TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Sosnowiec będzie protestował przeciwko bezczynności PKP PLK
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.07.2017 06:10:04 6 komentarzy
Sosnowiec będzie protestował przeciwko bezczynności PKP PLK

Prezydent Sosnowca zapowiada zainicjowanie protestu przeciw odłożeniu przez PKP PLK planów rozbudowy linii kolejowych w centralnej części woj. śląskiego. Argumentuje, że to cios dla planów budowy kolei metropolitalnej przez powstającą Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię.

W czwartek premier Beata Szydło podpisała rozporządzenie Rady Ministrów ws. utworzenia w woj. śląskim związku metropolitalnego pod nazwą Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM). Związek, który mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu zrzesza 41 tamtejszych samorządów, powstał z dniem 1 lipca 2017 r., a zacznie działać od 1 stycznia 2018 r.

Zgodnie z założeniami ustawy o związku metropolitalnym w woj. śląskim, metropolia ma wykonywać zadania publiczne w zakresie m.in. planowania, koordynacji, integracji oraz rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Jednym z głównych postulatów tworzących metropolię samorządów jest budowa w oparciu o to narzędzie kolei metropolitalnej.

Jednocześnie w kontekście pozyskania unijnego dofinansowania dla dużego przedsięwzięcia, które ma objąć m.in. rozbudowę linii kolejowej E 65 przecinającej znaczną część regionu, zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP PLK poinformował ostatnio, że w obecnej perspektywie finansowej 2014-2020 zrealizuje jedynie prace poza konurbacją katowicką. Odcinek Będzin - Katowice - Tychy miałby być przebudowywany w kolejnych latach.

Wobec tej informacji prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński w poniedziałek opublikował oświadczenie na swoim profilu na Facebooku; mówił też o sprawie na spotkaniu na sosnowieckim osiedlu Juliusz. Wyraził przy tym zdziwienie "małym zaangażowaniem sił politycznych, jeśli chodzi o rezygnację myślę z najważniejszej inwestycji komunikacyjnej w naszym regionie".

"Planowana była budowa kolei metropolitalnej między Będzinem i Katowicami - miały być dobudowane dwa nowe tory, miały być budowane nowe perony. Mieliśmy odseparować ruch metropolitalny od pozostałego. Po raz kolejny możemy powiedzieć wprost, że woj. śląskie zostało w pewnym sensie oszukane i znów pieniądze, które miały do niego trafić, zostały pewnie gdzieś indziej zainwestowane" - powiedział na spotkaniu.

Jak podkreślił, planowana inwestycja zdecydowanie usprawniłaby transport w metropolii. Już teraz samorządowy przewoźnik Koleje Śląskie deklaruje, że w centralnej części regionu wykorzystuje praktycznie całą zapewnianą przez PLK przepustowość linii.

"Mieliśmy otrzymać między 4 a 6 mld zł na tę inwestycję, a zostały 2 mld zł. Te środki są dla nas niezbędne. Lada chwila się zakorkujemy, a powietrze będzie fatalnej jakości, ponieważ całą metropolię zakorkują nam samochody. Mówienie o tym, że dostajemy na rozwój komunikacji 280 mln zł (przewidziany roczny udział metropolii w podatku PIT - PAP), a potem zabranie 2 mld zł, jest wprowadzaniem wszystkich mieszkańców kraju, a przede wszystkim regionu w błąd" - podkreślił Chęciński.

Zapowiedział wolę zorganizowania jeszcze w tym tygodniu spotkania wszystkich prezydentów, burmistrzów i wójtów metropolii, a także parlamentarzystów regionu, a następnie wystosowania wspólnego apelu do rządu, aby pozostawić tę inwestycję w ramach obecnej perspektywy finansowej.

"Mówienie, że cokolwiek zostanie zrealizowane po 2023 r., to jakby powiedzieć, że nigdy nie zostanie zrealizowane. To priorytet dla województwa. Dlatego apeluję, niezależnie od opcji politycznej i proszę o upominanie się o woj. śląskie i metropolię - to ostatnia szansa dla tej metropolii, by naprawdę jej transport mógł funkcjonować" - uznał prezydent Sosnowca.

W ub. tygodniu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała, że z funduszy na lata 2014-2020 zamierza wykonać tylko część przygotowywanych prac dotyczących linii E 65 na terenie woj. śląskiego.

Z przygotowywanego w ostatnich latach, pierwotnie szacowanego na 4 mld zł projektu, na razie zrealizowane zostaną prace na odcinku Tychy - Zebrzydowice o zakładanej wartości ok. 2 mld zł. "Pozostały zakres projektu (północny) jest dla PKP PLK również bardzo ważny. Szykujemy dokumentację i będzie realizowany w kolejnej perspektywie" - przekazał PAP rzecznik spółki Mirosław Siemieniec.

Z ogłoszeń przetargowych dot. przygotowania dokumentacji wynikało np., że między Będzinem a Katowicami Szopienicami Płd. zaprojektowana miała zostać m.in. zmiana układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny oraz układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. - Szopienice Płd.

Według wcześniejszych informacji PLK, na etapie prac koncepcyjnych poza rozbudową linii rozważano w tym rejonie m.in. budowę nowych peronów pod kątem ruchu aglomeracyjnego w Sosnowcu i Szopienicach Płd., a także budowę nowego przystanku Katowice Morawa.

Również ogłoszenie przetargowe dla odcinka Katowice Szopienice Płd. - Katowice - Katowice Piotrowice przewidywało, że "planowana przebudowa (...) obejmie wszystkie elementy infrastruktury kolejowej, a także zmianę układu dwutorowego na czterotorowy od Katowic Szopienic Płd. do Katowic Ligoty wraz z wyjazdem w kierunku Chorzowa Batorego". Obok rozbudowy linii analizy dotyczyły też nowego przystanku Katowice Damrota.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sosnowiec
PKP PLK
  • Samorządowiec – 04.07.2017

    "Mówienie, że cokolwiek zostanie zrealizowane po 2023 r., to jakby powiedzieć, że nigdy nie zostanie zrealizowane". Trzeba przyznać 100% racji tej wypowiedzi. Kolejny rząd pokazuje gdzie ma region Śląska i Zagłębia.

  • Prawdziwy Slask – 04.07.2017

    Hehe ciekawe czy cebulami w ramach protestu beda rzucac

  • www – 04.07.2017

    Fakt, że PLK poszedł mocno po bandzie. Ale z drugiej strony miała być budowana całkiem nowa linia - przedłużenie CMK - przez Pyrzowice i Bytom. I co? Mieszkańcy utopili projekt. Sosnowiec też lobbował, że krzywda mu się dzieje. Właściwie dlaczego? Trudno się dziwić, że ktoś mógł poczuć się niepotrzebny skoro go nie chcą.Poza tym przepraszam, ale dla mnie bajki o kolei aglomeracyjnej, która rzekomo potrzebuje nowych dodatkowych torów to bajki. To już było. I zostało rozebrane. Co ciekawe w latach 80-tych pociągi przez GOP śmigały co chwilę. A teraz? W weekend jeden pociąg na godzinę? Tak ma wyglądać ta kolej aglomeracyjna? Nie wciskajcie kitów, że trzeba tory rozbudowywać, bo trudno zauważyć, żeby były jakieś problemy na tym co jest. To, że o tory trzeba zadbać to fakt. Ale zaraz, żeby budować następne i to dla pociągu raz na godzinę?W GOP-ie cała komunikacja miejska leży i kwiczy. Tak, szczególnie w weekend można wszędzie szybko i pewnie dojechać!? A nie daj boże zdarzy się jakiś długi weekend to przecież powód do cięcia pomimo, że ludzie chcą skorzystać! To co się dziwić, że w GOP-ie bez samochodu nie ma życia.Kolei nie potrafią za nic wykorzystać. O czym Ci ludzie w ogóle mówią? Zróbcie najpierw dobrą ofertę, a później wciskajcie kity, że torów jest za mało.

  • soad – 05.07.2017

    www - p. 75 par pociągów pasażerskich na dobę między Sosnowcem a Katowicami!!!!!!!!! Do tego jeszcze towarowe!!!!! A ile się nastałem w Katowicach jadąc do Gliwic bo KŚ musiały przepuścić jaśnie spóźnionego od Grochowa icka. Separację ruchu aglo rozpoczęto roboty za śp. GENERAŁA Jaruzelskiego i od 27 lat nie robi się nic kompletnie więc nie kłam www o jednym na godzinę

  • www – 05.07.2017

    @soad Tak, aglomeracja kończy się na Sosnowcu, bo już Będzin to Afryka?! A już takie Mysłowice? Strach się bać? Bez przesady. Przepraszam, ale wcale dobrze nie jest! W weekend jeździ jeden pociąg aglomeracyjny raz na godzinę. To, że w Sosnowcu kończą pociągi z Tychów to nie znaczy, że reszta ma tak samo dobrze.A z tych robót sprzed 27 lat to raptem niektóre wiadukty może zostały. Reszta została rozebrana. Skoro jest tak dobrze to po co Sosnowiec krytykował budowę linii przez Pyrzowice? Przecież mogli odciążyć swój dworzec.

  • Damian – 10.07.2017

    Nic dodać nic ując Polskie lenie kolejowe na Śląsku mają swoje racje i to jest największa zakała w kraju.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....