Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ślimaczące się inwestycje na Mazowszu

inforail
12.05.2020 08:45
0 Komentarzy

Inwestycjeinfrastrukturalne na Mazowszu ślimaczą się. Takie zdanie na ich temat maMarszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

I w związku z tym przesuwa środki na walkę z koronawirusem.A budowa czy odbudowa kolejowej infrastruktury ma być prowadzona w nowejperspektywie unijnej, czyli po 2023 roku. Do tego czasu i tak – w ocenie władzwojewództwa – nie ma szans na uruchomienie którejś z nich.

Na Mazowszu PKP PLK realizuje trzy zadania. To odbudowalinii Chorzele – Ostrołęka, odbudowa linii do Zegrza i budowa torów do portulotniczego w Modlinie. Marszałek Struzik wskazał, że w przypadku każdej z nich wydatkisą na poziomie zero. A to – jak należy przyjmować – daje podstawy sądzić, że itak na żadną ze wskazanych tras pociągi nie wyjadą do 2023 roku.

Stąd decyzja o przesunięciu środków na zakup środków dowalki z koronawirusem. A chodzi o kwotę 120 mln zł. Przy czym nie oznacza towycofania się z odbudowy czy budowy wskazanych linii kolejowych, ale przesunięciainwestycji w czasie. Jest to o tyle uzasadnione, że na każdej z nich dzieje sięniewiele. Stąd – w ocenie marszałka Struzika – następuje urealnienieinwestycji.

Co na to PKP PLK? Otóż nie za wiele. Do spółki wysłaliśmy 10pytań, dotyczących m.in. opóźnień, stanu prac na poszczególnych inwestycjach iowego ich ślimaczenia się. W odpowiedzi dostaliśmy fragmenty informacjiprasowych, z których nic nie wynikało, a już na pewno nie były one odpowiedziąna zadane przez nas pytania. Próbując jednak dowiedzieć się czegoś konkretnego ponowiliśmyzapytania. Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec odpowiedział „w skrócie„:

Ostrołęka – Chorzele /umowa podpisana w realizacji

Wieliszew – Zegrze /umowa podpisana w realizacji

Połączenie do lotniska/ wstrzymuje powód niezależny od PLK oraz UM.

Należy zatem przyjmować, że marszałek Adam Struzik ma racjęmówiąc o ślimaczących się inwestycjach na Mazowszu. Opóźnienia są, ale PKP PLKnie ma zamiaru się do nich przyznawać. Wszystko jednak wskazuje na to, że takapostawa skończy się odcięciem środków finansowych od samorządu. A to z koleioznacza, że pasażerowie na pewno nie pojadą pociągiem ani do Zegrza, ani do Chorzeliani tym bardziej do portu lotniczego w Modlinie w ciągu najbliższych 5 lat. Tym bardziej, że „walka” o budowę torów do terminala trwa już od 7 lat!


Komentarze