TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Skoda zaproponuje PKP Intercity CityElefanta
INFORAIL - Opublikowano: 09.10.2013 10:30:07 16 komentarzy
Skoda zaproponuje PKP Intercity CityElefanta

Poniżej przypominamy dane techniczne jednostki CityElefant w wersji trzyczłonowej:

Dane techniczne jednostki 471 CityElefant

Producent

Skoda Vagonka a.s.

Prędkość maksymalna

160 km/h

Długość składu 3-częsniwoego

79200 mm

Szerokość

2820 mm

Wysokość

4635 mm

Waga

155,4 t

Miejsca siedzące

310 + 23

Silniki

4x500 kW

Szerokość toru

1435 mm


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Skoda
przetarg
ezt
  • railon – 09.10.2013

    Mam nadzieje, że Skoda nie przejdzie w przetargu. Nie mamy swoich własnych polskich producentów? Zwłaszcza, że pesa tam jakimś projektem piętrusa dysponuje.

  • SMG – 09.10.2013

    Na tej samej zasadzie Czesi powinni przestać zakupów nadwozi od Solarisa, bo przecież mają SORa i innych producentów. Z sąsiadami trzeba gospodarczo dobrze żyć, bo się na tym zazwyczaj dobrze wychodzi.

  • mwk – 09.10.2013

    jeśli miałby być CityElephant najlepszą ofertą, to czemu nie? jest przynajmniej już przetestowany. poza tym, jak pisze SMG, skoro Czesi kupują polskie autobusy i pociągi, to dlaczego, jeśli byłaby to najlepsza oferta, nie wybrać Skody. Nie znam się na technice kolejowej, więc się nie wypowiem na temat zalet technicznych Skody, ale wydaje mi się, że CityElephant trochę odstaje stylistycznie od piętrusów Stadlera czy Bombardiera. Pamiętam, że w Czechach CityElephanty widziałem je już w 2006. Może dla PKP byłaby jakaś wersja zmodernizowana i wewnątrz i na zewnątrz...

  • mwk – 09.10.2013

    jeśli miałby być CityElephant najlepszą ofertą, to czemu nie? jest przynajmniej już przetestowany. poza tym, jak pisze SMG, skoro Czesi kupują polskie autobusy i pociągi, to dlaczego, jeśli byłaby to najlepsza oferta, nie wybrać Skody. Nie znam się na technice kolejowej, więc się nie wypowiem na temat zalet technicznych Skody, ale wydaje mi się, że CityElephant trochę odstaje stylistycznie od piętrusów Stadlera czy Bombardiera. Pamiętam, że w Czechach CityElephanty widziałem je już w 2006. Może dla PKP byłaby jakaś wersja zmodernizowana i wewnątrz i na zewnątrz...

  • K – 09.10.2013

    Z tego co pamiętam to pierwsze CE pojawiły się w Czechach nawet rok wcześniej.

  • zeus04 – 09.10.2013

    @K: Ja CE widziałem w Czeskim Cieszynie już w 1998 roku.

  • InfoRail – 09.10.2013

    Nic nadzwyczajnego skoro sa produkowane od 1997 r.

  • zeus04 – 10.10.2013

    @ InfoRail: No i też - obecnie - niczym nadzwyczajnym się one nie wyróżniają tzn. jednostki 471. Koszmarnie drogie pociągi.

  • InfoRail – 10.10.2013

    Zobaczymy jak drogie na tle innych propozycji?

  • zeus04 – 10.10.2013

    No mam nadzieje, że PKP nie przepłaci tyle co CD.

  • sihi – 10.10.2013

    Mam nadzieje ze bedzie Polska PESA albo moze Newag zaprojektuje pietrusa. Nie chce sie tych brzydkich wynalazkow jako pociag Skoda albo bus SOR.

  • Pitrys – 11.10.2013

    Pro Zeus04 a Inforail: Wikipedia - Prvních pět jednotek bylo dodáno Českým drahám na přelomu let 2000/2001.... (Pierwsze pięć sztuk dostarczono do czeskich kolei na przełomie 2000/2001) http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_471

  • PraetoR – 12.10.2013

    @Pitrys: tak, ale wyrabiane były od 1997. 109e jest już 5 lat na kolejach, ale oficjalnie do teraz nie były dostarczone do ČD.

  • Pitrys – 12.10.2013

    PraetoR - Jest to możliwe. Lokomotywy 109E już tylko Koleje czeskie podjęcia.

  • Pitrys – 12.10.2013

    http://ekonomika.idnes.cz/drahy-po-letech-prevzaly-15-lokomotiv-skoda-f2z-/eko-doprava.aspx?c=A130729_101758_eko-doprava_neh

  • zeus04 – 15.10.2013

    W niedzielę przejechałem się CityElefantem z Czeskiego Cieszyna do Ostrawy, a później z Czeskiego Cieszyna do Mostów koło Jabłonkowa i z powrotem. Na pierwszej trasie (przez Hawierzów) zawieszenie w CityElefant nie daje sobie rady i pociąg mocno galopuje, wibruje itd. Zabrałem kilka osób nie związanych z kolejnictwem i byli zdziwieni, a nawet zdegustowani tym szarpaniem (jak na rodeo). Częstotliwości dość nieprzyjemne - trzeba przyznać. Na pokład zabrałem kilka urządzeń pomiarowych, a w wczoraj zgrałem wyniki. Rozruch ze stacji Czeski Cieszyn jest tu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ad6b5e43cefed560.html - gdzieś pomiędzy Czeskim Cieszynem a Kocobędzem (cz. Chotěbuz): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a36f6c86bb93c45e.html - rozruch ze stacji Olbrachcice (cz. Albrechtice): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5508ee03a1db2a66.html - tu powiększenie okolic 225 sekundy jazdy czyli obrazka drugiego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b520c86440e64805.html Kolory na wykresach: czerwony to drgania poprzeczne, niebieski to przyspieszenia podłużne (przesuniete o +4 dla lepszej czytelności) ciemnozielone to drgania pionowe, przy czym dolne to drgania z podstawowego urządzenia o częstotliwości próbkowania w ok. 20 Hz i rozdzielczości 10-bit, a górne (przesunięte o +3) z urządzenia o częstotliwosci próbkowania 100Hz i rozdzielczości 8-bit. Różowa krzywa to prędkość rejestrowana co 2 sekundy przez urządzenie typu GPS (prędkosć podzieliłem przez 10). Maksymalna prędkosć na tej linii wynosiła 80 km/h i była osiagana w czasie lekko ponad 50 sekund (przyspieszenia nigdy nie osiagały 1m/s^2). Pomiary były dokonane na środkowym stoliku górnego pokładu ostatniego wagonu typu rozrzadczego (bez napędu). Skład wyprodukowany był w 2009 roku, miał namalowany herb Czeskiego Cieszyna i ochrzczony był imieniem "Alenka".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....