TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trwa modernizacja parku taborowego PKP Intercity
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 06.03.2013 10:55:25
Trwa modernizacja parku taborowego PKP Intercity

PKP Intercity nadal unowocześniają i kompletują swój park lokomotyw spalinowych. Po ogłoszeniu przetargu na zakup dziesięciu nowych spalinówek, przyszła kolej na modernizację kolejnych dwudziestu maszyn serii SM42. Przewoźnik właśnie ogłosił przetarg na wykonanie modernizacji 20 takich lokomotyw. Zamówienie zostało podzielone na dwie części:

Część 1 obejmuje 10 lokomotyw spalinowych wraz z wymianą silnika spalinowego na nowy oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów;

Część 2 obejmuje 10 kolejnych lokomotyw spalinowych wraz z wymianą silnika spalinowego na dwa nowe oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. W obu przypadkach zamówienie powinno zostać zrealizowane wraz z odbiorem pierwszej z lokomotyw po modernizacji. Wykonawca zobowiązany będzie także dostarczyć zamawiającemu części, urządzenia, zespoły i podzespoły wchodzące w skład tzw. wyprawki, szczegółowo opisane w SIWZ (dostępnej na stronie internetowej www.intrecity.pl), a także zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia 46 pracowników w zakresie niezbędnym do obsługi zmodernizowanych lokomotyw (w każdej z części, na które został podzielony przedmiot zamówienia).

Firmy, które chcą zdobyć to zamówienie muszą wykazać się doświadczeniem. Warunek ten zostanie spełniony poprzez wykazanie, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, oferent należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż:

dla części 1 przedmiotu zamówienia - 5 lokomotyw spalinowych;

dla części 2 przedmiotu zamówienia - 5 lokomotyw spalinowych.

W przypadku wykonawców przystępujących do więcej niż jednej części, wykonawca może przedstawić na potwierdzenie spełnienia warunku te same zamówienie (usługę/dostawę) dla większej liczby części, z zastrzeżeniem, iż liczba lokomotyw nie może być niższa niż minimalna, wymagana liczba dla danej części. Przez „naprawę”w rozumieniu niniejszego warunku rozumie się naprawę główną lub naprawę główną z modernizacją lokomotywy spalinowej. Oferty na wykonanie prac modernizacyjnych można składać do 15 kwietnia 2013 roku. Kryteria wyboru to: cena –80%, gwarancja –20%. Wymagany termin realizacji zamówienia  to 18 miesięcy od daty udzielenia zamówienia.  

Jak wspomnieliśmydla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn - Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

Dzięki modernizacji, lokomotywy będą emitować mniej spalin i hałasu. Tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów kolejowych.

Finansowanie zakupu jest planowane w części z funduszy Unii Europejskiej - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-20013. Jesienią 2012 r. projekt został umieszczony na liście rezerwowej projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
SM42
lokomotywa
modernizacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....