Słowackie Koleje ZSSK podpisały ze Stadlerem umowę na dostawę pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych o napięciu 1,5 kV prądu stałego i lokomotywy spalinowej dla sieci kolejowej w Tatrach.
Dostawa nowych jednostek jest planowana na 2022 rok.
Podczas podpisania umowy w dniu 17 października br. Stadler poinformował, że niskopodłogowe zespoły trakcyjne będą pochodzić z najnowszej generacji rodziny pociągów GTW, przystosowanych do pracy w tzw. "zębatce". Podobne pojazdy są używane we Francji i Szwajcarii.
Każdy z nich miałby 91 miejsc siedzących i dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. Pojawić się ma także wielofunkcyjna strefą dla rowerów i wózków dziecięcych, Wi-Fi, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej i liczniki pasażerów.
Lokomotywa spalinowa spełniać będzie normy emisji spalin Stage IIIB i może być wyposażona w dmuchawę do śniegu. Kabiny będą klimatyzowane i wyposażone w zdalne sterowanie radiowe. Podobne lokomotywy są używane w Szwajcarii i Hiszpanii.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

kolego Michał Pędzik szalejesz :D
Coś tu nie gra:"umowę na dostawę pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych [...] i lokomotywy elektrycznej"a zaraz poniżej:"Lokomotywa spalinowa spełniać będzie normy emisji spalin Stage IIIB"
Tramwaje na 5,5kV ;) Ciekawostka...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.