Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tabor na linii białostockiej – czy będą zmiany?

inforail
16.08.2016 07:09
0 Komentarzy

Czy istnieje możliwość takiego ułożenia połączeń wrozkładzie 2016/2017, aby na linii Warszawa ? Białystok wszystkie pociągi byłyobsługiwane składami DART, z wyjątkiem połączeń wagonowych do Suwałk (czyli zobecnego rozkładu jazdy oznaczałoby to pociągi Hańcza w relacji bez zmian iCzechowicz w relacji Suwałki ? Warszawa ? Poznań ? Szczecin, w godzinachpociągu Wigry)? ? takie pytanie postawił Ministerstwu Infrastruktury iBudownictwa poseł Jarosław Zieliński.

W odpowiedzi Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu,poinformował, że biorąc pod uwagę posiadaną przez PKP Intercity liczbę składów?Dart? oraz uwzględniając również uwarunkowania obiegowe brak jest możliwościzwiększenia liczby pociągów obsługiwanych przez te ezt bez niekorzystnej zmianyna innych liniach również obsługiwanych tym typem taboru. Co do zasady nieplanuje się zatem w ramach rozkładu jazdy 2016/2017 ograniczać oferty na żadnymz głównych ciągów, który jest obsługiwany taborem pozyskanym dzięki finansowaniuz UE.

Ponadto nie będzie też zmiany jakościowej w pociągach wagonowych.Przewoźnik dysponuje bowiem ograniczoną liczbą wagonów o standardzieodpowiadającym kategorii wyższej niż TLK, a tym samym w chwili obecnej, naodcinku Warszawa ? Białystok, nie przewidziano zmiany kategorii handlowychkursujących pociągów zestawionych z wagonów.

A zatem w przyszłym roku, a w zasadzie w rozkładzie jazdy2016/17 nie powinno być żadnych zmian obsługowych na trasie Warszawa ?Białystok.


Komentarze