Trwają ostatnie prace wokół nowego dworca w Oświęcimiu

inforail
05.04.2020 09:45
0 Komentarzy

Kończą się ostatnieprace wokół nowego dworca kolejowego w Oświęcimiu. Obiekt, wybudowany przez PKPSA kosztem 16,5 mln zł, ma zostać udostępniony pasażerom jeszcze w tym półroczu – dowiedziała się PAP odBartłomiej Sarna z Biuro Komunikacji i Promocji PKP.

„Na placu budowy finalizowane są prace związane znasadzeniami drzew i krzewów, a także montaż małej architektury w otoczeniudworca. Obecnie skupiamy się na procesie wprowadzania najemców. Równoleglerozpoczęliśmy procedury związane z końcowymi odbiorami inwestycji” –poinformował Sarna.

Nowy dworzec powstaje w formule Innowacyjnego DworcaSystemowego. Składa się z dwóch niezależnych kubatur połączonych wspólnymdachem. Został wzniesiony w miejscu, które zajmował stary dworzec.

W części zachodniej nowego obiektu znajdą się przeszklonapoczekalnia, kasy biletowe, toalety, pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem iposterunek Straży Ochrony Kolei. Zaplanowano tam także poczekalnię dla dzieci zkącikiem zabaw. W części wschodniej znajdą się cztery lokale usługowo-handlowe.Na zewnątrz, pod wiatą, pojawią się miejsca oczekiwania na pociąg i parkingrowerowy. Na dworcu staną też: biletomat, bankomat, maszyny vendingowe, szafkina bagaż i paczkomat.

Dworzec zostanie wyposażony w gruntową pompę ciepła,wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła oraz instalację wody szarej zasilanejprzez wodę deszczową, wykorzystywanej do spłukiwania toalet i podlewaniazieleni.

Elewację nowego budynku zdobi mozaika autorstwa KazimierzaGąsiorowskiego z początku lat. 60. XX w. Zdobiła ona wnętrze rozebranegodworca. Ma 100 mkw.

Oświęcimski dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób oograniczonej możliwości poruszania się. Dla niewidomych zaprojektowano systemoznaczeń dotykowych i pasów prowadzących.

Przed dworcem powstanie m.in. plac z przystankiemautobusowym i parking dla kilkudziesięciu samochodów.

Budynek, który został rozebrany, powstał w latach 60. XX w.W ostatnich latach w większości był nieużytkowany i częściowo zdewastowany. PKPpierwotnie zamierzały go wyremontować, ale w końcu uznały, że się to nieopłaca. (PAP)


Komentarze