po rewizji w TS Opole już jeździ w Trójmieście i muszę przyznać, że prezentuje się całkiem dobrze, wrażenia z jazdy też bardzo pozytywne (jak na EN57). To, że ktoś robi coś pierwszy raz nie oznacza, że musi to wyjść źle. Podobnie było z SZT z Newagu - były co prawda na początku spore problemy z układem pneumatyki ale szybko je usunięto i od tamtego czasu jednostki serii SA137/138 jeżdżą praktycznie bezawaryjnie a komfort jazdy nimi jest dużo większy niż Pesą. Ciekaw jestem jak Opole/Skoda rozwiąże kwestię kompatybilności modernizowanych jednostek z EN71-045, zmodernizowaną wcześniej przez Newag.

  • mk – 20.03.2012

    A to niby czemu? Przecież teraz jest to możliwe...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....