Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spada portfel zamówień Torpolu

inforail
09.11.2015 17:01
0 Komentarzy

Portfel zamówień Torpolu wynosił ponad 0,9 mld zł netto (bezkonsorcjantów) wg stanu na koniec września br. wobec ok. 1,9 mld zł rokwcześniej, podała spółka.

Na dzień 30 września 2015 roku GK Torpol posiadaportfel zamówień o wartości ponad 0,9 mld zł netto bez udziału konsorcjantów,zapewniający prowadzenie prac nie tylko w 2016 roku, ale również w 2017 roku.Należy dodać, że największą pozycję w portfelu zamówień grupy stanowiąkontrakty Łódź Fabryczna oraz E75 Rail Baltica, które stanowią ponad 70%wartości portfela zamówień. Są to dwa największe kontrakty realizowane obecniena polskim rynku kolejowym. W wyniku przeprowadzonych weryfikacji podczasrozpoczęcia prac z tytułu realizacji tych kontraktów oraz krocząco w trakcierealizacji potwierdzono realność planowanych przez emitenta marż douzyskania” – czytamy w raporcie kwartalnym.

Średnia rentowność na sprzedaży brutto posiadanego portfelazamówień kształtuje się na poziomie ok. 6,6%. Tak wyraźny wzrost średniejrentowności portfela zamówień wynika z zakończenia kontraktów o niższejrentowności (np. LCS Gdynia) oraz dużego przerobu własnego w ostatnim okresiekontraktów o wyższej średniej rentowności (np. Podłęże ? Bochnia, Kalety ?Kluczbork czy E75 Rail Baltica). Średnia rentowność na sprzedaży brutto zportfela kontraktów za ostatnie 12 miesięcy na koniec września 2015 rokuwyniosła 5,9%, podano również.

„Grupa emitenta w 2015 roku znajduje się wsatysfakcjonującej sytuacji ekonomiczno-finansowej. W dalszym ciągu obserwujemydynamicznie rosnącą sprzedaż w związku z realizacją posiadanego portfelazamówień. Głównym celem zarządu emitenta jest obecnie prawidłowa obsługazbudowanego portfela zamówień w celu zachowania satysfakcjonującej rentownościdziałalności oraz budowanie portfela zamówień na lata 2016-2018. Umożliwia toposiadanie istotnych limitów kredytowych i gwarancyjnych, komfortowa sytuacjapłynnościowa spółki oraz łatwy dostęp do finansowania zewnętrznego” -czytamy dalej.

Grupa skupia się na odpowiednim przygotowaniu finansowym,maszynowym i kadrowym do „otwarcia” przetargów z nowej perspektywyunijnej przez jej głównego odbiorcę w Polsce oraz do rozpoczęcia realizacjidużych planów inwestycyjnych w Skandynawii i na Bałkanach, podano także.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji,linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała narynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedażysięgnęły 775 mln zł w 2014 roku.


Komentarze