SU45 bardzo awaryjne. Nie było modernizacji do wersji pasażerskiej

inforail
04.06.2020 09:45
0 Komentarzy

W 2008 roku SpółkaPKP Intercity przyjęła na stan 50 lokomotyw spalinowych serii SM42 i 19lokomotyw spalinowych SU45 – napisał w odpowiedzi na interpelację posła JanaSzopińskiego wiceminister Andrzej Bittel.

Dalej wskazał, że PKP Intercity nie złomowały we własnymzakresie lokomotyw serii SU45, gdyż nie dysponują odpowiednim zapleczemtechnicznym. Przeprowadzone zostały przetargi na sprzedaż lokomotyw spalinowychserii SU45, w rezultacie których zawarto umowy na sprzedaż 19 lokomotyw.

Jak pisaliśmy w InfoRail.pl PKP Intercity sprzedałynastępujące lokomotywy: SU45-152, SU45-175, SU45-183, SU45-195, SU45-214,SU45-73, SU45-192, SU45-100 i SU45-118.

Andrzej Bittel wskazał, że były one bardzo awaryjne, kosztynapraw bardzo wysokie, a na rynku coraz częściej brakowało części zamiennych.Jedyną drogą umożliwiającą przywrócenie lokomotywy do eksploatacji byłoprzeprowadzenie ich naprawy na poziomie P5 połączonej z modernizacją. Niemniejjednak, żaden podmiot na rynku nigdy nie zmodernizował przedmiotowej lokomotywydo wersji pasażerskiej.

Lokomotywy trafiły do firmy Karpiel sp. z o.o.

Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl do ruchu przywróconazostała m.in. lokomotywa SU45-194, która została zmodernizowana przez wskazanąspółkę. Od 2017 roku ponownie jest w służbie.   

Komentarze