TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Spalinowe lokomotywy Newagu z innowacyjnymi rozwiązaniami
INFORAIL - Opublikowano: 07.04.2014 12:14:41 4 komentarze
Spalinowe lokomotywy Newagu z innowacyjnymi rozwiązaniami
Jak poinformował Newag z końcem 2013 roku rozpoczęły się prace przy projektach dwóch typów lokomotyw spalinowych z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Jest to przygotowanie do realizacji kontraktu z PKP Intercity, dotyczącego przebudowy lokomotyw SM42 w dwóch wersjach. Pierwsze 10 sztuk to lokomotywy jednoagregatowe z systemem jazdy akumulatorowej (typ 18D). Kolejne 10 lokomotyw to pojazdy dwuagregatowe z systemem zasilania składu pociągu w energię elektryczną (typ 6Dl). Lokomotywy jednoagregatowe oznaczone (18D) zostały zaprojektowane z wykorzystaniem doświadczeń z pojazdów 6Dg jednak wymaganie dotyczące zabudowy silnika o mniejszej mocy i napędu akumulatorowego opartego o rozwiązania z napędów hybrydowych wymogło wprowadzenie wielu zmian w stosunku do protoplasty. W obu wersjach lokomotyw zastosowany został system sterowania spółki zależnej INTECO S.A. oraz układ hamulcowy KNORR BREMSE. Przewoźnik, wg wymagań specyfikacji przetargowej, wymaga również spełnienia w tych projektach wielu wymogów TSI oraz po raz pierwszy zabudowania na zmodernizowanych lokomotywach zderzaków z układem pochłaniania energii zderzeniowej „crash”. Przypomnijmy, że umowa na modernizację lokomotyw SM42 została podpisana przez Newag z PKP Intercity we wrześniu ubiegłego roku. Jak wspomnieliśmy w ramach prac modernizacyjnych połowa lokomotyw zostanie wyposażona w urządzenia zasilające składy w energię elektryczna. To właśnie te maszyny zostaną przeznaczone do prowadzenia pociągów pasażerskich. Będzie je można spotkać m.in. na trasach sezonowych, tam, gdzie dziś nie ma trakcji elektrycznej, a więc na liniach Gdynia –Hel, Kłodzko –Kudowa Zdrój czy Olsztyn –Braniewo. Pozostałe lokomotywy zostaną skierowane do wykonywania prac manewrowych na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn czy Szczecin. We wszystkich maszynach wymienione zostaną silniki spalinowe, oczywiście na nowe. Zwiększona zostanie ich moc do 800 –1000 kW oraz prędkość maksymalna do 90 km/h. Dzięki przeprowadzonej modernizacji lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. Będą też posiadały deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz Interoperacyjności. Termin realizacji umowy to 2015 rok. Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
modernizacja
SM42
lokomotywa
PKP Intercity
  • SzymonH – 08.04.2014

    SM42 (oraz 6Dg) od zawsze miały prędkość maksymalną 90km/h ;)

  • BR232 – 08.04.2014

    Podobno 18D śmiga już po torze doświadczalnym w Żmigrodzie.

  • sphinx – 08.04.2014

    A i owszem, śmiga.

  • flip bez flapa – 09.04.2014

    Śmiga to jest za dużo powiedziane. Próbuje się poruszać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....