TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Tabor Przewozów Regionalnych wymaga pilnej wymiany
Karol Wach - Opublikowano: 23.06.2015 09:19:53 3 komentarze
Talent2 Bombardiera

Tabor największego polskiego przewoźnika, jakim są Przewozy Regionalne, wymaga pilnej wymiany ? uważa Generalny Przedstawiciel Bomardiera w Polsce Janusz Kućmin. Średnia wieku pojazdów to grubo ponad 20 lat, skala inwestycji jest zatem duża. Czy Bombardier widzi tu swoją szansę? Dodajmy na wstępie, że kanadyjski producent nie jest obecny jak dotychczas na polskim rynku ezt-ów i szt-ów. Faza zauroczenia wyższymi technologiami powoli przemija ? uważa Janusz Kućmin. I dodaje, że operatorzy z czasem powinni zauważyć, że nie opłaca się inwestować w konstrukcje prototypowe, z uwagi na duże koszty utrzymania. Bombardier produkuje sprawdzone pociągi, z wyższej półki.

Ale należy pamiętać, że cena takiego pojazdu jest wyższa.

To problem nie tylko Bombardiera, ale także chociażby Stadlera. Zakup pociągów sprawdzonych, produkowanych seryjnie, to korzystne rozwiązanie dla operatora ? twierdzi jednak Janusz Kućmin. Cena to nie wszystko. Liczą się przecież także koszty utrzymania czy zużycie energii ? dodaje. Czy taka filozofia przekona polskich przewoźników? Na razie na polskim rynku ezt-ów oraz szt-ów mamy niepodzielne królowanie PESY i Newagu, od czasu do czasu zmącone przez Stadlera.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail Bombardier deklaruje gotowość do podjęcia współpracy z innymi producentami. Wydaje się jednak, że Newag, bo to z tym producentem podpisane zostało memorandum o współpracy, nie będzie zainteresowany kooperacją w zakresie budowy chociażby ezt-ów. Skoro firma z Nowego Sącza samodzielnie wygrywa przetargi i realizuje zamówienia bezsensownym byłoby nawiązywanie w tym zakresie jakiejkolwiek współpracy. To pokazuje, że wejście Bombardiera na ten obszar rynku kolejowego może być w najbliższych latach trudne, ale nie niewykonalne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
Przewozy Regionalne
tabor
  • www – 23.06.2015

    No tak nie jest:-) PR wie lepiej i wyda kilkaset milionów na modernizację wybitnych jednostek EN57, które są uwielbiane przez pasażerów. Po co kupować nowe, nowoczesne pociągi skoro można wydać bez sensu pieniądze na remont złomu i uratowanie przy okazji zakładów pracy, które nie są w stanie wyprodukować nic nowego.Tak na serio Bombardier ma rację i co z tego. Nowoczesność i PR to fanaberia. EN57 wiecznie żywy.

  • 123 – 23.06.2015

    Bombardier może ma i rację. Tyle, że nawet jak PR będą wymieniać tabor to nie na tabor Bombardiera. Jest za drogi.

  • Filip – 23.06.2015

    Polska uwielbia realizować program pt. Byle jak. Więc bombardierowi dziękujemy ezt modernizujemy !

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....