TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stadler zaprezentował Giruno
STADLER InfoRail.pl - Opublikowano: 22.05.2017 09:24:21 9 komentarzy
Stadler zaprezentował Giruno (foto: Stadler)

18 maja odbyła się uroczysta premiera Giruno, niskopodłogowego zespołu trakcyjnego dużych prędkości, stworzonego przez Stadlera dla SBB. Nowy pojazd został zaprojektowany i zbudowany w zaledwie dwa i pół roku.

Teraz producent rozpoczyna postępowanie w celu uzyskania dopuszczenia do eksploatacji w czterech krajach - Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Włoszech. Zgodnie z planem Giruno pojawi się na torach Szwajcarii już pod koniec 2019 roku i będzie obsługiwał Tunel Świętego Gotarda - najdłuższy tunel kolejowy na świecie, łącząc Zurych i Bazyleę z Mediolanem, a w kolejnym etapie także z Frankfurtem. Stadler wyprodukuje dla SBB łącznie 29 niskopodłogowych zespołów trakcyjnych złożonych z 11 członów. Zamówienie przewiduje także opcję powiększenia go o dalsze 92 pojazdy.

Pod koniec października 2014 roku Koleje Szwajcarskie SBB złożyły w firmie Stadler zamówienie na 29 elektrycznych pociągów dużej prędkości przeznaczonych do jazdy w Tunelu bazowym Świętego Gotarda, na trasie łączącej Bazyleę i Zurych z Mediolanem, z rozpoczęciem eksploatacji zaplanowanym na koniec 2019 roku. We wrześniu 2016 r., w niecałe dwa lata po podpisaniu umowy, Stadler zaprezentował model zamówionego pociągu podczas InnoTrans w Berlinie, największych targów poświęconych sektorowi transportu szynowego. Pojazd został nazwany przez SBB "Giruno" (pol. Myszołów) i był złożony z pięciu członów. Podczas wczorajszej uroczystości Stadler świętował wraz z SBB premierę jedenastoczłonowej wersji zespołu trakcyjnego. Uroczysta premiera wyznacza początek skomplikowanych procedur homologacji tego modelu w czterech różnych krajach, co stanowi jeden z najważniejszych etapów przygotowania pojazdu szynowego o tak zaawansowanej technologicznie konstrukcji.

Świętujemy wspaniałe osiągnięcie – ze względu na korzyści dla naszych klientów-pasażerów, ale także ze względu na firmę Stadler. Składam Stadlerowi gratulacje z okazji 75 rocznicy działalności i jednocześnie premiery modelu Giruno, który został opracowany w rekordowo szybkim czasie. Niezawodni dostawcy, tacy jak Stadler, pozwalają pasażerom SBB korzystać ze wszystkich zalet podróży koleją: prostoty i szybkości, możliwości unikania korków i personalizacji tras, a także korzystania z doskonałych połączeń z innymi środkami transportu. Giruno jest obecnie jednym z największych projektów, w którym bierzemy udział jako SBB. Pociągi takie jak ten są podstawą nowoczesnego systemu kolejowego. Pomagają nam zwiększyć naszą konkurencyjność w zakresie transportu międzynarodowego: W przyszłości przejazd Giruno będzie najwygodniejszym sposobem podróży pomiędzy Włochami a Szwajcarią – podkreślił Andreas Meyer, prezes zarządu SBB.

Cieszę się, że świętujemy premierę tego niezwykłego pociągu akurat teraz, w 75. rocznicę rozpoczęcia działalności naszej firmy. Giruno jest pierwszym produkowanym seryjnie niskopodłogowym zespołem trakcyjnym dużych prędkości. Będzie jeździł przez najdłuższy tunel kolejowy na świecie i jest pierwszym pociągiem, który spełnia wszystkie wymagania szwajcarskiej, bardzo restrykcyjnej ustawy o dyskryminacji osób niepełnosprawnych. Jestem bardzo dumny i dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do naszego sukcesu, a także tym, którzy nadal będą wnosić wkład w rozwój tego projektu. To, że zespoły pracujące nad nim były w stanie zaprojektować i wyprodukować ten pociąg w ciągu zaledwie 30 miesięcy stanowi niepowtarzalne osiągnięcie – podsumował Peter Spuhler, prezes zarządu i właściciel grupy Stadler Rail.

Podczas ceremonii Spuhler i Meyer podkreślali wyjątkowo dobrą współpracę pomiędzy dwoma zespołami pracującymi nad projektem, co pozwoliło na jego szybki i sprawny przebieg.

Podczas konstruowania modelu Giruno Stadler uwzględnił zarówno sprawdzone technologie wykorzystywane w cieszącym się dużą popularnością pociągu FLIRT, jak również wymogi eksploatacyjne nowego Tunelu bazowego Świętego Gotarda. Innowacyjna budowa pojazdu uwzględnia wymogi dotyczące ochrony przed działaniem ciśnienia, klimatyzacji, a także zaawansowanej izolacji termicznej i akustycznej, które wyznaczają nowe standardy dla długodystansowego transportu szynowego.

Giruno zaprojektowano ze szczególnym uwzględnieniem wygody pasażerów - rodzin, seniorów i osób o ograniczonej mobilności. Pojazd posiada wysuwany stopień dopasowany do peronów o wysokości zarówno 55 centymetrów jak i 76 centymetrów, pozwalający na eliminację schodów na wejściu do wnętrza. Niskopodłogowe wejście, stanowiące innowację w zespołach trakcyjnych dużej prędkości produkowanych seryjnie sprawia, że pasażerowie mogą wsiąść do pociągu wygodnie, bez pokonywania stopni.

Wnętrze pociągu jest przestronne i jasne, a światło zapewniają najnowocześniejsze rozwiązania oświetleniowe. Aby zadbać o komfort pasażerów podróżujących przez długi tunel, pociągi Giruno zostały także wyposażone w szereg dodatkowych udogodnień, takich jak: wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej (3G/4G), gniazdka przy każdym siedzeniu, duża przestrzeń na bagaż, oddzielne toalety dla kobiet i mężczyzn, a także specjalne toalety dla osób niepełnosprawnych. Pociągi mają długość 202 metrów i mogą przewieźć 405 pasażerów, oferując 288 miejsc w drugiej klasie oraz 117 w pierwszej. Zostały też wyposażone w strefy wielofunkcyjne oraz specjalny przedział dla rowerów, co pozwala na efektywne wykorzystanie przestrzeni.

Model Giruno jest certyfikowany zgodnie z wymogami TSI dla pociągów dużych prędkości i został zaprojektowany w sposób spełniający wszystkie wymagania zgodnie z niemiecką normą DIN EN 15227. Przed uruchomieniem pociągów na ich docelowej trasie, Giruno zostanie przetestowany w tunelu klimatyczno-aerodynamicznym Rail Tec Arsenal w Wiedniu. Jak sama nazwa wskazuje, pociąg może osiągać dużą prędkość – maksymalnie do 250 km/h. Pojazd jest wyposażony w cztery wózki napędowe, z napędem na obie osie. Maksymalna moc na kole wynosi 6000 kW. Na dachu zostały zamontowane cztery pantografy. Giruno został też przystosowany do jazdy w trakcji podwójnej i zostanie dopuszczony do eksploatacji nie tylko w Szwajcarii, ale także w Niemczech, Austrii i we Włoszech.

Stadler świętuje pierwsze 75 lat swojej działalności

Stadler świętuje nie tylko premierę nowego Giruno, ale także swoją 75. rocznicę powstania. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1942 roku przez Ernsta Stadlera, jako firma inżynierska specjalizująca się w projektowaniu i produkcji lokomotyw. 20 lat później firma, wraz z pracownikami, przeniosła się do Bussnang w kantonie Thurgau, gdzie założono jej istniejącą po dziś dzień siedzibę. Po śmierci Ernsta Stadlera kierownictwo w spółce przejęła jego druga żona Irma. Peter Spuhler dołączył do firmy w 1987 roku, a dwa lata później kupił ją za pieniądze z pożyczki udzielonej przez lokalny bank Thurgauer Kantonalbank. W tamtym czasie firma zatrudniała 18 pracowników, a jej obroty wynosiły 4,5 miliona franków szwajcarskich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Giruno
Szwajcaria
  • WK – 22.05.2017

    Rewelacja, nareszcie ktoś pomyślał. Niskopodłogowe powinny zastąpić wszystki wysokopodłogowe szroty TGV, Pendolino, itp.

  • Monia – 22.05.2017

    Sam jesteś wysokopodłogowy szrot

  • abc – 22.05.2017

    Piękny!

  • jatal – 22.05.2017

    Niska podłoga w tym przypadku to 940 mm.

  • Ji – 22.05.2017

    940? No, na trójmiejską SKM jak znalazł

  • www – 22.05.2017

    Podłogę niżej da się zrobić, ale ciekawe czy Stadlerowi udało się wyciszyć dobrze wnętrze od spodu. Mam nadzieję że tak. Niskopodłogowość w pociągu najczęściej wiąże się z koniecznością robienia ramp przy przegubach i podestów dla siedzeń przy nich. Zresztą miejsce na stopnie też zawsze się znajdzie w środku. Tak jest w wypadku Stadlera Giruno.Które z rozwiązań jest wygodniejsze dla pasażera w pociągach dalekobieżnych: równa podłoga i stopnie w wejściach, czy niższa podłoga z rampami i stopniami w środku? Jakoś mnie bardziej jednak przekonuje stare rozwiązanie, bo w pociągach z niższą podłogą czuję się mniej komfortowo. Ale to jest odczucie subiektywne.Co do Giruno dziwi mnie zastosowanie Jacobsów. Przy tym rozwiązaniu człony są krótsze przez co trudniej jest wyciszyć wnętrze, a po drugie Jacobsy według mnie są mniej komfortowe dla pasażera. Poza tym ze względów bezpieczeństwa w przypadku szybkich pociągów bardzie do mnie przemawia klasyczne rozwiązanie, gdzie każdy człon stoi na dwóch dwuosiowych wózkach.

  • zeus04 – 23.05.2017

    TGV jest na Jacobsach i jest najbezpieczniejszym typem dla KDP

  • Mike – 23.05.2017

    Nie, to właściwie wózki jackobsa są bezpieczniejsze. Wagony są osadzone na jednym wózku, przez co w razie wypadku nie lecą jak harmonijka.

  • CH – 24.05.2017

    A cóż to za dziwaczne tłumaczenie przez translatora Google? Czy nie można napisać po polsku poprostu "Dolny Tunel Gotharda" w odróżnieniu od starego górnego tunelu Gotharda który funkcjonuje kilkaset metrów wyżej? Cóż to znaczy "tunel bazowy"? "Base Tunnel" odnosi się ewidentnie do podstawy góry wiec jak już należałoby to tłumaczyć jako "tunel u podstawy" ale przecież "tunel dolny" jest sformułowaniem poprawnym, zrozumiałym i w pełni funkcjonalnym! Czy ktoś w tym kraju dla przykładupowie "Ustrzyki Bazowe" czy raczej "Ustrzyki Dolne" ... ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....