Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stacja Wolbrom dostępniejsza dla podróżnych

inforail
01.04.2020 09:45
0 Komentarzy

Podróżni zyskalinowe, wygodniejsze perony i przejście podziemne na stacji Wolbrom. Łatwiejwsiądą do pociągów w stronę Tunelu czy Sosnowca.

To efekt  inwestycjiPKP Polskich Linii Kolejowych za 158 mln zł na małopolskim odcinku trasy Tunel- Sosnowiec. Dzięki pracom PLK wyższy komfort obsługi jest także naprzystankach Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.

Na stacji Wolbrom podróżni mogą korzystać z wyższychperonów. Są na nich wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób oograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano system oznakowaniadotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Bezpieczny dostęp dopociągów zapewnia pasażerom wybudowane przejście pod torami. W kwietniu będąuruchomione windy, które dodatkowo ułatwią obsługę wszystkim podróżnym.

Krótsza podróż,lepszy komfort

W marcu zakończono główne prace na małopolskim odcinku Tunel– Charsznica -Wolbrom – Jaroszowiec. Trasa jest przygotowana do sprawniejszegoi bezpieczniejszego ruchu pociągów w stronę Tunelu lub Sosnowca. To efektwymiany torów wraz z siecią trakcyjną na długości 20 km, naprawy mostów oraz 7przejazdów kolejowo-drogowych w Wolbromiu, Zarzeczu, Chrząstowicach, Kalisiu.Dzięki temu z 40 do 120 km/h. zwiększono prędkość pociągów między Charsznicą aJaroszowcem Olkuskim. Czas przejazdu pociągów w relacjach Sędziszów – Katowiceskrócił się o ponad kwadrans z ok. 50 min. do ok. 35 min. Bardzo ważnym efektemprac jest wyższy poziom obsługi podróżnych i lepsza dostępność do kolei naprzystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie i na stacjiWolbrom. Przebudowane perony, zostały wyposażone w nowe wiaty, ławki,oznakowanie i tablice informacyjne.

Kontynuacjainwestycji

Zrealizowane prace na linii Tunel – Sosnowiec na odcinkuTunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski,  w granicach woj. małopolskiego, są warte 158mln zł. Na trasie od strony woj. śląskiego roboty na odcinku Dąbrowa GórniczaStrzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane sąza 75 mln zł.

Do 2023 roku planowana jest przebudowa 11 obiektówinżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i 8 przepustów na szlakach Tunel  Charsznica i Charsznica –Wolbrom.

Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego prawie 300mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno –Sosnowiec Płd.”

Komentarze