Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace w Gorzowie Wielkopolskim

inforail
08.05.2018 10:17
0 Komentarzy

Kończy sięwzmacnianie estakady i remont wiaduktów w Gorzowie Wielkopolskim –poinformowały PKP PLK.

Do września spółka chce zwiększyć sprawność i poziombezpieczeństwa w rejonie przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni i na szlakuGorzów – Wawrów. Od 10 maja prace wymagają zmian w komunikacji. Efektem wartej90,5 mln zł netto inwestycji będą krótsze podróże, komfortowa obsługapodróżnych.

Od 10 maja do 10 września br. PKP Polskie Linie KolejoweS.A. będą prowadzić ważne prace między Gorzowem Wielkopolskim a Wawrowem. Tokolejny etap znaczącej dla miasta i regionu inwestycji. Zostaną zamontowanenowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przebudowane sieci kablowe.Wymieniony będzie rozjazd i tor w rejonie przystanku Gorzów WielkopolskiWschodni. Na przejazdach kolejowo – drogowych, na ul Szpitalnej i ul.Teatralnej, zostanie położona nowa nawierzchnia drogowa. Zamontowane będą noweurządzenia sygnalizacji przejazdowej. Prace obejmą także tory na szlaku Wawrów– Gorzów Wlkp. Efektem kolejnego etapu inwestycji będzie zwiększenie poziomubezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz przejazd pociągów z prędkościądo 120 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży.

Zmiany w komunikacjikolejowej

Jak podają PKP PLK szeroki zakres prac obejmujący urządzeniasterowania ruchem, tory oraz przejazdy wymaga czasowych zmian w kursowaniupociągów. Wyłączony będzie z obsługi przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni.Dla pasażerów pociągów regionalnych zostanie wprowadzona zastępcza komunikacjaautobusowa na trasie Gorzów Wielkopolski – Santok oraz Santok –GorzówWielkopolski. Dla pociągów dalekobieżnych zastępcza komunikacja autobusowazostała wyznaczona na trasie Gorzów Wielkopolski – Strzelce Krajeńskie Wschódoraz Strzelce Krajeńskie Wschód – Gorzów Wielkopolski.

Aktualny rozkład jazdy, w którym są informacje o komunikacjizastępczej, jest dostępny na stacjach i przystankach oraz na stroniewww.portalpasazera.pl i na stronach internetowych przewoźników. Podróżni będąinformowani o zmianach także w pociągach.

Wzmocniona estakada

Modernizacji estakady prowadzona była również w zimie. W lutymi marcu wzmocniono betonowe mury oporowe oraz uszczelniono i zabezpieczonościany obiektu. Podobne prace objęły ceglano-betonowe przęsła estakady.Skorodowane warstwy betonu na ścianach bocznych i łukach wymagały rozbiórki,oczyszczenia oraz ponownego uzbrojenia. Wykonywano też prace przy niszach naul. Spichrzowej – od ul. Herberta do Składowej.

Przebudowane wiadukty

W ramach remontu stalowych wiaduktów przy ulicach: Herberta,Chrobrego, Wodnej, Młyńskiej wzmocniono podpory, oczyszczono istniejące iwymieniono zużyte elementy konstrukcji. Zmodernizowano również systemodwodnienia. Nad ul. Garbary, ze względu na korozję i zły stan obiektu,zdemontowano starą konstrukcję przęsła. W jej miejsce zamontowana zostanienowa.

Na stacji Gorzów Wielkopolski odnawiane jest przejście podziemne do peronów oraz tunelbagażowy. Prace obejmowały remont oraz wzmocnienie ścian i sufitów. Zamontowanoi wzmocniono także stalową konstrukcję pod torami. Modernizowany jest – od latnieużywany – peron nr 2. Dzięki nowym schodom, windzie i pochylni dostęp doperonu będzie wygodny i bezpieczny także dla osób o ograniczonej mobilności.Istotnym udogodnieniem dla pasażerów gorzowskiej stacji na peronach nr 1 i nr 2oraz na nowym przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni będzie system dynamicznejinformacji pasażerskiej. Urządzenia umożliwią przekazywanie podróżnym bieżącychinformacji o przyjazdach i odjazdach pociągów.

PKP PLK przypominają, że modernizacja gorzowskiej estakadykolejowej rozpoczęła się w listopadzie 2016 r. a zakończenie planowane jest wewrześniu 2018 r. Ponad dwukilometrowy obiekt jest gruntownie przebudowywany zzachowaniem historycznego charakteru i nowych standardów obsługi podróżnych.Zasadnicze prace obejmują remont 50 nisz, modernizację mostu i 5 wiaduktówstalowych, remont murów oporowych oraz wymianę około 3 km toru. W ramachmodernizacji odnawiany jest tunel stacyjny, przejścia pod torami i przejazdykolejowo – drogowe. Prace zapewnią większą sprawność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego.W przyszłości możliwe będzie dobudowanie drugiego toru oraz elektryfikacjalinii.

W ramach projektu w kwietniu 2017 r. został uruchomionyprzystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Umożliwił on utrzymanie połączeńkolejowych w Gorzowie, a docelowo zwiększy dostępność mieszkańców do kolei.Gorzowska estakada kolejowa należy do najdłuższych tego typu obiektów w kraju,liczy przeszło 2 km długości. Powstała w latach 1905-1914. Wpisana jest dorejestru zabytków. Jej przebudowa prowadzona jest pod nadzorem konserwatorazabytków. Odnowiona budowla znów będzie ozdobą centralnej części miasta. Obiektma istotne znaczenie dla sprawnej komunikacji na szlaku Tczew – Kostrzyn.


Komentarze