TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szolnok: Ruszyły zakłady produkcji składów Flirt
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 24.04.2009 14:47:00
Szolnok: Ruszyły zakłady produkcji składów Flirt

W odległym o 100 km od Budapesztu, będącym jednym z najważniejszych węzłów kolejowych Węgier i liczącym 86.331 mieszkańców miejscowości Solnok (Szolnok), ruszyła produkcja składów elektrycznych Flirt szwajcarskiego Stadler Busnang AG. W uroczystości oddania nowopowstałego zakładu udział wziął prezes –dyrektor generalny Stadlera, a zarazem większościowy właściciel firmy Peter Spuhler, oraz minister do spraw społecznych Péter Kiss i burmistrz Solnoku Ferenc Szalay.
Zakłady Produkcji Taboru Kolejowego Stadler A.G. w Szolnok będą samodzielnie uczestniczyć w międzynarodowych przetargach. Ponieważ w międzyczasie znacznie wzrósł popyt na Flirty, dotychczas planowana produkcja zostanie znacznie rozszerzona i nie tylko produkować tu będą pudła wagonów, ale montowane będą całe składy. Nowy zakład stworzył miejsca pracy dla dwustu osób i produkować będzie 200 pudeł rocznie. Razem ze sprzedanymi MÁV 60-oma składami, Stadler na całym świecie sprzedał 515 Flirtów. Stadler w pierwszych dniach marca zdobył ostatnie zezwolenia konieczne do uruchomienia produkcji. Obecna moc przerobowa to 60 pudeł wagonów rocznie.
Wartość pierwszej, zakończonej już fazy budowy zakładów w Solnok wynosi 5 miliardów forintów, co do końca roku uzupełnione zostanie kolejnymi 5 miliardami po przekazaniu hali spawania CNC. W przyszłym roku zostaną zbudowane montażownie końcowe. Jak podkreślił Peter Spuhler, wraz ze swoimi zakładami w węgierskim Szolnok i w polskich Siedlcach, stworzyli bardzo poważną bazę wytwórczą w Europie Środkowo-Wschodniej.
Budowa zakładów Stadlera w Szolnok rozpoczęła się latem 2008 r. Nowa fabryka włączyła się do produkcji zakupionych w 2007 przez MÁV 30 składów Flirt, z których 7 na pewno powstanie już w Szolnok. Ostatnie egzemplarze drugiej partii 30 składów Flirt pojawią się na węgierskich liniach kolejowych w 2010 r. Według stwierdzenia ministra Pétera Kiss, inwestycja w Szolnok powstała jako doborowy wzorzec dla innych, w jaki sposób należy stwarzać niezależne od polityki inwestycje, które przynoszą nowe miejsca pracy. Miasto za symboliczną złotówkę przekazało Stadlerowi tereny, ponieważ dzięki temu w mieście powstaną nowe miejsca pracy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
MAV
MAV Start
Stadler
Flirt
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....