Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace moście Gdańskim. Barki i dźwigi w akcji

inforail
14.02.2019 12:38
0 Komentarzy

Od strony Żoliborzamontowane jest nowe przęsło kolejowego Mostu Gdańskiego, które zostanieosadzone na podporach od strony Pragi.

Przy pomocy dźwigów i barek trwają demontaże starychelementów obiektu. Łącznie wymienionych na nowe będzie 9 przęseł. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta jestponad 75 mln zł. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie.

Od strony Wisłostrady scalana jest 250-tonowa konstrukcjaprzęsła, które w marcu zostanie nasunięte na kamienne podpory od strony Pragi.Samo nasuwanie elementu będzie bardzo skomplikowana operacją, która potrwaokoło 14 dni. Następnie, po kolei, montowane będą kolejne przęsła i dosuwane dosiebie. Cały most składa się łącznie z 9 przęseł. 7 z nich waży po 250 tonkażde, a 2 skrajne po 60 ton. Wzmacniane są filary i przyczółki. Staną na nichnowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna.

Od listopada zeszłego roku trwa demontaż półkilometrowej,południowej konstrukcji kolejowego Mostu Gdańskiego. Mimo zimowej aury iniskich temperatur wykonawca utrzymuje dobre tempo prac.

Do połowy lutego rozebranych zostało 6 z 9 przęseł. Wykonanyzostał specjalny pomost montażowy, który posłuży do przesuwania nowych przęsełna docelowe miejsce.

Przy wykonywaniu najcięższych prac wykorzystywane są barki iciężkie dźwigi, za pomocą których zdejmowane są ciężkie stalowe elementy.

Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r.,po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdupociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechaćz 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 75mln zł realizowana ze środków budżetowych.

Komentarze