TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Stołeczny ratusz zaskoczony koncepcją linii średnicowej
- Opublikowano: 28.03.2019 14:43:34
Stołeczny ratusz zaskoczony koncepcją linii średnicowej (mat. pras.)

Zaprezentowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe informacja na temat zmiany koncepcji przebudowy linii średnicowej jest zaskoczeniem dla stołecznego ratusza.

Przedstawiciele władz Warszawy deklarują, że z chęcią przystąpią do rozmów z kolejarzami o zmianie zakresu tej inwestycji. Wcześniej ramy tego przedsięwzięcia przedstawiano inaczej.

Przed warszawiakami oraz mieszkańcami aglomeracji uciążliwa przebudowa linii średnicowej. Różnego rodzaju zmiany czekają nie tylko stacje i przystanki pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią, ale także kilometrowej długości tunel, wiadukty i mosty kolejowe nad Wisłą. Za inwestycję odpowiedzialne jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W ostatnich przekazach medialnych zmieniła się jednak narracja inwestora co do przystanku Nowy Świat i przesunięcia przystanku Powiśle.

Warszawa od kilku lat prowadzi rozmowy z PKP PLK odnośnie modernizacji linii średnicowej licząc na to, że w wielu elementach uzyskana zostanie poprawa funkcjonowania tego połączenia. Jednakże, zakres inwestycji też był jasno określony, informowano nas również, iż kluczową kwestią jest czas jej realizacji. Dotychczas nie było mowy o tak dużej przebudowie. W sytuacji, którą mieliśmy okazję poznać za pośrednictwem mediów, widzimy szansę na stworzenie nowych rozwiązań z ogromną korzyścią dla warszawiaków. To zmiany, które w pełni popieramy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. W tej chwili oczekujemy od PKP PLK informacji odnośnie nowych rozwiązań. Jesteśmy gotowi do rozmów i czekamy na prezentację pomysłów. Jednocześnie chcielibyśmy ustalić zakres czasowy tej inwestycji i realnie ocenić skalę utrudnień. Rozpoczęliśmy już bowiem prace analityczne dotyczące przygotowania objazdów i koordynacji inwestycji. Nowa koncepcja PKP PLK powoduje, iż pojawia się potrzeba zweryfikowania części przyjętych założeń. Informacja na temat konieczności zamknięcia Al. Jerozolimskich jest dla nas nowością – dodaje prezydent stolicy.

Szerszy zakres prac

Dotychczas inwestor w rozmowach z miastem nie prezentował tak szerokiego zakresu prac na linii średnicowej. W ciągu ostatnich kilku lat PKP PLK nie przewidywało m.in. możliwości zmian w układzie przystanków pomiędzy Warszawą Śródmieściem a Warszawą Wschodnią. Dla władz Warszawy nowe stanowisko jest zatem zaskoczeniem.

Wobec medialnej deklaracji podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz prezesa PKP PLK stołeczny ratusz zgłasza gotowość do podjęcia rozmów i jest otwarty na wszelkie propozycje dotyczące konkretnych rozwiązań projektowych. Jeśli istnieje faktyczna możliwość wybudowania dodatkowego przystanku kolejowego w pobliżu ronda Charles'a de Gaulle'a oraz przesunięcia przystanku Powiśle w rejon ul. Solec – Warszawa poprze takie zmiany.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
linia średnicowa
PKP PLK
tor
infrastruktura
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....