Stadler sprzedał pierwszego dwutrakcyjnego Flirta3
12 maja 2015 roku został sprzedany pierwszy, dwutrakcyjnyFLIRT (BMU) Stadlera. Firma otrzymała zlecenie na produkcję pięciu takich pojazdówod regionu Doliny Aosta w północno-zachodniej części Włoch. Wartość zamówienia wynosi43 miliony Euro. Pociągi mogą jeździć z napędem diesla lub elektrycznym zwykorzystaniem sieci trakcyjnej 3 kV DC. Będą eksploatowane w obszarzeprzewozów pasażerskich między miejscowością Aosta a Turynem. Pojazdy należą donajnowszej generacji FLIRT3 i zostaną dostarczone zamawiającemu w 2018roku.
Nowy FLIRT3 odpowiada najnowszym normom istandardom TSI. Pojazd dopełnia paletę możliwych konfiguracji pociągów EMU, DMUi BMU. Dzięki temu każdy klient może dopasować zamawiany pociąg pod względemfunkcjonalności i cech eksploatacyjnych do swoich potrzeb ? teraz do dyspozycjisą pojazdy EMU (elektryczne zespoły trakcyjne), DMU (zespoły trakcyjne znapędem spalinowym) oraz dwutrakcyjne BMU.
Zakres zlecenia obejmuje także szkolenie personelu,dokumentację techniczną, części zamienne oraz umowę serwisową na okres pięciulat. Dodatkowo umowa przewiduje opcję zamówienia kolejnych pięciu pociągów orazprzedłużenia umowy serwisowej o trzy lata. W takim przypadku wartość zlecenia wzrośnie do 94 milionów Euro.
Mniejszezużycie energii
Podobnie jak pozostałe pociągi FLIRT, pojazdy te charakteryzująsię przyjaznymi, bardzo dobrze wyciszonymi i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami.Przestronne przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów iwózków, klimatyzacja oraz nowoczesne wyposażenie zapewnią wysoki komfortpodróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, coprzekłada się na niższe koszty eksploatacji,energii
i utrzymania technicznego. Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonejmożliwości poruszania się i odpowiadająnajwyższym standardom bezpieczeństwa.
Trójczłonowe pojazdy posiadają 178 miejsc siedzących, wtym 19 siedzeń składanych. Wnętrze pojazdu jest przestronne, dobrzedoświetlone, wyposażone w estetyczne, komfortowe fotele. Pociągi osiągająmaksymalną prędkość eksploatacyjną 160 km/h w trybie elektrycznym i 140 km/h w trybie spalinowym.
Każdy pojazd składa się z trzech wagonów iumiejscowionego między nimi modułu napędowego z silnikiem diesla. W przyszłości,w razie większego zapotrzebowania na miejsca, możliwe jest przyłączenie dodatkowego,czwartego wagonu.
Szczególną uwagę poświęcono wymaganiom dotyczącym serwisui utrzymania pojazdów. Wszystkie podzespoły systemu napędowego są rozmieszczonew taki sposób, aby były łatwo dostępne podczas procesu serwisowania. Urządzenianapędowe pojazdów posiadają przy eksploatacji elektrycznej z napędem trakcyjnym3kV maksymalną moc 2600 kW oraz 700 kW przy napędzie diesla. Napęd spalinowy zapewnianyjest przez dwa nowoczesne, ośmiocylindrowe silniki diesla pracujące w systemie CommonRail, spełniające wymagania w zakresie emisji EURO-IIIB.
Pojazd charakteryzuje się zarówno mocą, jak i elegancją.Dużą wagę przywiązano do aerodynamicznej optymalizacji formy pociągu. Dziękitemu zmniejszony został opór powietrza podczas jazdy, co z kolei przyczynia siędo większej wydajności w wykorzystaniu energii, a także zmniejszeniu poziomuhałasu przy każdej prędkości.
Wliczając niniejsze zamówienie, Stadler sprzedał weWłoszech łącznie 158 pojazdów, w tym 5 typu FLIRT BMU, 81 typu FLIRT EMU, 46 pojazdów GTW DMU oraz 26 pojazdówDMU skonstruowanych zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze