Dobre wiadomości dla podróżnych, którzy będą odwiedzać Ustkę. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii ze Szczecinka do tej nadmorskiej miejscowości.
Postępowanie obejmuje projekt z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego o wartości ok. 200 mln zł, oraz zadanie ze środków budżetowych. Przedsięwzięcie usprawni system komunikacji kolejowej nie tylko w regionie.
Inwestycja poprawi jakość usług kolejowych na Pomorzu oraz integrację transportu kolejowego między województwem pomorskim i zachodniopomorskim. Krócej o około 12 min pojadą podróżni między Szczecinkiem a Ustką. To będzie efekt likwidacji ograniczeń prędkości i przyspieszenia pociągów pasażerskich do 100 km/h, a towarowych do 80 km/h. Rewitalizacja linii obejmie wymianę wyeksploatowanych torów, przebudowę 47 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in.: 8 wiaduktów, 4 mostów, 32 przepustów. Zbudowane będzie nowe wygodne przejście pod torami w miejscowości Kępice i wyremontowane przejście w Miastku.
Wygodniej na stacjach i przystankach
W 20 lokalizacjach, m.in. na stacjach Miastko i Ustka oraz przystankach kolejowych Słosinko, Biesowice, Gałęzinowo czy Mokrzyca podróżni zyskają wygodne perony, nowe oświetlenie, wiaty i ławki, zapewniające lepszą obsługę. Efektem prac będzie też lepsza dostępność do kolei dla osób o organicznej sprawności ruchowej, dzięki podwyższeniu peronów oraz montażowi pochylni ułatwiających wejście na perony.
Powstaną także dwa nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle, które ułatwią korzystanie z kolei mieszkańcom nowych osiedli. Wydłużenie linii do przystanku Ustka Osiedle pozwoli m.in. turystom na dojazd jeszcze bliżej plaż. Obiekty będą oświetlone i wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne, a perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym ułatwią ścieżki dotykowe.
Na trasie między Szczecinkiem a Ustką przebudowane zostaną 53 przejazdy kolejowo ? drogowe. Zaplanowano także nowe mijanki ? wyposażone w stacyjne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które usprawnią prowadzenie i przejazd pociągów. Te działania wpłyną na wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym.
Prace budowlane zaplanowano na lata 2017 ? 2020. Zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym szacunkowy koszt inwestycji "Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa ? Słupsk ? Ustka" to 203 mln zł. Projekt ubiega się o finansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
Dodatkowo w ramach przetargu realizowany jest projekt finansowany ze środków budżetowych, związany z zaprojektowaniem i wykonaniem zabudowy urządzeń srk na linii 405 na terenie województwa zachodniopomorskiego w ramach szerszego zadania: "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej".
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Wszystko fajnie, ale czy znajdą się pieniądze na codzienne kursowanie pociągów w relacji Słupsk-Ustka, bo póki co kursują one wyłącznie w wakacje. Warto też pomyśleć aby z sezonie, a może nawet i przez cały rok, do Ustki dojeżdżały pociągi IC z Katowic, czy z Krakowa, bo póki co takich nie ma i wczasowicze wybierają autobusy w tych relacjach.
Poza sezonem wakacyjnym wczasowiczów w Ustce w ogóle lub prawie wcale nie ma.
Ustka może i poza sezonem ich nie ma, ale tu chodzi o linię SŁUPSK-SZCZECINEK przede wszystkim gdzie pasażerowie są cały rok.
Powinni kupic od malopolskiego EN81. Idealne na Słupsk-Ustka.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.