TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trwają prace w Lubinie i Zagłębiu Miedziowym
- Opublikowano: 08.06.2018 12:45:07
Trwają prace w Lubinie i Zagłębiu Miedziowym (foto: PKP PLK)

Trwają intensywne prace na stacji w Lubinie. Budowane są dwa nowe perony. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mieszkańcy zyskają nowy przystanek Lubin Stadion.

W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będą wygodne, konkurencyjne względem drogowych, kolejowe połączenia i sprawniejszy transport towarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Projekt wart jest 200 mln zł. Inwestycja zapewni przywrócenie, po blisko dekadzie, ruchu pasażerskiego między najważniejszymi miejscowościami Zagłębia Miedziowego. Po zakończeniu projektu pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy towarowe do 80km/h. Pozwoli to na znaczące skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie przepustowości linii.

Nowa stacja dla mieszkańców Lubina

Prace na linii kolejowej zostały podzielone na dwa etapy. Od marca wykonawca działa na 20 km odcinku z Legnicy do Lubina. Kluczowym elementem jest przebudowa stacji. Zdemontowano już cztery tory i rozjazdy. Trwa budowa nowego peronu. Docelowo powstaną tam dwa nowe dwukrawędziowe perony o długości 200 m. Obiekty przesunięte zostaną bliżej ulicy, a ich wysokość 76 cm zapewni dogodne wsiadanie do pociągów. Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie oraz tablice informacyjne. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się zyskają łatwy dostęp do pociągów. Do korzystania z kolei zachęci nowy przystanek Lubin-Stadion położony ok. 1,5 km od stacji. Prace związane z jego budową zaplanowane są do marca 2019 r.

Przebudowa stacji Raszówka

Ważnym elementem pierwszego etapu prac jest przebudowa stacji Raszówka. Po rozbiórce peronów, trwają roboty ziemne i budowa odwodnienia. Lepsze zarządzanie ruchem pociagów zapewnią nowe urządzenia sterowania.

Między Legnicą a Lubinem wykonano większość prac związanych z siecią trakcyjną. Na długości 10 km rozebrano stary tor. Przebudowywane są perony na stacjach i przystankach: Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin, Chróstnik. Prowadzone są prace na 12 obiektach inżynieryjnych, w tym na moście nad Czarną Wodą. Zakończenie robót na odcinku Legnica – Lubin Górniczy planowane jest w na koniec października. Do końca roku zostanie przywrócony ruch towarowy.

W Koźlicach pojedziemy pod torami

W październiku planowany jest kolejny etap projektu Lubin – Rudna. Najważniejszym elementem będzie budowa wiaduktu kolejowego w Koźlicach, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Takie rozwiązanie zapewni szybki, bezkolizyjny ruch drogowy i bezpieczniejsze kursowanie pociągów. Na wiadukcie będą perony wyposażone w windy. Drugi etap prac obejmuje remont torów, sieci trakcyjnej, przystanków i stacji. Zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2019 r.

Istotnym dla podróżnych efektem przebudowy linii będą nowe perony na 5 przystankach: Rzeszotary, Gorzelin, Chróstnik, Rynarcice, Rudna-Miasto i 4 stacjach: Raszówka, Lubin Górniczy, Koźlice, Rudna Gwizdanów. Wszystkie będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie.

Zakres prowadzonych prac obejmuje rozbiórkę i odbudowę 27 obiektów inżynieryjnych. Wyremontowanych zostanie 25 mostów i wiaduktów. Poprawę bezpieczeństwa zapewni przebudowa 16 przejazdów kolejowo-drogowych i modernizacja systemu sterowania ruchem.

Linia nr 289 jest "łącznikiem" między magistralą E30 z Medyki do Zgorzelca (od wschodniej do zachodniej granicy Polski) a linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką) z Wrocławia do Szczecina. Inwestycja usprawni kolejowy ruch towarowy w południowo – zachodniej części Polski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
Lubin
stacja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....