TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Talgo RŻD po raz pierwszy liniowo. Przez Warszawę [ZDJĘCIA]
PAP InfoRail - Opublikowano: 18.12.2016 20:30:37 4 komentarze
Talgo RŻD po raz pierwszy liniowo. Przez Warszawę

Pierwszy pociąg nowego i szybszego połączenia Moskwa-Berlin, obsługiwanego przez Talgo, uroczyście odprawiono w sobotę z Moskwy. Trasa pociągu wiedzie przez Polskę, jednak nierozwiązana pozostaje kwestia przekraczania granicy rosyjsko-białoruskiej przez obywateli UE.

W inauguracji nowego połączenia brał udział ambasador RP w Moskwie Włodzimierz Marciniak. Pytany przez PAP o kwestię przekraczania granicy ambasador powiedział, że przedstawiciele strony rosyjskiej "są świadomi problemu i cały czas informują o tym, że chcą go rozwiązać w miarę szybko". Dyplomata zastrzegł, że strona rosyjska nie deklaruje terminów, w jakich kwestia ta mogłaby zostać rozwiązana.

Ambasador wskazał, że pociąg nie mógłby przejechać przez terytorium Polski bez współpracy z polską stroną i że za tę pomoc dziękował na sobotniej uroczystości minister transportu Rosji Maksim Sokołow.

Pasażerami pierwszego pociągu, który odjechał z Dworca Kurskiego, byli w sobotę obywatele Rosji. Jeden z pasażerów, który trasę Moskwa-Berlin przejeżdża koleją dwa razy do roku powiedział PAP, że nie wie jeszcze, "na czym polega niezwykłość" nowego pociągu, niemniej podróż trwa krócej, a stacja końcowa jest wygodniejsza.

Pociąg będzie kursował dwa razy w tygodniu i pokonywał trasę Moskwa-Berlin w ciągu 20 godzin i 14 minut; dotąd podróż trwała 24,5 godziny. Tabor dla nowego połączenia wyprodukowała hiszpańska firma Patentes Talgo; wagony są wyposażone w automatyczny system zmiany szerokości torów. W ostatnich miesiącach rosyjskie służby graniczne zmieniły stanowisko w sprawie przekraczania granicy rosyjsko-białoruskiej przez obywateli państw trzecich, czyli np. krajów UE. Służby uznają, że ponieważ na granicy nie działają przejścia otwarte dla ruchu międzynarodowego, mogą ją przekraczać wyłącznie obywatele Rosji i Białorusi. Obywatele państw trzecich byli na przejściach drogowych z Białorusią zawracani i kierowani np. na łotewsko-rosyjskie czy ukraińsko-rosyjskie przejścia graniczne. W październiku przedstawicielstwo UE w Moskwie rekomendowało obywatelom Unii przekraczanie granicy z Rosją od strony Ukrainy i Białorusi.

W listopadzie szef MSZ Rosji Siergiej Ławrow powiedział, że być może na granicy między Białorusią i Rosją powstaną tymczasowe punkty otwarte dla ruchu międzynarodowego.

W Polsce nowy pociąg Moskwa-Berlin po przekroczeniu granicy z Białorusią w Terespolu zatrzymuje się w Warszawie, Poznaniu i Rzepinie. W swoim pierwszym kursie Talgo do Warszawy dotarło opóźnione o pół godziny.

Skład nr 13/14 "Striż" kursuje w soboty i niedziele ze stolicy Rosji do Niemiec, natomiast w kierunku Moskwy w niedziele i poniedziałki. Po drodze pociąg zatrzymuje się m.in. w Smoleńsku, Terespolu, Warszawie i Poznaniu. Skład odjeżdża o godz. 13:05 (czasu lokalnego) z Dworca Kurskiego w Moskwie, w Warszawie Wschodniej zatrzymuje się ok. godz. 01:38, natomiast do Berlina dociera o godz. 07:19. W drogę powrotną, ze stacji Berlin Ostbahnhof pociąg wyrusza o godz. 18:50, zatrzymuje się w Warszawie o godz. 00:13, zaś do Moskwy dojeżdża o godz. 17:25. Na odcinku polskim wagony Talgo prowadzą lokomotywy PKP Intercity. Z Brześcia do Terespola połączenie obsługuje jednostka EP07. Na odcinku z Terespola do Berlina część kursów prowadzi wyłącznie lokomotywa EU44, pozostałe są obsługiwane z Terespola do Warszawy jednostką EP09, a dalej do stolicy Niemiec pojazdem EU44.

Rosyjski skład Talgo jest zestawiony z 20 wagonów, z czego 2 są technicznymi ? na początku i końcu pociągu. Podróżni mają do dyspozycji w sumie 216 miejsc - siedzące w 1. i 2. klasie, a także sypialne. Wagony sypialne 1. klasy typu LUX wyposażono w prysznic i toaletę. Na pokładzie pociągów na pasażerów czeka szereg udogodnień ? wygodne fotele, klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie, ekologiczne łazienki czy bezprzewodowy Internet. Nie zabrakło też wagonu gastronomicznego i barowego. W składzie znalazły się również miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. Dodatkowo wewnątrz pociągu, dla osób niesłyszących, zamontowano ekrany LCD wyświetlające najważniejsze informacje na temat podróży.

Jak informowały koleje rosyjskie RŻD dzięki zastosowanemu w taborze rozwiązaniu zmniejszy się czas potrzebny na dopasowanie rozstawu szyn zestawu z obowiązującego w Rosji (1520 mm) do standardu europejskiego (1435 mm). Zmiana ta odbywać się będzie w Brześciu na Białorusi i potrwa 20 minut w porównaniu z dwoma godzinami potrzebnymi w starych taborach. Na początku lat 90. polscy inżynierowie stworzyli zestawy kołowe umożliwiające automatyczną zmianę rozstawu zestawów kołowych w wózkach wagonowych.

Bilety można nabyć na 60 dni przed terminem wyjazdu wyłącznie w kasach międzynarodowych PKP Intercity, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem systemu przewoźnika rosyjskiego. Przy zakupie obowiązuje dynamiczny system sprzedaży, więc ceny za przejazd ulegają zmianom. W ofercie podstawowej cena za przejazd z Warszawy do Moskwy w drugiej klasie zaczyna się od 121 Euro, natomiast do Berlina od 56 Euro. Na podróżnych czekają także zniżki. Seniorzy powyżej 60. roku życia oraz młodzież w wieku 12-26 lat mogą liczyć na 30% rabatu. Dodatkowo przy zakupie biletów dla dzieci do 12 lat podróżni otrzymają 50% zniżki.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RŻD
Talgo
Rosja
Moskwa
Berlin
  • kolejFAN – 19.12.2016

    czemu to talgo nie ma własnego napędu tylko potrzebuje polskiej lokomotywy?! orientuje się ktoś?

  • kubex.. – 19.12.2016

    Bo to po prostu połączone ze jak EZT sobą wagony ale bez własnego napędu. Chyba.

  • Andrzej – 19.12.2016

    Też się zdziwiłem, bo zawsze mi się wydawało, żę to są składy z własnym napędem. Jest w artykule wzmianka, że polscy inżynierowie opracowali system, chodzi o SUW2000. I co? Wiem, że jestem nudny, ale po prostu szkoda, żę polityka unicestwia myśl techniczną. A propos jeszcze tej granicy białorusko-rosyjskiej, bo nie bardzo zrozumiałem, to znaczy, że nie można jej przekroczyć jadąc pociągiem, czy tylko samochodem? Jeśli to pierwsze, to jak jeździ Polonez? Czegoś tu nie kumam.

  • Andrzej – 20.12.2016

    No nie, jeszcze raz przeczytałem ten artykuł i ewidentnie wszystkie przejścia białorusko-rosyjskie są zablokowane. Chyba w artykule jest błąd, bo przedstawicielstwo UE w Moskwie nie mogło rekomendować przekraczania granicy na przejściach między Ukrainą i Rosją oraz Białorusią i Rosją, skoro przejścia białorusko-rosyjskie są niedostępne. Po prostu Rosja. Ponawiam więc pytanie, kto jeździ Polonezem?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....