Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Śląskie Impulsy dla Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich?

inforail
26.02.2015 06:53
0 Komentarzy

Województwo Śląskie, w tamach Południowej Grupy Zakupowej, zakupiło sześć ezt-ów. To Impulsy, które produkuje Newag. Z naszych informacji wynika, że składy te zostały już rozdysponowane pomiędzy dwóch przewoźników ?Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie. Każdy z nich dostanie po trzy jednostki. Część z nich na pewno trafi na linię Katowice ?Kielce. Informacje te potwierdził wczoraj wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak. Od 1 marca 2015 roku mieszkańcy obu regionów będą mogli korzystać z nowych dwóch par połączeń na trasie Kielce-Katowice, na których czas przejazdu, w porównaniu z dotychczas oferowaną trasą, będzie krótszy aż o godzinę. Jak poinformował w środę wicemarszałek Jan Maćkowiak, nowe połączenia będą nie tylko szybsze, ale też bardziej komfortowe i tanie. Pociągi pojadą Centralną Magistralą Kolejową przez Włoszczowę i Zawiercie, stąd też udało się skrócić czas przejazdu między stolicami województw. Nowe pociągi zostaną uruchomione przez Przewozy Regionalne na zamówienie Samorządu Województwa Świętokrzyskiego w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego. Z Kielc do Katowic pasażerowie będą mogli pojechać pociągiem ?Ostaniec?, którego odjazd ze stolicy Świętokrzyskiego zaplanowano na godz. 5.24, a także ?Łysicą?, która wyjeżdżać będzie o godz. 16.00. Z kolei z Katowic w kierunku Kielc ?Ostaniec?wyruszać będzie o 7.20 zaś ?Łysica?o 19.01.- Zmiana trasy to zdecydowana korzyść dla pasażerów. Planowany, średni czas przejazdu na nowej trasie wynosi 2 godziny 18 minut, jest więc o ponad godzinę krótszy niż na dotychczas oferowanej trasie Katowice – Kielce przez Sędziszów ?poinformował wicemarszałek Jan Maćkowiak. ?Cena biletu za przejazd od początkowej do końcowej stacji będzie taka sama na obu trasach czyli 27,10 złotych. Nawet tanie linie kolejowe, nie wspominając już o Pendolino, które również porusza się po Centralnej Magistrali Kolejowej, mają dużo wyższe ceny od proponowanych przez nas ?dodał wicemarszałek.

– Na nowych połączeniach, w granicach naszego województwa, obowiązywać będzie oczywiście tzw. bilet świętokrzyski, a bilety można będzie kupić zarówno w automatycznych kasach w pociągach, jak również przez Internet czy telefon komórkowy ?zapewnił Robert Zaborski, dyrektor Oddziału Świętokrzyskiego Przewozów Regionalnych Sp. z o.o.Pasażerowie udający się na Śląsk będą podróżować nie tylko tanio i szybko ale również wygodnie i bezpiecznie. Trasę docelowo będą obsługiwać śląskie ?Impulsy?czyli składy typu EN63 zakupione w ramach Południowej Grupy Zakupowej. Jednak do czasu ich dostarczenia tabor zastępczy zapewni Zarząd Województwa Świętokrzyskiego wyrażając zgodę na wykorzystanie do obsługi nowych połączeń równie komfortowych pojazdów EN96 ?Elf?. Nowe połączenia wpłyną na ulepszenie oferty przewozowej nie tylko na trasie Kielce ?Katowice. Od marca mieszkańcy naszego województwa zyskają również dodatkowe połączenie z Kielc do Włoszczowy (odjazd ?Ostańca?z Kielc o godz. 5.24) oraz dwa połączenia z Włoszczowy do Kielc (?Ostaniec?przyjeżdżał będzie do Kielc o 9.39, ?Łysica?zaś o 21.19). To efekte współdziałania czterech regionów w ramach Południowej Grupy Zakupowej i podpisanej umowy na dofinansowanie projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pn. ?Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez województwa: małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie?.  Pozostałe trzy Impulsy zostaną przekazane Kolejom Śląskim do obsługi połączeń w województwie śląskim.

Komentarze