Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Straż Kolejowa zamiast SOK? Powrót do czasów Piłsudskiego

inforail
14.03.2018 06:56
0 Komentarzy

Za ochronę dworców mawkrótce odpowiadać państwowa Straż Kolejowa, a nie prywatne firmyochroniarskie. Powodem zmiany są względy bezpieczeństwa państwa – podaje wśrodę „Nasz Dziennik”.

Rząd pracuje nad ustawą o powołaniu Straży Kolejowej. Niebędzie to całkowicie nowa formacja. Powstanie ona na bazie obecnej StrażyOchrony Kolei. SOK wróci tym samym do korzeni, do nazwy, pod jaką ta formacjazostała powołana 18 listopada 1918 roku przez Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego- informuje gazeta.

Jak podaje „ND”, najistotniejszą zmianą, jaką mawprowadzić ustawa procedowana przez rząd, jest powierzenie funkcjonariuszomStraży Kolejowej zadania ochrony dworców kolejowych. Po wejściu w życie ustawyo Straży Kolejowej formacja ta będzie odpowiadać za bezpieczeństwo na całejkolei. W dzienniku wskazano, że obecne prawo pozwala SOK tylko na dbanie obezpieczeństwo na obszarze zarządzanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Według „ND” ustawa przygotowywana przez rządnarusza jednak potężne interesy. Ochrona dworców kosztuje państwo około 60 mlnzł rocznie i te pieniądze trafiają teraz do prywatnych kieszeni. Ich utrata niejest oczywiście obecnym beneficjentom tego systemu na rękę, dlatego podejmująróżne działania mające zdyskredytować autorów ustawy i szefów SOK. „Dotego dochodzą głuche telefony, nawet różne groźny i +ostrzeżenia+” -czytamy w „Naszym Dzienniku”.


Komentarze