Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sześć razy szybciej na trasie Szczecin – Świnoujście!

inforail
09.07.2019 08:02
0 Komentarzy

Na kolejowej trasieze Szczecina do Świnoujścia PKP Polskie Linie Kolejowe odnawiają most nad rzekąDziwną. Dwustumetrowa konstrukcja na Wyspę Wolin jest remontowana za 25 mln zł –podała spółka.

Dzięki temu pociągi pojada nawet 6-krotnie szybciej – zprędkością do 120 km/h. Wzmocniona przeprawa umożliwi sprawny transportcięższych ładunków do portu w Świnoujściu.

PKP PLK podały, że na linii Szczecin– Świnoujście rozpoczęłysię roboty na moście prowadzącym na Wyspę Wolin. Wyremontowany zostanie obiekto długości ponad 200 metrów, na którym znajdują się trzy przęsła stalowejkonstrukcji – każdy z nich o długości 66 metrów i wadze 165 ton. Odnowionakonstrukcja mostu pozwoli nawet na 6-krotne podniesienie prędkości pociągów – z20 km/h do 120 km/h.

Prace bez wpływu naruch pasażerski

Prace na moście nad rzeką Dziwną będą prowadzone w dwóchetapach. Aktualnie na moście prowadzona jest rozbiórka torów przed i zaobiektem. Wykonawca stawia rusztowania przy filarach. Prace w tej chwiliprowadzone są przy torze nr 1. Po zakończeniu wszystkich prac po jednej stroniemostu, roboty rozpoczną się na torze nr 2.Przez przeprawę przejeżdża łącznie około 46 pociągów towarowych ipasażerskich w ciągu doby. Robotyzostały zaplanowane w taki sposób, by nie powodować utrudnień w ich kursowaniu.

W ramach prac wykonawca wymieni tory oraz słupy sieci trakcyjnej. Zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu.Poprawi się także estetyka mostu. Metalowa konstrukcja zostanie pomalowana orazodnowione zostaną filary i przyczółki. Wzmocniony zostanie także nasyp przed iza mostem, co podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Podróżni z efektów prowadzonych prac skorzystają już podkoniec 2020 roku.


Komentarze